PracaGrupypl.praca.dyskusje2 pracodawców - jeden czas

  • 41. Data: 2009-05-04 17:33:18
    Temat: Re: 2 pracodawców - jeden czas
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_niedlaspamu_poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Bosz. Już Ci podsuwałem, ale niech będzie:
    >
    > Art. 100. §1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie
    i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami
    prawa lub umową o pracę.

    > Wystarczy? Zanim powiesz "nie mam nic o nadgodzinach w umowie o
    pracę", odpowiem: nie masz nic o tym, bo masz to w KP, właśnie po to by
    umowa o pracę mała wielkość 1 strony, a nie wielkość KP.

    > 1. Nadgodziny nie są sprzeczne z przepisami prawa.
    > 2. Dotyczą pracy
    > 3. Mogą więc być nakazane przez przełożonego.
    >
    > [...]

    Tak, ale w pewnych ramach, więc musi być to rzeczywiście sytuacja
    nadzwyczajna, na co wyroki były, zresztą o tym na grupie pisałem, i nie
    więcej niż 4 godziny nadliczbowe dziennie, oraz 8 w tygodniu (a 150 w
    roku, chyba że umowa mówi inaczej)

    --
    Kaczus
    Pegasos User

  • 42. Data: 2009-05-04 18:17:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-04, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_niedlaspamu_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > nadzwyczajna, na co wyroki były, zresztą o tym na grupie pisałem, i nie
    > więcej niż 4 godziny nadliczbowe dziennie, oraz 8 w tygodniu (a 150 w

    Oczywiście. To są limity zakreślone w KP. Natomiast mój oponent
    twierdzi, że jak pracownik się nie zgodzi, to nadgodzin nie można
    mu w ogóle dać i z tym poglądem właśnie się nie zgadzam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2009-05-04 19:25:43
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Dobra. Poddaję się. Masz rację. Nadgodziny są niedozwolone, bo nie są
    > opisane
    > w umowie o pracę.

    są dozwolone, bo KP dozwala:O) tak samo jak KP pozwala na pracę w godzinach
    "normalnych" jak i nadgodzinach, ale nie nakazuje przymusu, więc zgoda w obu
    przypadkach musi być po obu stronach a nie jednej, takei to trudne?:O)

  • 44. Data: 2009-05-04 19:27:43
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > twierdzi, że jak pracownik się nie zgodzi, to nadgodzin nie można
    > mu w ogóle dać i z tym poglądem właśnie się nie zgadzam.

    pracę w godzinach jak i nadgodzinach można dać, ale za obopulną zgodą,
    proste?:O)

  • 45. Data: 2009-05-04 20:49:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-04, gargomel <s...@d...la.la> wrote:

    [...]

    > pracę w godzinach jak i nadgodzinach można dać, ale za obopulną zgodą,
    > proste?:O)

    To Twoje zdanie. Jako że nie wykazałeś żadnych przepisów prawnych
    jak również interpretacji sądów, ja pozostanę przy swoim. Życzę Ci
    tolerancyjnego pracodawcy, który nie zechce Twojego stanowiska
    sprawdzać w sądzie.

    EOT dla mnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 46. Data: 2009-05-05 07:59:22
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości

    > takei to trudne?:O)

    Dla Ciebie najwyraźniej BARDZO trudne, jeśli mimo tylu tłumaczeń, tylu osób,
    nadal nie potrafisz powiązać ze sobą różnych artykułów z KP + wyroków
    sądowych i wyciągnąć z tego odpowiednich wniosków. Naiwnie uważasz, że
    wszystko musi być dokładnie i bezpośrednio opisane, bo jeśli nie jest, to
    się już nie liczy. Nic bardziej błędnego. KP (zresztą dotyczy to każdego
    innego kodeksu) to nie jest elementarz, gdzie masz wyjaśnioną i
    zinterpretowaną każdą literkę osobno i nie musisz myśleć. KP niestety
    myślenia wymaga. "Niestety" dla Ciebie, bo jak widać kompletnie nie dajesz
    sobie rady z tak prostą sprawą, jak nadgodziny. Aż strach się bać, jak sobie
    "radzisz" z bardziej skomplikowanymi problemami.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 47. Data: 2009-05-05 09:18:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > jak również interpretacji sądów, ja pozostanę przy swoim. Życzę Ci
    > tolerancyjnego pracodawcy, który nie zechce Twojego stanowiska

    Jedyne rozwiązanie - prosić (jeśli nam nie jest na rękę) o to by wraz z
    uzasadnieniem pracodawca przedstawił na piśmie to, że mamy zostać po
    godzinach i ewentualnie dochodzić swoich spraw jako - niezasadne
    zmuszenie do pracy w nadgodzinach.

    --
    Kaczuś
    Pegasos user

  • 48. Data: 2009-05-05 09:19:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

  • 49. Data: 2009-05-05 12:12:47
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Emka" napisał:
    > Aż strach się bać, jak sobie "radzisz" z bardziej skomplikowanymi
    > problemami.

    o mnie to się nie bój, boa ja z igły wideł nie robię, tak jak z KP nie
    robięencyklopedii, to prosta ustawa, dla większosci aż za prosta że nie są w
    stanie pojąć:O)

  • 50. Data: 2009-05-06 09:59:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 26 Apr 2009 19:47:10 +0200, Jotte napisał(a):

    > W przypadku braku możliwośći porozumienia rozwiązaniem jest urlop na żądanie

    Że co proszę?
    Urlop na żądanie po przepracowaniu "ośmiu ustawowych godzin", aby
    wykorzystać go "na nadgodziny"?
    Wolne żarty.