PracaGrupypl.praca.dyskusje › 2 sprawa

  • 21. Data: 2005-05-23 13:53:10
    Temat: Re: 2 sprawa
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    'madzik' napisał(a):

    Za zmianą "logo" poszła - IMO
    > - w końcu zmiana stosunku do klienta końcowego.

    ...a przy okazji kombinowanie zp aliwem na lewo no i jak sie ostatnnio
    okazuje, sprzedażą w ogile trefnego paliwa do naszych baków...
    Tu jakości broni orzeł ;-D

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 22. Data: 2005-05-23 14:00:48
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "piotrek2k" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam ponownie!

    > zostalem kierownikiem na stacji paliw.

    > na stacjach benzynowych mozna podczas dostawy "spuscic na lewo" paliwo i
    wlasnie w tym jest problem.

    > Jak mam sie zachowac jezeli zauwaze ze stara zaloga czyni ten proceder
    Jedyną formą poprawnego zachowania w takiej sytuacji to dyscyplinarne
    zwolnienie pracownika.

    > i uslysze zdanie w stylu..."mlody odsun sie i siedz cich nic nie
    widziales...".
    Jedyną formą reakcji na "mlody odsun sie i siedz cich nic nie widziales..."
    jest wyciągnięcie poważnych konsekwencji. Jesteś kierownikiem czy atrapą?

  • 23. Data: 2005-05-23 14:09:37
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    czarny:

    > ...a przy okazji kombinowanie zp aliwem na lewo no i jak sie ostatnnio
    > okazuje, sprzedażą w ogile trefnego paliwa do naszych baków...

    Poważnie aż tak źle to wygląda "od kuchni"? :-( Fatalnie - a ja biedna
    naiwna myslalam, ze zmiana na lepsze. Szkoda.

    --
    [Pozdrawiam ciepło, ]
    [Magda ]

  • 24. Data: 2005-05-23 14:26:08
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    'madzik' napisał(a):

    > Poważnie aż tak źle to wygląda "od kuchni"? :-( Fatalnie - a ja biedna
    > naiwna myslalam, ze zmiana na lepsze. Szkoda.

    No wiesz, w czasach panującej w kraju korupcji pod wszelką postacią,
    powszechnej kradzieży i nagminnego szwindu, niewygląda to tak źle. ;)

  • 25. Data: 2005-05-23 14:29:00
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: rossel [Mon, 23 May 2005 13:20:10 +0200]:

    > Jest to dobry pomysł, ale na pierwsze dni w pracy.

    Nie. To nie jest dobry pomysl nigdy i nigdzie. Sytuacja,
    w ktorej pracodawca _przekupuje_ pracownika zeby ten go
    nie okradal jest sytuacja *patologiczna* i nigdy nie
    powinna w ogole byc rozpatrywana.

    > być może taki "sikawkowy" pan Kazio, Zbysio czy Józio
    > może mieć w sobie "baaarrrdzo dużo wazelinki" w kontaktach
    > z szefem, ten może być nim "zauroczony" i to może
    > przesłaniać prawdziwy obraz ich pracy.

    A to, to sie wyjasnia od reki z osoba, przed ktora sie
    bedzie bezposrednio odpowiadac. Nazywamy to potocznie
    "kompetencjami" i "zakresem odpowiedzialnosci" i one sa
    ustalane na etapie negocjacji umowy.

    Defaultowo jednak wnioskuje z opisu sytuacji, ze stacja
    dziala zle a autor watku zostal zatrudniony po to, zeby
    sytuacje wyprostowac. Nie wyprostuje jej pozwalajac sobie
    na leb wlazic i trzesac posladkami. Dostal stanowisko
    _kierownika_ przypominam, a nie stazysty.

    Kira

  • 26. Data: 2005-05-23 14:32:26
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Re to: piotrek2k [Sun, 22 May 2005 23:47:56 +0200]:

    Nie ma czegoś takiego, jak zasady zarządzania. Tzn. istnieją podręcznikowe
    wytyczne stosowania co do stosowania pewnych procedur (np. jak delegować
    zadania etc.). Oprócz tego istnieje emploi kierownika, czyli jego
    predyspozycje, "czuj", charyzma i wiedza, czego nie sprawdzi żadne
    odpytywanie i co jest właśnie niezbędne w takiej pracy.

    Mam wrażenie, że stanowisko trochę Cię przerasta. Nastaw się na jedno -
    stara załoga na pewno będzie chciała się przekonać, jak żółtodziub sobie z
    nimi poradzi i znajdą się w niej jednostki dążące do konfrontacji.

