PracaGrupypl.praca.dyskusje › BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU

  • 11. Data: 2007-05-18 06:26:58
    Temat: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > także w/g np. urody i chęci do seksu z szefem za ochłapy

    Niewolnictwa nie ma. Pracownik nie musi się na nic zgadzać. Ale jeśli
    pracodawca chce komuś płacić, to powinien mieć możliwość postawienia
    absolutnie dowolnych warunków, pod którymi będzie płacił. A wówczas,
    przypominam, pracownik może się nie zgodzić.

    > to może dawać pracownikom amfę, speeda i coś tam jeszcze?

    To jest zabronione przez prawo - już jeden gość się na tym przejechał.

    > ciąża to "zachcianka" - gratuluję!

    A nie zachcianka? I dlaczego pracownica naraża pracodawcę na koszty
    swoją ciążą, zamiast najpierw uczciwie postawić sprawę i rozwiązać umowę
    o pracę, a dopiero później zachodzić w ciążę (czy ewentualnie rozwiązać
    umowę o pracę zaraz po wystąpieniu pierwszych negatywnych objawów,
    obniżających jej wartość biznesową)?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 12. Data: 2007-05-18 06:38:40
    Od: Kira <k...@o...pl>

    Re to: Sheer [Fri, 18 May 2007 01:29:58 +0200]:

    > kiedy wreszcie z polskich ogłoszeń o pracy
    > znikną frazy NIE DO POMYŚLENIA na Zachodzie Europy, typu:
    > "oferujemy - pracę w młodym zespole",
    > "wymagania - wiek do 30 lat" itp?
    >
    > zaznaczam, że mam na myśli pracę o charakterze koncepcyjnym, nie fizyczną -
    > czyli tam gdzie wiek kandydata jest całkowicie kryterium OD RZECZY
    >
    > muszę powiedzieć, że choć sam posiadam trzydzieści kilka lat i nie czuję
    > się osobą "starą" - to jednak każdorazowo kiedy czytam coś takiego to czuję
    > się jak PODCZAS WYCENY NIEWOLNKÓW :(

    Wolisz, żeby w ogłoszeniach nie zamieszczali, ciągnęli Cię na
    rozmowy, a potem i tak zatrudniali kogoś do 30 i stwierdzali
    że "znaleźliśmy kandydata w większym stopniu spełniającego nasze
    wymagania"? Bo przecież to, że zabroni się takich informacji
    zamieszczać nijak nie wpłynie na to, kogo firma zatrudni. Tylko
    ci po 30 stracą trochę czasu i pieniędzy 'dla zachowania
    politycznej poprawności rekrutacji'.

    Ja tam wolę jasno przedstawione zasady.

    Kira

    --
    _ _ ____ _______________________________________
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |

  • 13. Data: 2007-05-18 06:49:40
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User pisze:

    > o pracę, a dopiero później zachodzić w ciążę (czy ewentualnie rozwiązać
    > umowę o pracę zaraz po wystąpieniu pierwszych negatywnych objawów,
    > obniżających jej wartość biznesową)?

    O kur..., przechodzisz sam siebie.

    p.s. Człowiek człowiekowi wilkiem.
    p.s. Ludzie ludziom zgotowali ten los.

  • 14. Data: 2007-05-18 06:50:04
    Od: Sheer <s...@o...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > Wyjdziesz za mnie za mąż? Jestem mężczyzną. Mam to samo prawo do
    > małżeństwa co Twój idealny, wymarzony. Spełniam kryterium. To, że możesz
    > mieć inne - indywidualne - powinno być bez znaczenia. Czy tak? :)

    mylisz sprawy prywatne z zawodowymi

    > Dokładnie której europejskiej? Bo Europa to zlepek kultur i nawet w
    > jednym kraju napotykasz radykalne rozbieżności.

    a weźmy wartości zaszczepione przez Kartezjusza w ówczesnej Francji

    > czasami ów wiek jest atutem. Poczułem go na Malcie, widząc osadzonych,
    > statecznych, w jedynie sensownym wieku kelnerów po sześćdziesiątce.

