PracaGrupypl.praca.dyskusje › Admin -> programista

  • 1. Data: 2005-11-07 13:43:05
    Temat: Admin -> programista
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    czesc,
    prosze o kometarze co sadzicie o tej sytuacji:
    Obecnie:
    pracuje w duzym miescie w instytucji panstwowej
    zajmuje sie administracja Unix i oracle
    na zarobki nie narzekam jest ok ale
    o rozmoju zawodowym raczej nie ma co wspominac.
    Planuje zmienic prace i przejsc do firmy
    prywatnej znanej na rynku ale jako programista
    na poczatku pewnie bedzie ciezko ale wydaje mi
    sie ze tworzenie oprogramowania jest ciekawsze
    niz administracja- wiele rzeczy u nas robia firmy
    zewnetrzne :( kazdy ma blache na d...
    Gdzie mozna wiecej zarobic w administracji oracle+ unix
    czy programowanie oracle?

    pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2005-11-07 14:18:16
    Temat: Re: Admin -> programista
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Gdzie mozna wiecej zarobic w administracji oracle+ unix
    > czy programowanie oracle?

    Oczywiscie, ze stanowisko produkcyjne jest lepiej płatne niz kosztowe.
    To chyba wynika samo z siebie. Koszty sie ogranicza, a na produkcji
    zarabia wiec rozwoj idzie zawsze w produkcje.

    Przeszedlem to samo, najpierw przez 4 lata bylem adminem, a pozniej w
    sumie zbieg okolicznosci spowodowal, ze zostalem programistą i wiem juz,
    ze nie wroce do "adminowania".

  • 3. Data: 2005-11-07 14:52:31
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    marek <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > o rozmoju zawodowym raczej nie ma co wspominac.
    > Planuje zmienic prace i przejsc do firmy
    > prywatnej znanej na rynku ale jako programista

    ja przeszedłem z administracji NT na programowanie C++. Ale
    programowałem również jako administrator (postarałem się o wpisanie tego
    do obowiązków zawodowych)

    > Gdzie mozna wiecej zarobic w administracji oracle+ unix
    > czy programowanie oracle?

    to jest źle postawione pytanie. Zastanów się w którą stronę chcesz się
    rozwijać, co Ciebie rajcuje?

    B.

    --
    Czy wiesz co to jest MIME? Zobacz http://www.grush.one.pl/mime

  • 4. Data: 2005-11-07 14:55:26
    Temat: stanowisko produkcyjne vs stanowisko kosztowe
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Oczywiscie, ze stanowisko produkcyjne jest lepiej płatne niz kosztowe.
    > To chyba wynika samo z siebie. Koszty sie ogranicza, a na produkcji
    > zarabia wiec rozwoj idzie zawsze w produkcje.

    Można spojrzeć na temat również tak:

    Gdy administrowanie bazką/systemem/siecią idzie na "zewnątrz" firmy to warto
    się załapać do firmy świadczącej outsourcing IT. Zagadnienia administracyjne
    są znane. Outsourcer z reguły obsługuje różnych klientów. A u klientów są
    różne systemy IT. Więc rozwój, jako admin, też jest zapewniony

    pozdrawiam
    Pegaz.

    --
    Amatorzy zbudowali Arkę a profesjonaliści Titanic-a.

  • 5. Data: 2005-11-07 15:31:38
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > do obowiązków zawodowych)

    > to jest źle postawione pytanie. Zastanów się w którą stronę chcesz się

    Na pewno zalezy mi na rozwoju w technologii Oracle i to zarowno
    od strony administracji, mechanizmy dzialania, tuning
    ale i tworzenie oprogramowania. Wychodze z zalozenia, ze
    w firmie produkcyjnej tez troche bedzie pracy zwiazanej
    z instalacja, wychwytywaniem waskich gardel,... na bazie,
    przynajmniej na poczatku zycia systemu.
    Z doswiadczenia wiem ze jesli klient zamawia jakis system to
    najczesciej od A do Z

    pozdr i dzieki za odp
    marek