PracaGrupypl.praca.dyskusje › Badanie potencjału i diagnoza psychologiczna pracowników

  • 1. Data: 2007-06-27 12:58:19
    Temat: Badanie potencjału i diagnoza psychologiczna pracowników
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Cześć - czy ktoś może nakierować mnie na źródła wiedzy w temacie j.w.
    Wszędzie trafiam tylko na oferty doradcze :)

    Interesuja mnie poszczególne obszary (za stroną www jakiejś firmy):

    "Potrzeba badania potencjału personelu, predyspozycji osobowościowych i
    kompetencji do pracy na odpowiednim stanowisku pojawia się m.in. w momentach
    decyzji związanych z zatrudnieniem nowego pracownika, awansem pracownika lub
    planowania rozwoju poszczególnych osób w organizacji.

    Na ocenę pracowników mogą się składać:

    a.. Testy osobowości - opisujące osobowość oraz oceniające możliwości
    adaptacyjne w środowisku zawodowym oraz umiejętność pracy indywidualnej i
    zespołowej.
    b.. Testy umiejętności poznawczych - pozwalające na określenie poziomu
    wiedzy ogólnej, umiejętności rozumienia i logicznego interpretowania
    sytuacji.
    c.. Testy umiejętności interpersonalnych - służące do oceny kompetencji
    społecznych w różnych sytuacjach życiowych.
    d.. Testy inteligencji emocjonalnej - rozumianej jako zdolność do
    rozpoznawania, rozumienia i kontrolowania zarówno własnych jak i innych
    emocji, a także zdolność do efektywnego wykorzystywania emocji w kierowaniu
    działaniem.
    e.. Testy temperamentu - opisujące formalne aspekty zachowania"

  • 2. Data: 2007-06-27 13:47:27
    Od: Damian <d...@n...poczta.gazeta.pl>

    Catalyst pisze:
> [...]
    > działaniem.
    > e.. Testy temperamentu - opisujące formalne aspekty zachowania"

    poszukaj tekstów AnyUser`a i się dogadajcie

    --
    *** \o/ ** D4MI ** \o/ ***

  • 3. Data: 2007-06-27 15:34:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5tpp9$ogb$1@inews.gazeta.pl Damian
    <d...@n...poczta.gazeta.pl> pisze:

    > poszukaj tekstów AnyUser`a i się dogadajcie
    Bardzo dobry pomysł.
    Bywają też na grupie inne osoby gustujące w międleniu o wydumanych teoriach,
    pewnie się odezwą.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-06-27 20:13:46
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl>

    Może zamiast uszczęśliwiać świat kolejną pseudonauką lepiej sięgnąć do metod o
    sprawdzonej skuteczności jak kabała, wróżenie z fusów, postawienie dobrego
    pasjansa, horoskop, położenie Marsa względem Jowisza. Taniej i prościej.

  • 5. Data: 2007-06-28 06:40:56
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasjansa, horoskop, położenie Marsa względem Jowisza. Taniej i prościej.

    Tu już naprawdę zostali sami z Tesco :/
    Nocna zmiana - kierownik, jak sądzę

    CAT

  • 6. Data: 2007-06-28 08:47:54
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Catalyst napisał(a):
> [...]

    > a.. Testy osobowości - opisujące osobowość oraz oceniające możliwości
    > adaptacyjne w środowisku zawodowym oraz umiejętność pracy indywidualnej i
    Sprawdź na stronach PTP, który sprzedaje testy psychologiczne i słowa
    kluczowe:

    NEO-FFI, pięcioczynnikowa teoria osobowości, Costa, Mc Rae, KDE, John
    Holland, Martin Selligman, ERG, R.B.Catell, MMPI.

    > b.. Testy umiejętności poznawczych - pozwalające na określenie poziomu
    > wiedzy ogólnej, umiejętności rozumienia i logicznego interpretowania
    > sytuacji.
    Strzelam: APIS - Z, Inteligencja emcjonalna w pracy.

    > c.. Testy umiejętności interpersonalnych - służące do oceny kompetencji
    > społecznych w różnych sytuacjach życiowych.
    Assessment center

> [...]
    > emocji, a także zdolność do efektywnego wykorzystywania emocji w kierowaniu
    Słowa kluczowe: to samo, co w (b.) telizm, autotelizm, skale
    zaangażowania i pasji, przedziałowość, punktowość, test EQ.

    Piszę z głowy, więc wyniki wyszukiwania mogą być mierne.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 7. Data: 2007-06-29 13:32:51
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
    > NEO-FFI, pięcioczynnikowa teoria osobowości, Costa, Mc Rae, KDE, John
    > Holland, Martin Selligman, ERG, R.B.Catell, MMPI.

    Dzieki, poszukam

    Pozdr
    CAT