    ale to jest właśnie na Malcie a nie w Polsce

    > Albo sprzedawcy ubezpieczeń na życie. Dwudziestoletni
    > sprzedawca, roztaczający wizję dostatniej emerytury? Śmiechu warte.

    nie koncentruj się na nietypowych przykładach
    to typowy sposób "ściemniania"

    > Zaraz zaraz. Dlaczego ze wszystkich lęków i fobii, wybierasz akurat ten,
    > który u młodych ludzi (a tacy często rekrutują) nie odgrywa większego
    > znaczenia?

    bycie "Bogiem"? młodym ludziom równie dobrze to przychodzi
    ale oni i tak robią to co ich starsi szefowie im naznaczą

    > Zdecydowaną większość krajów rozjechał tygrys Hitlera

    50-lat PZPR, UB, SB
    u nas rozjechał czołg totalitaryzmu, a wcześniej elity wyginęły w Powstaniu
    Warszawskim pod czujnym okiem Stalina

    > Humanizm nie jest koncepcją lat
    > powojennych. A już przed nią buntowano się przeciwko nierównościom.
    > Komunizm ma początki w starożytności. Dlaczego więc wiek temu?

    zgadzam się z tobą! polecam jeszcze dokładniejsze zapoznanie się z tym co
    pisał Karol Marks i z realiami epoki tzw. "DRAPIEŻNEGO KAPITALIZMU" z XIX
    wieku, podczas tzw. "Rewolucji Przemysłowej"

    od tamtego czasu system społeczny USA czy Anglii znacznie wyewoluował,
    a czy my musimy zaczynać od TAMTEGO barbarzyńskiego punktu od zera?

    > Mam wrażenie, że projektujesz na cały świat swoje własne cierpienie i
    > przez jego pryzmat postrzegasz go jako z gruntu nieprzyjazny.

    to *twoje* wrażenie że to moje cierpienie

    ale pisząc tutaj ANI TROCHĘ nie pomyślałem o sobie!

    nie dostrzegasz, że ludzie cierpią wokół ciebie?
    wszystko ci jedno?
    liczy się tylko kolejna impreza? nowa fura? na których plażach się
    ponudzisz latem?
    a może nowa dupa? taka sama pusta jak ty?
    tylko to ma sens? jak użyć? a potem twe dzieci tak samo wychowane?
    czyż takie "elity" nie są już same w sobie wystarczająco frustrujące?
    mnie się zbiera na rzygi jak o tym pomyślałem...

    > A może tak coś samemu? Co z tego, że cywilizacja czegoś uczy a czegoś
    > nie uczy?

    są rzeczy których w pojedynkę się zrobić nie da
    trzeba znaleźć sprzymierzeńców i zorganizować się w znaczącą siłę

    cóż np. może pojedyncza mrówka odłączona od mrowiska?

    albo ktoś wykiwany prze kancelarię prawniczą wielkiego koncernu?

    --
    Sheer

  • 15. Data: 2007-05-18 06:51:10
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@N...gazeta.pl>

    Any User <t...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > o pracę, a dopiero później zachodzić w ciążę (czy ewentualnie rozwiązać
    > umowę o pracę zaraz po wystąpieniu pierwszych negatywnych objawów,

    Bylejaki, mozesz mi powiedziec skad sie urwales? Twoi szefowie wiedza jaki
    robisz czarny PR swojemy pracodawcy?

    I odpowiedz mi na takie pytanie (w nawiazaniu do twoich wypowiedzi o zwrocie
    kosztow przez pracownika po jego odejsciu) - czy jesli pracodawcy stworze
    dzial, wyucze pracownikow, przekaze swoje wieloletnie doswiadczenie to czy po
    moim odejsciu pracodawca nie powinien rozwiazac dzialu i moich bylych
    podwladnych rozpuscic na 4 strony, zniszczyc wszelka dokumentacje etc? W koncu
    ja nie daje pozwolenia pracodawcy na dalsze korzystanie z mojej wiedzy i
    doswiadczenia.

