PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV+LM z punktu widzenia pracodawcy

  • 21. Data: 2004-01-26 09:06:58
    Temat: Re: CV+LM z punktu widzenia pracodawcy
    Od: "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl>

    > Nic dodac, nic ujac, tylko slynne kolesiostwo.
    > Bo kolega nawet jak bedzie kulal to go wesprzesz i poprzesz.
    > Jakos to bedzie.
    > "Obcy" z tymi samymi problemami musial by radzic sobie sam.
    Świetnie to ująłeś - tylko nie rozumiem czemu oskarżasz o coś o co nie masz
    pewności że ma miejsce. Jeśli oceniasz ludzi podług siebie - to
    pogratulować.

    > Czesto widac, ze w ogloszeniach od "obcego" oczekuje sie
    > ze bedzie sypal z rekawa conajmniej umiejetnosciami
    > poslugiwania sie technologiami i rozwiazaniami rodem z filmu SF
    > (bo jak nazwac: mlody, po studiach, z wieloletnim doswiadczeniem,
    > udokumentowane wyniki, jezyki spiewajaco, itp.),
    > a od znajomego: wystarczy ze jest, bedzie robil co mu sie podpowie ze
    > trzeba, i bedzie mial plecy.

    Najpierw było ogłoszenie - o jak to nazywasz "obcego". Po przeczytaniu
    kilkudziesięciu ofert, przetestowaniu kilku(nastu) osób nie znalazłem
    nikogo. W ofercie pracy była znajomość A, a ludzie pisali, że nie znają A,
    ale znają B i C. Kiedyś były nawet sytuacje, że w CV była znajomość A -
    telefon o umuwienie spotkania, a "zainteresowany" na wieść o teście mówi "A
    to ja nie znam" i odkłada słuchawkę. Zdarzali się ludzie, którzy nie
    potrafili zrobić nic (był test ze znajomości zagadnienia - jakiego mniejsza
    z tym) a zażądać niebotycznych kwot (jak na swoje umiejętności). Wogóle na
    kilkanaście(dziesiąt) osób 2 tylko zaliczyły test. Były to zupełne podstawy.
    Pozatym - skoro wybierasz sobie pracownika, musisz pamiętać, że odpowiadasz
    za niego. Znam historię , że ktoś poprostu nie przyszedł do pracy - bez
    żadnej informacji, bez żadnego kontaktu. Dano mu drugą szansę - po kilku
    tygodniach znów nie przyszedł i znów przez dzień czy dwa zero odzewu. Firma
    oczywiście pozbyła się pracownika. Wziąłbyś odpowiedzialność za takiego
    człowieka?

    Sylwek

  • 22. Data: 2004-01-26 10:06:27
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

> [...]
    > z tym) a zażądać niebotycznych kwot (jak na swoje umiejętności). Wogóle na
    > kilkanaście(dziesiąt) osób 2 tylko zaliczyły test. Były to zupełne

    z ciekawosci, jaki typ stanowiska, chociaz w przyblizeniu? :)

    wojtek

  • 23. Data: 2004-01-26 10:26:41
    Od: "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl>

    > z ciekawosci, jaki typ stanowiska, chociaz w przyblizeniu? :)

    progamista bazy danych.

    Sylwek

  • 24. Data: 2004-01-26 10:31:07
    Od: "Krzysztof Jarocki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bv2lbk$30rj$1@news2.ipartners.pl...

    > Świetnie to ująłeś - tylko nie rozumiem czemu oskarżasz o coś o co nie
    masz
    > pewności że ma miejsce. Jeśli oceniasz ludzi podług siebie - to
    > pogratulować.

    Mialem doswiadczenie wlasnie z ludzmi "z kolezenstwa".
    Polecano czlowieka jako swietnego fachowca.
    Moze i byl swietny, a nawet zbyt swetny i emanowal ta swietnoscia
    ale nie sprawdzal sie osobowosciowo na stanowisku jakie mu powierzono.
    Wielokrotnie gasilem pozar wokol jego osoby (bo ludzie sie poznaja
    w jakis sposob daza sie sympatia - zadziej antypatia, choc bywa).
    Od poczatku nastawilem sie frontem do niego, bo to byl kumpel kumpla.
    I w efekcie facet wylecial z hukiem po oficjalnej skardze klienta.

    [...]
    > tygodniach znów nie przyszedł i znów przez dzień czy dwa zero odzewu.
    Firma
    > oczywiście pozbyła się pracownika. Wziąłbyś odpowiedzialność za takiego
    > człowieka?