    Twoje wejście w grupę znających się osób w naturalny sposób zaburza
    równowagę sił panujących w grupie pracowników. Niektórzy będą chcieli na tym
    skorzystać, wykorzystując Twoje przyjście do polepszenia swojej pozycji w
    grupie. To dla nich sytuacja komfortowa - nowy szef, nie znający starych,
    niekorzystnych dla nich układów. Inni , np. niepisani przywódcy grupy będą
    chcieli czym prędzej się z Tobą skonfrontować, żeby odzyskać lub nie stracić
    swojej pozycji. Naturalne emocje, jakie wytworzą się w grupie po obu
    stronach - po Twojej i po ich - to nieufność granicząca z lękiem - jaka jest
    ta druga strona oraz krótkotrwały brak poczucia bezpieczeństwa. Wtedy
    najsilniej uwidocznią się osoby, które Ci sprzyjają. Kiedy "oswoicie się"
    nawzajem (odzyskacie poczucie bezpieczeństwa), członkowie grupy dążący do
    dominacji, będą chcieli się z Tobą skonfrontować. Wszelkie sprawy zalatwiaj
    wówczas na forum grupy - w Twoim biurze (na Twoim terenie) lub na ich
    terenie, zajmując miejsca uprzywilejowane (które upodobali sobie niepisani
    liderzy). Ewidentne przewinienia każ rozsądzić grupie ale nie nachalnie -
    raczej odwołuj się do grupy, pytaj, utwierdzaj się w przekonaniu, oczekuj
    odpowiedzi głównie od osób, które Ci sprzyjają.Grupa sama powinna
    wichrzycieli "ukrócić". Gwarantuje, że tak będzie, a to dlatego, że
    "osądzanie" kogokolwiek na forum stwarza lepsze szanse na uzyskanie przewagi
    dla jego adwersarzy. Innymi słowy - stawiając pod pręgierzem nagany kogoś,
    kto dominuje w grupie, dajesz szansę na uzyskanie przewagi tym, którym ta
    dominacja się nie podoba.

    Zasady określ już na pierwszym spotkaniu. Powiedz, co tolerujesz, czego nie
    tolerujesz, czego wymagasz. Nie umizguj się do grupy - żadna grupa tego nie
    lubi. W każdej sytuacji konfliktowej odwołuj się do zasad. Szef policji
    Chicago Dan Chapin tak sobie poradził z falą korupcji w policji za czasów
    Ala Capone.
    Na pierwszym spotkaniu z podwładnymi powiedział tak:
    - Nazywam się Dan Chapin i będę waszym nowym szefem. Teraz wszyscy
    położycie ręce na blacie. Skur...mi, u których zobaczę na palcach drogie
    pierścienie zajmę się zaraz później.

    W ten sposób określił reguły. A później konsekwentnie realizował swoją
    twardą politykę. Oczywiście nie namawiam ani do twardej polityki ani do
    obrzucania epitetami podwładnych. Niemniej jednak - koniecznie musisz
    określić zasady i poinformować, co grozi za ich łamanie.

    Możesz też poinformować pracowników o celach korporacyjnych, misji firmy
    etc. To będzie bakszysz dla Twoich przełożonych oraz w przypadku podjęcia
    przez Ciebie dziwnych dla zwierzchnictwa kroków - wytłumaczenie, czemu takie
    a nie inne kroki podjąłeś. To jest trik z lubością stosowany prez polityków
    i wszelaki beton partyjny - "wolą partii jest by...", "w końcu misja naszej
    partii wymaga byśmy...". Bez względu na jakość moralną - jest to technika,
    która często odbiera drugiej stronie argumenty.

    Nie zaniedbuj spotkań z pracownikami. Rób zebrania, komunikuj się. Ustal
    zasady komunikacji, wprowadź kanały komunikacji (rozmowa, zebranie, tablica
    ogłoszeniowa etc.). Nigdy nie wysyłaj maila do pracownika siedzącego w
    pokoju obok. A jeśli już musisz wysłać - niech ten mail nigdy nie będzie
    ważniejszy od rozmowy.

    Podziel kompetencje. W ten sposob odpowiedzialność będzie oczywista a Ty
    będziesz mógł delegować innym zadania (co motywuje do pracy). Nie deleguj
    zadan tak, aby inny pracownik poczuł się zagrożony (czemu ktoś inny robi to
    co on dotychczas robił), chyba że jako element przymusu.

    Na koniec wypadałoby zacytować Machiavellego - "książe nie musi być
    kochany, wystarczy aby się go bano", ale to oczywiście w formie żartu.

  • 27. Data: 2005-05-23 14:34:46
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: 'madzik' [Mon, 23 May 2005 13:16:22 +0200]:

    > Ale - być może - dla nietypowych sytuacji, trzeba użyć
    > nietypowych rozwiązań?...

    To nie jest nietypowa sytuacja. To jest jak najbardziej
    typowe dzialanie na szkode firmy. I powinno zostac juz,
    teraz, od reki, ukrocone. Kropka.