  • 16. Data: 2007-05-18 07:08:15
    Od: Sheer <s...@o...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:
> [...]
    (...)
    > Oczywiście, chociażby tzw. Wielka Piątka Costy i Mc Rae. W życiu z
    > wiekiem zmieniają się: otwartość na doświadczenia (kreatywność,
    (...)

    tak, tylko, że głównie porównując grupy wiekowe:
    dzieciństwo - okres dojrzewania - okres dorosłości

    poza tym zauważa się też różnice międzypokoleniowe, nawet dla osób w tym
    samym wieku lecz żyjących w innych czasach
    co sugeruje wpływy kulturowe - tak więc kłania się problem owej MODY!

    nie mówimy przecież, o wieku poemerytalnym!

    natomiast różnice pomiędzy osobami np. w wieku 28 lat a 38 lat być może
    jakieś są ale ilościowo nie są to różnice bardziej znaczące niż np. różnice
    indywidualne

    a już na pewno nie na tyle krytyczne aby miało to duże znaczenie dla jakości
    większości typów wykonywanych obowiązków

    > Czasem tak.

    znów - nie koncentruj się na wyszukanych przykładach!

    > Nie chcą. Czemu wybierasz tylko skrajności - mistrz olimipjski, geniusz,
    > nadludź :) i coś co nie istnieje - X-Man?

    więc właśnie, nie koncentruj się na wyszukanych przykładach!

    --
    Sheer

  • 17. Data: 2007-05-18 07:18:13
    Od: Sheer <s...@o...pl>

    TMK wrote:
    > A co do dyskryminacji, owszem w niektórych krajach nie podaje się wieku,
    > płci koloru skóry. Ale  to są pewne szczególne zjawiska. Mogą dotyczyć
    > urzędników, nauczycieli itp. Ale już nie wojska, policji, modelek czy
    > sekretarek.

    oczywiście! ale mnie od samego początku chodziło o sytuacje dotyczące pracy
    tzw. koncepcyjnej, tzn. tam gdzie kryterium wieku jest NIEUZASADNIONE!

    > A dyskryminacja jest także w drugą stronę. Kiedyś szukałam  pilnie
    > jakiejkolwiek pracy w nietypowych godzinach.

    proszę, nie 'ściemniaj' koncentrując się na MARGINALNYCH przykładach!

    chodzi o sytuacje kiedy żartów nie ma!
    pozostaje tylko BEZSILNOŚĆ, cierpienie, bieda i ubóstwo, DEPRESJA!

    --
    Sheer

  • 18. Data: 2007-05-18 07:29:40
    Od: Kira <k...@o...pl>

    Re to: Sheer [Fri, 18 May 2007 05:08:01 +0200]:

    > wpłynie!

    Marzenia rzecz piękna.

    > nie natychmiast, ale wpłynie w miarę krzewienia kultury i manier!
    > trzeba "tylko" od czegoś zacząć

    Tak, kulturę najlepiej "krzewić" waląc po łbie za jej
    nieprzestrzeganie ;)

    Poza tym to niekoniecznie kwestia mody, jak sugerujesz. Jeśli
    widzisz, że twoi kluczowi kontrahenci znacznie chętniej podpisują
    korzystne umowy, kiedy jako asystentkę zatrudnisz sobie
    20-letnią siksę z dużym "C", to nieszczególnie dłgo będziesz się
    zastanawiać nad zatrudnieniem 50-letniego faceta z brzuszkiem.

    > więc niech owi dyktatorzy, Sejm, jasno postawią zasady

    Oni sobie mogą stawiać. Oczy w słup co najwyżej. To nie oni
    zatrudniają - a nie ma fizycznej możliwości zmuszenia kogoś
    do zatrudnienia osoby, której zatrudniać nie chce.

    > zresztą chyba już są postawione, mogą być lepiej,
    > lecz i tak z tych co są *na* *razie* nikt nie robi użytku...

    No to zrób - podpierdol ogłoszeniodawców stawiających taki
    warunek. Pewnie cię wtedy od ręki zatrudnią, nie?

