PracaGrupypl.praca.dyskusjeBłękitna koszula na rozmowie kwalifikacyjnej?

  • 81. Data: 2007-11-25 10:23:28
    Temat: Re: Błękitna koszula na rozmowie kwalifikacyjnej
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Pytanie pomocnicze dla Ciebie: wolisz czerpać zadowolenie z pracy przez
    > maksymalizację jakości produkowanych przez siebie produktów, czy też przez
    > maksymalizację swoich dochodów?

    Wolę czerpać dochody przez długi czas. Niestety maksymalizacja zysków bez
    maksymalizacji jakości powoduje w późniejszym czasie spadek sprzedaży.

    B.Z.

  • 82. Data: 2007-11-25 10:36:08
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 24 Nov 2007 18:28:48 +0100, Any User <u...@a...pl> wrote:

    >...które i tak zostaną z chęcią/wymuszeniem kupione, a dzięki
    >odpowiednim technikom zysk producenta jest znacznie wyższy. A z zysku
    >jest premia dla kadry kierowniczej.

    Mnie, jako klienta, figę obchodzi premia dla kadry kierowniczej. Jako
    klienta interesuje mnie jakość produktu, który kupuję.

    >Pytanie pomocnicze dla Ciebie: wolisz czerpać zadowolenie z pracy przez
    >maksymalizację jakości produkowanych przez siebie produktów, czy też
    >przez maksymalizację swoich dochodów?

    Dla mnie odpowiedź jest oczywista: wolę czerpać zadowolenie z pracy
    przez maksymalizację jakości moich produktów.

    Ponieważ większa jakość moich produktów zapewni mi większą sprzedaż i
    konkurencyjność na rynku oraz, koniec końców, większe zadowolenie
    klienta. Który będzie do mnie wracał. A to mi zapewni maksymalizację
    moich dochodów, dzięki czemu będę miał na inwestycje i rozwój moich
    produktów, które będą jeszcze lepsze.

    Twój model idelanie pasuje do tego, co robi przykładowo MS. Tyle że
    tutaj równowaga na rynku, czyli konkurencja, jest zaburzona, bo tak
    naprawdę jej nie ma. I tylko i wyłącznie dlatego MS może sobie
    pozwolić na wypuszczanie takich bubli. Bo i tak ma świadomość tego, że
    już niedługo (o ile nie już obecnie) ich produkty są wciskane na siłę
    nabywcom nowych komputerów. Ale nie o MS mamy tutaj dyskutować.

    Wracając do tego co Ty przedstawiasz: firmy, które nie są
    zainteresowane jakością swoich produktów, czyli nie są zainteresowane
    satysfakcją swoich klientów, są po prostu wycinane przez konkurencję.
    Chyba, że mają pozycje monopolistyczne. Ale wtedy przy pierwszej
    lepszej okacji (tzn. pokazaniu się realnej konkurencji) stracą swoją
    pozycję. Dlatego zresztą, tak uważam, firmy monopolistyczne tak
    zacięcie bronią się przed prawdziwą konkurencją.

    Mam wrażenie Panie Kolego, że nie potrafisz spojrzeć dalej niż czubek
    własnego nosa. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że daleko Cię to nie
    zaprowadzi.

    Zwróć uwagę, że ludzie, którzy stworzyli dzisiejszy świat (mówię tutaj
    o świecie IT, bo taki jest mi najlepiej znany), to są wizjonerzy.
    Ludzie, którzy tworzyli firmy pokroju IBM, MS, Sun Microsystems,
    yahoo, Apple, google, eBay. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że geneza
    tych firm nie opiera się na 'jak najszybciej i najprościej zarobić
    kupę kasy' tylko 'mam wizję świata, w którym każdy na ma biurku PCta',
    albo 'gdzie każdy ma dostęp do sieci', albo 'łatwy dostęp do zasobów
    Internetu', albo 'można łatwo kupować/sprzedawać używane przedmioty',
    itd. I planem tych firm było wprowadzenie w życie tych pomysłów. A
    rynek sam zdecydował, które z tych pomysłów były potrzebne, przydatne
    ludziom (klientom), a które nie.

    Problem się robi wtedy, kiedy firma taka jak MS zyskuje pozycję
    monopolisty i nie musi już wdrażać żadnych wizji, pomysłów, itd.,
    tylko może sobie pozwolić na sytuację, o której Ty mówisz: czyli łatwa
    i szybka maksymalizacja zysków. Ale to nie jest normlana, zdrowa
    sytuacja, ja bym to nazwał patologią wolnego rynku.

    Normalna, zdrowa sytuacja na wolnym rynku to taka, w której
    najważniejsza jest jakość i zadowolenie klienta (które jest osiągane
    poprzez jakość). A to się koniec końców przekłada na zyski, inwestycje
    i rozwój.

    Mogę być w błędzie, fakt, że jestem idealistą, ale tak właśnie uważam.

