PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absolwenci informatyki!!!

  • 41. Data: 2002-03-13 14:00:35
    Temat: Re: Absolwenci informatyki!!!
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Użytkownik "math" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dkHj8.8456$NB2.202708@news2.nokia.com...
    > Jakie sa ewentualne zagrozenia takiego swiadczenia uslug?

    1. Za błędy w księgowości, ZUSach, podatkach itp sam odpowiadasz (włącznie z
    odpowiedzialnością karną).
    2. Jak w firmie zaczyna brakować pieniędzy, to spóźniają się wypłaty dla
    osób na kontraktach (bo nie wypłacenie pensji osobom na umowę o prace jest
    groźniejsze dla pracodawcy).
    3. Trudniej wyegzekwować wszelkie należności
    4. Łatwiej zerwać umowę.
    5. W przypadku "likwidacji stanowiska" etatowiec dostaje odprawkę,
    "kontrahent" nie.
    6. Wszelkie spory są rozstrzygane podlegają pod KC (czyli trzeba przekonać o
    swojej racji) - w sądzie pracy pracownik ma rację, chyba, że pracodawca
    udowodni, że nie ma racji. Do tego sąd pracy dla pracownika jest za friko.
    7. Nie działa KP, więc wszelkie urlopy, diety, ekwiwalenty, zwolnienia,
    odszkodowania itp musisz mieć w umowie, inaczej możesz o nich zapomnieć.
    8. Kobietom można wypowiedzieć umowę, nawet jak są w ciąży (ale to
    zagrożenie raczej Ciebie nie dotyczy ;))
    9. Musisz sam dbać o zasady BHP (jakby kabel wystawał ze ściany i prąd by
    zatańczył z Tobą, to na umowę o pracę odpowiada pracodawca, przy umowie o
    współpracy sam jesteś sobie pracodawcą, więc sam sobie jesteś winien).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 42. Data: 2002-03-13 14:48:13
    Od: "math" <g...@p...onet.pl>

    Mam pytanie odnośnie omawianego wątku. Powiedzmy, że ustali się
    wynagrodzenie netto na poziomie 2.000 zł. Jeśli pracodawca będzie
    zainteresowany podpisaniem umowy o współpracę, to z reguły proponuje
    ok. 2.950 zł + VAT, czy 3.600 zł + VAT (uwzględniając "swoje" 20,41%
    ZUSu)? Czy praktykuje się też w przypadku świadczenia tego typu usług
    dla "pracodawcy" (w formie umowy o współpracę) odliczanie 50% kosztów
    uzyskania przychodu?

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 43. Data: 2002-03-13 17:23:53
    Od: <p...@h...com>

    On Tue, 12 Mar 2002 23:40:05 +0100, "Beny" <b...@a...de> wrote:

    [ciach...]
    >pozdrowienia dla wielkiego bialego ojca (jesli wiesz o kim mysle)
    >a i pozdrowienia dla 3,4 i 9 pietra.
    >jak tam wspomnienia po modelowaniu u pana Skur tfu te przyzwyczajenia
    >Skowronka
    >Szmalu dalej taki nudny, Kwiecien jeszcz sie bawi sterownikami.
    >jakis przygody z pania Stanczyk lub niejakim Migasem tudziez Bartusiem ...
    Jak widze mamy blizny na muzgó w tych samych miejscach :)))))

    >Chlopie jak sie konczy taaaaaaaaaka uczelnie to powinni cie scigac
    >headhunterzy. W Gliwicach, Katowicach nie ma pracy dla IT, wierzyc sie nie
    >chce.
    >Kiedys to Bank Slaski robil lapanki na ulicach !
    Teraz bierze swoich ITmanow i rozstrzeliwuje - centrala jest w
    Warszawie.

    Pzdr
    Limfo

  • 44. Data: 2002-03-13 17:29:15
    Od: <p...@h...com>

    > A tak zapytam jeszcze z ciekawosci. Ile swoich ofert wyslales do firm do
    > tej pory ??? Bo jak wyslales 200 (dwiescie) i zadnego odzewu to owszem
    > krucho. A jak 3 (trzy) to...
    w samych niemczech jakies 150 i drugie tyle w UK i USA. w polsce na razie okolo
    30.

    pret

  • 45. Data: 2002-03-13 17:30:27
    Od: <p...@h...com>

    cala ekipa ma sie dobrze i dalej wykonuje swoja prace. czyli jak widzisz nie
    wiele sie zmienilo.