    Dajac im pieniadze za uczciwosc automatycznie pokazuje,
    ze mozna z nim dowolne rzeczy robic bo boi sie podjac
    normalna, zgodna ze swoimi kompetencjami decyzje.

    > Dać tym starym wyjadaczom wybór, "jakby" dobrowolny,
    > że jak będą uczciwi i przyjaźni klientom, to zostają
    > i do tego mają premie.

    Wybor owszem: zmieniacie reguly gry albo do widzenia.
    Negocjowac i ustepowac mozna w sprawach lzejszych.

    Kira

  • 28. Data: 2005-05-23 14:39:45
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Mon, 23 May 2005 16:32:26 +0200]:

> [...]
    > utwierdzaj się w przekonaniu, oczekuj odpowiedzi głównie
    > od osób, które Ci sprzyjają.Grupa sama powinna wichrzycieli

    A ja bym nie zagwarantowala. Ta metoda, o ile dobrze sie
    sprawdzi w wiekszej grupie, o tyle na stacji, gdzie jest
    pare osob na krzyz zapewne i wszyscy znaja sie jak lyse
    konie, nie przejdzie. Oni przeciez swietnie wiedza, co sie
    dzieje i co kto robi -- rezultat bedzie wiec taki, ze na
    spotkaniu poprzytakuja, a potem beda sobie nawzajem tylko
    jeszcze lepiej tylki ochraniac.

    Kira

  • 29. Data: 2005-05-23 14:40:48
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "'madzik'" <m...@g...niet.pl> napisał w wiadomości
    > naprawdę obawiam się, że będzie trudno ich
    > nauczyć szacunku do Ciebie jako przełożonego (mlodszy wiekiem, spoza
    > ekipy - nic osobistego),

    W takich sytuacjach doskonale sprawdza się jasne sformułowanie zasad: "ja
    jako kierownik zrobię to to i to, dam Ci takie a takie narzędzia pracy. W
    zamian oczekuję tego i tamtego". To oczywiście nakłada obowiązki na obie
    strony. Kierownik przyjmuje rolę lidera i przywódcy. Wymaga od innych
    jednocześnie wskazując wlasny poziom zaangażowania.

    Mnie się to sprawdza w pracy z trenerami. Są to ludzie, którzy są ode mnie
    starsi (czasem i dwukrotnie), często mają nieco młodsze ode mnie dzieci.
    Mają olbrzymią wiedzę, co budzi mój wielki respekt, zarabiają lepiej, więcej
    widzieli, więcej znają, przerobili te fazy życia, które dopiero mnie
    czekają. Współpraca odbywa się tak: ja organizuję jak najlepiej szkolenie, i
    oczekuję w zamian jak najlepiej poprowadzonego szkolenia. Czasami, aby
    sprostać poprzeczce, jaką stawiam sobie i im, wypruwam sobie flaki, ale
    dzięki temu reguła się sprawdza. Nikt nie powie, że nie dotrzymał terminu,
    bo pan Maciek mu nie dał wytycznych. Pan Maciek nawet o północy daje
    wytyczne i w zamian czeka na odpowiedź o tej godzinie, którą określił sam
    trener. Czasami oczywiście zdarzają się wpadki i trener raptem zamiast
    szkolenia robi taką bardachę, że jestesmy spaleni u klienta. Wówczas
    zastanawiam się nad sensem dalszej współpracy. Praktycznie wymieniłem zespół
    od kidy pracuję w firmie. Ale przynajmniej mam ludzi, na których mogę
    polegać.

  • 30. Data: 2005-05-23 14:55:24
    Od: rossel <r...@n...com>

    Kira napisał(a):

> [...]
    > na leb wlazic i trzesac posladkami. Dostal stanowisko
    > _kierownika_ przypominam, a nie stazysty.

    HMMM... Po kolei. Kilka faktów omawianego przypadku.- Jest pracodawca
    prowadzący stację, są sikawkowi. Stacja działa źle, bo sikawkowi
    prawdopodobnie kradną, albo są bardzo niedbali i robić im się nie chce.
    Właściciel nie daje sobie radę z podopiecznymi, więc zatrudnia
    kierownika aby sytuację uzdrowił. Jeżeli do tej pory nie bali się
    właściciela, to przecież tym bardziej nie będą jakiegoś tam młodszego
    kierownika!!! Więc tu coś nie gra!!! Czyli jest taka możliwość, że
    pracodawca chce zmian u załogi nie zmieniając jej, w przeciwnym
    przypadku dużo wcześniej wywalił by całą bandę na zbity pysk wiedząc, że
    coś nie jest tak. Konkluzja..... Współczuję krzysztofowi2k

    Pozdro