    Kira

    --
    _ _ ____ _______________________________________

  • 19. Data: 2007-05-18 08:54:25
    Od: Kira <k...@o...pl>

    Re to: Sheer [Fri, 18 May 2007 05:56:31 +0200]:

    > a ty ile masz już lat, żeś taka zgorzkniała!?

    Do 30 jeszcze mi kawałek brakuje - możliwe że dlatego nijak
    zgorzknieniem ci dorównać nie potrafię. Ale możemy się za te
    parę lat jeszcze raz porównać.

    > niestety wobec chamstwa i przestępców często trzeba użyć
    > adekwatnych środków

    Nie rozumiem - czemu tak bardzo ci zależy na spędzaniu połowy
    życia z chamami i braniu od nich forsy...? Masochizm?

    > Przecież w poważnych firmach i w poważnych państwach,
    > np. w *liberalnych* USA, w dobrym tonie jest jeśli asystentkami,
    > sekretarkami etc. są całkiem stateczne panie...

    No dobra, ale jaki to ma związek z tematem? Kawałek wyżej
    piszesz że nie podobają ci się mody - a "w dobrym tonie"
    to jest właśnie moda przecież. To co, lubisz modę jak ci
    pasuje, a jak nie to nazywasz chamstwem, czy jak to jest?

    > "siksa z dużym C" byłaby wizytówką w NAJGORSZYM rozumieniu z możliwych,
    > jakby: "U NAS PROFESJONALIZM i *ROZUM* JEST NA KOŃCU!

    Może. Ale co ci do tego? Twoja firma, czy jak? Jeśli komuś się
    taka metoda sprawdza i przynosi wymierne korzyści, to sądzę że
    będzie miał gdzieś twoją opinię na temat profesjonalizmu. Jakoś
    tak jest, że profesjonalizmem nie opłaci się rachunków, że już
    o zapłaceniu nim za wakacje nie wspomnę. Do tego pieniędzy trzeba.

    > a poza tym to co? czy masz jakieś kompleksy?

    Parę. Np. nie podoba mi się długość moich stóp - co ładniejsze
    obuwie robią o min. 2 numery mniejsze. I przydałoby się trochę
    większe wcięcie w talii.
    A skąd ta twoja ochota na tego typu zwierzenia?

    > a może np. Mick Jagger w wieku 50 lat wyglądał lepiej niż
    > ty teraz? :P

    Może, ale sądzisz, że chciałby siedzieć w sekretariacie...?
    Bo jak tak, to pewnie każdy by go zatrudnił - przebija tą
    20-letnią siksę swoją renomą ;)

    > MODA zmusi!

    To może modą się zajmij, a nie uzewnętrznianiem swojego
    kompleksu na tle wieku?

    > ale ich następcy już będą się bardziej mogli skupić na czymś
    > konkretniejszym

    Nom. Na dopracowywaniu systemu odsiewania niepożądanych
    kandydatów w taki sposób, żeby nikt się nie przypieprzył.

    Kira

    --
    _ _ ____ _______________________________________

  • 20. Data: 2007-05-18 09:22:56
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Sheer wrote:

    > "jej wartość biznesową" ?! pracownicy czy ciąży?!
    > gratulacje jeszcze raz!
    >
    > otóż uruchom wyobraźnię, jeśli jeszcze masz co, i pomyśl, że z tej ciąży
    > będą KOLEJNE GENERACJE pracowników!

    Na tym dany pracodawca akurat nie zyska. Te dzieci wejda na rynek pracy
    za kilkanascie do dwudziestu paru lat i niekoniecznie beda mialy akurat
    te kwalifikacje, ktorych on bedzie wtedy potrzebowal.

    Biznesmen mysli w kategoriach zysku i interesu swojej firmy, a nie calej
    spolecznosci biznesmenow (z ktorych wielu jest przeciez jego konkurencja).

    > inaczej, jeśli tylko bogaci biznesmeni będą mogli sobie pozwolić na
    > dzieci, to one potem w swych firmach będą musiały zatrudniać emerytów

    Nie boj sie. Odpowiedz brzmi: imigranci.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533