  • 46. Data: 2002-03-13 17:36:27
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Wed, 13 Mar 2002 10:28:58 GMT, "math" <g...@p...onet.pl>
    wrote:

    [ciach...]
    >Troche ta dyskusja sie zamienila w belkot, temat "praca dla informatykow"
    >jest tu pewnie regularnie walkowany.
    >Narzekacie, ze dla absolwenta inf. nie ma pracy, spojzcie troche realnie: w
    >tej chwili sytuacja informatykow naprawde nie jest zla
    Wrong!!!
    W temacie praca dla informatykow jest tylko troche lepiej niz w innych
    - moze ze tego wzgledu ze ciagle nas chca (chociaz mniej) za granica
    taki np. historyk nie ma takiej mozliwosci.

    Pzdr
    Limfo

  • 47. Data: 2002-03-13 17:55:00
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Tue, 12 Mar 2002 23:41:44 +0100, "WEJDER" <m...@w...pl>
    wrote:

    >Czy kontrola legalności oprogramowania ( czytaj. policja etc ) ma prawo do
    >wglądu w kody , biblioteki, dll'e , moduły zahasłowane w accessie itd.
    >napisanych na zlecenie dla firmy ?
    >Oczywiscie przyjmujemy, że licencję ma kompilatory, bazy danych posiadamy.
    Wg mojej wiedzy kazdy komercyjny kompilator podpisuje execa wlasnym
    sn. Jednak i to nie jest potrzebne wystarczy ze podczas kontroli firma
    wykaze skad sie ten program wzial (czyt. ma fakture za program albo za
    kompilator). Jesli natomiast piszesz kod i ten kod sprzedajesz (czyli
    prawa autorskie do kodu a nie exeka) to w razie ew. pytan mozesz sie
    na nich wypiac i powiedziec ze piszesz bazy danych Accesa np w Vi ;-P

    Uwaga podczas przeszukania nie wolno wpuszczac do firmy kontrolerow
    BSA bo sa strona w sprawie. W ogole w ktoryms z ostatnich numerow CW
    byl ciekawy artykul w tej sprawie i wg ich opinii cala sprawa jest
    sliska.

    Pzdr
    Limfo
    ps. do A.Bielewicza niech pan powie kolegom ze warto uwazniej
    przygladnac sie tego typu sprawom bo zwalczanie piractwa to jedno a
    bezprawie to drugie. Mysle ze tzw. "srodowisko" bedzie wdzieczne CW za
    to.

  • 48. Data: 2002-03-13 17:58:54
    Od: <p...@h...com>

    On Wed, 13 Mar 2002 14:36:00 +0100, "clockworkoi"
    <c...@p...onet.pl> wrote:

    [ciach...]
    >Bo ich to interesowalo? Wazne, zeby lubic swoja prace. Specyfika zawodu
    >informatyka to ulatwia (z reguly, przynajmniej do niedawna szli pasjonaci -
    >w przeciwnym przypadku dopiero cisnie sie pytanie - po jakiego ch... - bo
    >jak ktos slusznie zauwazyl, mama powiedziala ze duzo zaobi?), ale jesli
    >pasjonujesz sie np historia starozytna, i chcesz zostac np archeologiem, to
    >rob to, po co masz isc na cos co cie nie interesuje? Problem jest z
    >miejscami pracy w danym zawodzie, ale to juz inna broszka.
    Wlasnie.
    A przypomnijcie sobie najbardziej oblegane kierunki w zeszlym roku?
    Prawo,psychologia,informatyka,architektura,telekomun
    ikacja (od
    niedawna) ,anglistyka, archeologia,germanistyka (nie wiem o co jeszcze
    uzupelnic)

    A teraz zastanowmy sie ilu prawnikow, psychologow itd. bedzie
    potrzebne Polsce za 4 lata.

    Pzdr
    Limfo

  • 49. Data: 2002-03-13 18:01:41
    Od: <p...@h...com>

    Beny aus Frankfurt am Main

    Pozdr.
    B.

  • 50. Data: 2002-03-13 18:12:05
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    > A w końcowym efekcie on będzie bogaty, a Ty będziesz pracował za marne
    > grosze po nocach.

    Dlaczego, skoro będę więcej umiał?

    Pozdrawiam.