    Dajesz przyklad jakiejs konkretnej umiejetnosci, a moze bardzo wysokich
    oczekiwan co do tych umiejetnosci.
    Ja mowie o przypadkach, gdzie umiejetnosci sa standardowe+ i przechodza
    koledzy.

    A co do nieprzychodzenia do pracy i brak informacji, to chyba sprawa
    nie wymagajaca oceny i dyskusji.
    To sie miesci w regulaminie pracy.

    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2004-01-26 11:00:52
    Od: "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl>

    > Mialem doswiadczenie wlasnie z ludzmi "z kolezenstwa".
    > Polecano czlowieka jako swietnego fachowca.
    >[...]
    To jak widzisz jest inna sytuacja. Tobie narzucono kogoś i stąd Twoje
    podejście. Ja miałem sobie sam zbudować "zespół". Będąc zmuszonym do wzięcia
    za kogoś (i za jego pracę) pełnej odpowiedzialności podjąłem taką a nie inną
    decyzję. Jak to się mówi "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".

    > [...] Ja mowie o przypadkach, gdzie umiejetnosci sa standardowe+ i
    przechodza
    > koledzy. [...]
    Umiejętności mało standardowe i ja o takim przypadku mówię.

    Sylwek

  • 26. Data: 2004-01-26 16:19:50
    Od: " " <n...@g...pl>

    Catbert <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > - jeżeli nie masz doswiadczenia, a jest wymagane napisz coś, co przekona
    > pracodawcę np. znacznie lepsza niż przeciętna znajomość języka, dobre
    > wyniki w nauce, zgoda na niższe wynagrodzenie w okresie próbnym, etc.
    >
    > - unikaj sztampy - pisz do mnie, o sobie, do mojej firmy, nie do
    > jakiejśtam; nie pisz o młodych dynamicznych zespołach, że np. umiesz
    > pracowac w stresie, jeżeli migdy nie pracowałeś/pracowałaś.
    >
    > bez życzeń, by nie zapeszać:
    >
    > Catbert, EHRM
    >

    > Mam w zyciorysie 3 przerwane kierunki studiow, nieistotne w tym miejscu
    przyczyny.Jak postrzega tego typu informacje pracodawca?

  • 27. Data: 2004-01-26 18:19:52
    Od: "Krzysztof Jarocki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bv2q12$314$1@news2.ipartners.pl...

    > progamista bazy danych.

    Temat mnie osobiscie interesujacy.
    Jaki typ baz danych ?
    Byc moze, ja rowniez umiem ale nie ten rodzaj narzedzia ?
    ;-)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2004-01-27 08:20:47
    Od: "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl>

    > Temat mnie osobiscie interesujacy.
    > Jaki typ baz danych ?
    > Byc moze, ja rowniez umiem ale nie ten rodzaj narzedzia ?
    > ;-)
    Mssql.

    Sylwek

  • 29. Data: 2004-01-27 09:40:06
    Od: "Krzysztof Jarocki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bv5710$1hf8$1@news2.ipartners.pl...
    > Mssql.

    W takim razie ciekawia mnie odpowiedzi ludzi (ogolnie),
    podczas rozmowy czy testu, gdy kazano im wykazac sie
    znajomoscia tej technologii.
    Bo jak sam zauwazylem, teraz kazdy informatyk
    wypisuje znajomosc wielu narezdzi.
    Czy wszystkie znaja w stopniu przemyslowo/produkcyjnym ?

    Pozdrawiam,

    Krzysiek

  • 30. Data: 2004-01-27 10:30:19
    Od: "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl>

    > W takim razie ciekawia mnie odpowiedzi ludzi (ogolnie),
    > podczas rozmowy czy testu, gdy kazano im wykazac sie
    > znajomoscia tej technologii.
    Test był praktyczny - komputer przygotowany, kilka zadań i ok. godzina/15
    min (w zalezności od stanowiska) czasu.

    > Bo jak sam zauwazylem, teraz kazdy informatyk
    > wypisuje znajomosc wielu narezdzi.
    > Czy wszystkie znaja w stopniu przemyslowo/produkcyjnym ?

    "Bardzo dobra znajomość ......" to pojęcie bardzo względne. Sam nie wiem -
    gdybym miał opisać swoje umiejętności oceniłbym że są dobre (im dłużej się
    czegoś uczę, tym więcej widzę braków), z drugiej jednak strony, pracodawcy
    musisz się jakoś "sprzedać" - "dobra znajomość ..." nawet poparta
    kilkuletnim doświadczeniem nie zrobi jakiegoś wielkiego wrażenia....

    Sylwek