PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV LM mail i moje wątpliwości

  • 1. Data: 2003-07-02 22:00:49
    Temat: CV LM mail i moje wątpliwości
    Od: "heder" <h...@p...onet.pl>

    Planuję wysła cmoje CV i LM pocztą elektroniczną.
    I tu mam problem w jakiej formie to zrobić by było ładnie i elegnacko.
    Czy wysłać LM i CV jako załączniki. Jesli tak to w jakiej formie:
    word, dokument tekstowy czy jeszcze coś innego?
    Czy może LM jako treść maila a tylko CV jako załacznik?
    Może ktoś rozwieje moje wątpliwosci.
    Małgorzata

  • 2. Data: 2003-07-02 22:23:08
    Temat: Re: CV LM mail i moje wątpliwości
    Od: Marek Lubinski <m...@d...pl>

    In article <2...@a...ostrowiec.dialup.inetia.pl>
    , heder1
    @poczta.onet.pl says...
> [...]
    > word, dokument tekstowy czy jeszcze coś innego?
    > Czy może LM jako treść maila a tylko CV jako załacznik?

    Ja wysyłam cv+lm+kopie certyfikatów jako załączniki (lm+cv oczywiście w
    Wordzie), natomiast w temacie stanowisko o które się ubiegam+ew. nr
    referencyjny, a w treści piszę że w załączeniu przesyłam cv,etc...

  • 3. Data: 2003-07-02 23:10:53
    Od: "Dieter" <j...@i...pl>

    Szkoda czasu. Nikt tego nie czyta, dobry job znajduje sie tylko przez plecy.

    Moj kumpel wysylal naiwnie 400 cv + lm via mail i to nic nie daje.

    Owszem znajdziesz prace za min krajowe tzn. 800 brutto tj 650 na reke ale
    zwykle bedzie to cos co moze robic ktos z wyksztalceniem podstawowym.

    Wtrabiaj sobie plecy, a mlodzienczy zapal na razie wsadz sobie do kieszeni
    bo to dobre na duzym ekranie i w tv.

    Pozdro

    Dieter

  • 4. Data: 2003-07-03 05:47:34
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Lubinski" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Ja wysyłam cv+lm+kopie certyfikatów jako załączniki (lm+cv oczywiście w
    > Wordzie), natomiast w temacie stanowisko o które się ubiegam+ew. nr
    > referencyjny, a w treści piszę że w załączeniu przesyłam cv,etc...

    Z tego co wiem (rowniez z wlasnego doswiadczenia) pracodawcy nie otwieraja
    zalacznikow worda, moga przenosic wirusy. Wiec najlepiej przesylac takie
    rzeczy jak CV i LM w formacie RTF.

    Kania

  • 5. Data: 2003-07-03 05:53:46
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

> [...]
    , heder1
    > @poczta.onet.pl says...
    > Ja wysyłam cv+lm+kopie certyfikatów jako załšczniki (lm+cv oczywiœcie w
    [...]

    "Oczywiście w Wordzie"... ech....

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 6. Data: 2003-07-03 06:18:03
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

    Ja radziłabym wysyłać CV i LM tradycyjnie w kopercie (chyba ze nie ma takiej
    możliwości). Sama wysyłałam mailem i dziwiłam się ze tak mało osób się
    odzywa. Aż dowiedziałam się na czym ten haczyk polega. Na ogłoszenie np. z
    Gazety Wyborczej przychodzi ok 4000 odpowiedzi a skrzynka mailowa nie jest w
    stanie tego wszystkiego przyjąć więc dokumenty przychodzą, a jak się
    skrzynka zapcha to bierze się kilka pierwszych zgłoszeń z początku listy, a
    resztę sukcesywnie opróżnia nawet nie otwierajac. Wysyłając pocztą swoje CV
    i LM masz pewność ze ktoś będzie przynajmniej miał je w ręku.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia. Agata :)