    I dlatego właśnie uważam, że nie masz racji w tym co piszesz. I jestem
    przekonany, że jako kierownik, manager, właściciej jakiejkolwiek firmy
    (czy to wytwarzającej produkty, czy to świadczącej usługi) nie wygrasz
    na rynku. Nawet jeśli wypłyniesz na wierzch, w swojej dziedzinie
    zdobędzie pozycję monopolisty, tak że Twoi klienci nie bądą mieli
    wyboru, to to jest tylko kwestia czasu, kiedy rynek Cię zweryfikuje.

    Pozdrawiam.

    --
    z/svc

  • 83. Data: 2007-11-25 10:57:34
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 24 Nov 2007 21:14:22 +0100, Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    >Dobrze, że nie pracuje tam gdzie Ty. Nie mogę nosić zbyt długo na nogach
    > obuwia sportowego.

    No bez przesady. Kiedy obowiązuje 'casual' to nie znaczy, że jest mus
    na adidasy, tylko to jest takie 'dolne ograniczenie' ;-) Możesz
    przyjść w czym Ci wygodnie, ale już nie w japonkach :)

    --
    z/svc

  • 84. Data: 2007-11-25 12:42:25
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 25 Nov 2007 11:19:48 +0100, "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze
    autograf.pl> wrote:

    >Nie pierwszy raz - Milenium...

    Millenium wciskano komukolwiek na siłę? Przecież cały czas obok były
    Win 98 (które zresztą rynkowo przeżyły Me o ładnych parę lat).

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 85. Data: 2007-11-25 12:54:01
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Millenium wciskano komukolwiek na siłę? Przecież cały czas obok były
    > Win 98 (które zresztą rynkowo przeżyły Me o ładnych parę lat).

    A Vistę wciskają na siłę? Jeśli tak to chyba cudem w piątek XP kupiłem... w
    sumie to cudem w ciągu ostanich kilku miesięcy kupuję.

    Nie wiem czy pamiętasz (ja tak ;-) ), ale jak pojawiło się Milenium to
    zapowiadano szybki zaprzestanie sprzedaży 98. Po pewnym czasie Me poszło w
    niepamięć...

    Przyznam, że wpłynęły na to jeszcze dwie rzeczy: dostępność 2k (jako takiej
    wersji profesialnej) oraz w miarę szybki pojawienie się XP.

    Jednak MS wtedy zapowiadał szybki wycofanie 98 ze sprzedaży...

    B.Z.

  • 86. Data: 2007-11-25 13:02:57
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 25 Nov 2007 13:54:01 +0100, "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze
    autograf.pl> wrote:

    >A Vistę wciskają na siłę?

    Tak, np. Przy pomocy DX10 "Vista only". Pozostawanie przy XP i DX9
    jest coraz bardziej niewygodne, w każdym razie z punktu widzenia
    gracza.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 87. Data: 2007-11-25 15:19:45
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Tak, np. Przy pomocy DX10 "Vista only". Pozostawanie przy XP i DX9
    > jest coraz bardziej niewygodne, w każdym razie z punktu widzenia
    > gracza.

    Aaaa, gry... ech, to tak jak by samochody służyły tylko do rajdów. Przyznam,
    że to nie mój kawałek tortu - zresztą mam opinię, że do gier to są konsole
    ;-).

    B.Z.

  • 88. Data: 2007-11-25 15:55:54
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 25 Nov 2007 16:19:45 +0100, "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze
    autograf.pl> wrote:

    >Aaaa, gry... ech, to tak jak by samochody służyły tylko do rajdów.

    A kto mówi, że "tylko"? Ale między innymi również do tego.
    (A porównanie takie sobie. Rajdy to nie jest coś, co robi zwykły
    konsument.)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 89. Data: 2007-11-25 16:30:11
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > A kto mówi, że "tylko"? Ale między innymi również do tego.
    > (A porównanie takie sobie. Rajdy to nie jest coś, co robi zwykły
    > konsument.)

    Patrząc po domowych komputerach moich znajomych (nie piszę o firmach) to na
    dziesięć maszyn dwóch gra w gry na PC. Wynika z tego, że Vista nie jest tak
    potrzebna. Pewnie gdzie indziej te proporcje są odwrotne, ale to nie mój
    problem.

    B.Z.

  • 90. Data: 2007-11-25 16:36:10
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > na dziesięć maszyn dwóch gra w gry na PC. Wynika z tego, że Vista nie
    > jest tak potrzebna. Pewnie gdzie indziej te proporcje są odwrotne, ale

    A nawet jeśli ktoś gra, to niekoniecznie musi grać w najnowsze gry. Ja
    na granie nie mam czasu, ale średnio raz na miesiąc mnie jednak najdzie
    wieczorkiem - i mam kilka gier, a wszystkie wyprodukowane najpóźniej
    chyba w 2001. A nie, jedna w 2004, ale to wyjątek.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com