  • 7. Data: 2003-07-03 06:27:10
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "heder" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .pl...
> [...]
    > word, dokument tekstowy czy jeszcze coś innego?
    > Czy może LM jako treść maila a tylko CV jako załacznik?

    jeśli wysyłasz do firm informatycznych - to w wielu może się spodobać jeśli
    przyślesz pdf. Do innych firm lepiej pdf-ów nie wysyłać - bo często nie
    wiedzą co to jest i pewnie skasują...:) Dobrym rozwiązaniem jest rtf. Ale
    tak się zastanawiam czemu by nie stosować po prostu załacznika w html-u -
    też nie byłoby kłopotu z odczytem.

    pozdr
    Krzysiek

  • 8. Data: 2003-07-03 06:45:46
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Marek Lubinski write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of śro, 02 lip 2003 at 22:23 GMT

    >Ja wysyłam cv+lm+kopie certyfikatów jako załšczniki (lm+cv oczywiœcie w

    A polskie literki w jakim formacie? 8)

    A co do załączników - Word to kiepski pomysł. Wirusy to raz, "przenośność"
    dokumentów Worda to dwa, różne zachowanie różnych wersji to trzy. Poza tym,
    wiem że to wydaje się niewiarygodne, ale są miejsca gdzie Worda nie ma :)

    Ja bym proponował txt. Nie ma problemów z odczytaniem. Jeżeli ktoś koniecznie
    chciałby by było "ładne" to html albo pdf.

    Pozdróvka,

    Q.
    --
    __ __.------------------------- http://yacoob.dnsalias.net/cv.html --.__
    (oo) | I tried to drown my problems but they can swim! |

  • 9. Data: 2003-07-03 09:08:20
    Od: Marek Lubinski <m...@d...pl>

    In article <be0g11$h70$1@news.onet.pl>, k...@p...onet.pl
    says...
> [...]
    > zalacznikow worda, moga przenosic wirusy. Wiec najlepiej przesylac takie

    no a ja nie wiem, bo na moje poprzednie zgłoszenie do firmy IT, które
    przesłałem w wordzie odpowiedzieli natychmiast. Co do wirusów, to jeśli
    firma nie ma antywira, to trza sobie dać spokój z taką firmą. Poza tym
    plik w wordzie ma 60k, a po konwersji na rtf ma 840k.Szkoda zapychać
    skrzynki.

  • 10. Data: 2003-07-03 10:11:30
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Ja uwazam, ze:
    1. Wysylaj mailem tylko, jesli dajacy ogloszenie tego wymaga lub daje taka
    mozliwosc
    2. Jesli nie okrelono w jakim formacie ma byc cv i lm to wybor nalezy do
    Ciebie. Uwazam ze jesli jakas firma daje taka mozliwosc to jej sprawa aby
    sie zabezpieczyc przed wirusami i dla Ciebie nie powinno to byc zadnym
    wyznacznikiem. Wazne aby nie bylo problemu z otwarciem pliku i zeby nie byl
    duzy. Jesli chcesz to mozesz umiescic na stronie i podac link ale wtedy
    wiadomo ze jest to standardowe na wszystkie ogloszenia. No i trzeba zadbac
    aby szybko sie otwierala.
    3. Dodatkowe papiery, certyfikaty, swiadectwa wysylaj tylko gdy bylo to
    wymagane.

    Osobiscie lubie CV w Worldzie. Zawsze mam mozliwosc dopisac tam swoje
    notatki bez zadnego problemu.
    Co do wysylania w kopercie jak ktos zaproponowal to radze postepowac zgodnie
    z instrukcjami w ogloszeniu. U nas np: nie przyjmuje sie CV i LM na papierze
    i od razu wyrzuca. Kogos to moze oburzac ale umiejetnosc korzystania z netu
    to dla nas podstawa. Poza tym koszt dla szukajacego jest wiekszy.