PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1000 zl i inne takie na prawde malo istotne duperele.

  • 11. Data: 2002-12-13 00:45:57
    Temat: Re: 1000 zl i inne takie na prawde malo istotne duperele.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 12 Dec 2002 22:23:29 +0100, "..:: MaGuArD ::.."
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Ale jak szukałeś? Ja w ciągu 4 dni wysłałem 500 aplikacji do różnych firm
    >drogą pocztową, a ty mailem to nawet nie starałbym się liczyć. W ciągu dwóch

    Spamer, rasowy spamer i to nie tylko e-mailowy ale i zwykłomailowy.
    Skąd Ty znajdujesz tyle wakatów odpowiadających Twoim umiejętnościom,
    aspiracjom, wykształceniu itd.??

    >Tak szukałeś??

    Nie liczy się ilość, liczy się jakość. Ja jak szukam pracy (a zdarzyło
    mi się niestety już kilka razy) to wysyłam aplikacje na stanowiska, na
    które faktycznie pasuję (co nie znaczy, że spełniam wszystkie
    wymagania z ogłoszenia ;)). W dobrym okresie jest to 3-4 ogłoszenia z
    GW + drugie tyle z innych źródeł (głównie net, strony firm itp.) w
    tygodniu, ale ostatnio to jak tygodniowo znajdę w sumie ze 2
    ogłoszenia w to jest super. Za to nie narażam się na zbędne koszty,
    frustrację, marnowanie czasu (który można spożytkować znacznie
    korzystniej), poczucie tragicznie niskiej skuteczności itd., czego
    wynikiem może być przyjęcie propozycji, która mi nie odpowiada.
    Co 2-3 aplikacja to rozmowa, co 2-3 rozmowa daje wynik pozytywny
    (czyli albo następne spotkanie, albo oferta pracy).

    > Ja mam świadomość iż z każdym dniem bez pracy tracę na
    >wartości ot to. Nie jestem rozrzutny, po prostu tyle to kosztuje.

    Niby czemu tracisz na wartości? To czas, w którym można zainwestować
    we własny rozwój, zamiast marnować go na wycieczki po kraju tudzież
    inne zajęcia niby dające pracę (a tak naprawdę tylko uspokajające
    sumienie, że się starasz i nie robisz wszystko co możesz). Możesz
    zdobyć umiejętności, kwalifikacje, na które nie miałbyś czasu,
    możliwości i/ lub energii pracując. Możesz odnowić stare znajomości (o
    roli znajomości w znajdowaniu pracy dużo tu już zostało powiedziane),
    odpocząć. Ten czas nie musi być zmarnowany, chociaż wygląda na to, że
    starasz się go zmarnować.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2002-12-13 11:04:14
    Od: "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kaktus" <p...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    > O tym nie pomyslałem. Mnie nie zdarzyło się jeździć tak daleko i dłużej
    niż
    > na jeden dzień. Swoje poszukiwania ogrniczyłem do rodzimego miasta i do
    > stolicy.
    No więc do stolicy mam 170 a w rodzimym mieście pracy raczej nie ma.

    > Czy to oznacza, że na około 1000 wysłanych aplikacji dostałeś 17
    odpowiedzi?
    > Aż tak źle wygląda rynek pracy? W jakiej branży szukasz zajęcia?
    Ogólnie mam kilka zawodów...
    - Technik Informatyk (spec. programista, ale poradzę sobie z administracja
    Wind, i Nowella; co do linuxa nigdy nie był mi potrzebny tak wiec nigdy się
    go nie uczyłem poza szkołą zakuć, zaliczyć, zapomnieć)
    - Elektryk (spec. Elektromechanik Urządzeń Przemysłowych, z niewielka
    praktyka przy TBA dodatkowo umiejętność programowania bramkowego, ponoć są
    tylko 4 osoby w Polsce które to potrafią, ale firmy i tak wola zatrudniać
    szwedzki serwis.. :( )
    - kierowca (m.i.n ukończone szkolenie w ABRD)
    - pracownik ochrony fizycznej (licencja I stopnia + atut czarny pas karate i
    prywatne pozwolenie na bron) praktyka miedzy innymi jako współorganizator -
    koordynator ochrony imprez masowych.
    No i kilka pomniejszych rzeczy...
    A co do tych ofert to przeważająca większość to było wysłanie papierów do
    firm, które w ogóle się nie ogłaszały, iż szukają pracownika (Panorama Firm
    i tyle) i o dziwo do jednej z takowych zostałem zaproszony na rozmowę
    kwalifikacyjna.

    > Nie twierdzę, że jesteś rozrzutny. Wiele osób szukających pracy nie może
    > sobie jednak pozwolić na takie wydatki:(
    A o czym ja pisze??

    > Daj znać jak i kiedy zakończą się Twoje poszukiwania.
    Nie ma sprawy.

    -=/\V\\aGu/\\rD=- ^ ^
    ______oOOo____00___oOOo___ Wszystko co powiesz
    http://maguard.fotka.pl gg:384683 może zostać i zostanie użyte
    tel./sms: +48(0)604-617-310 przeciwko Tobie!!!

  • 13. Data: 2002-12-13 11:07:21
    Od: "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl>

    > Spamer, rasowy spamer i to nie tylko e-mailowy ale i zwykłomailowy.
    > Skąd Ty znajdujesz tyle wakatów odpowiadających Twoim umiejętnościom,
    > aspiracjom, wykształceniu itd.??
    Panorama Firm :)

    > Niby czemu tracisz na wartości?
    Jako informatyk?? Hmmm góra rok i wypadasz z branży.

  • 14. Data: 2002-12-13 11:33:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 13 Dec 2002 12:07:21 +0100, "..:: MaGuArD ::.."
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Panorama Firm :)

    Przecież tam nie ma informacji o wakatach. A wysyłanie na ślepo w
    dzisiejszych czasach, to marnowanie (pieniędzy, czasu itd).

    >Jako informatyk?? Hmmm góra rok i wypadasz z branży.

    Znam informatyka, który od ponad roku szuka pracy (no, od września
    "awaryjnie" jest nauczycielem w szkole). W tym czasie zrobił kurs
    księgowości i podszkolił się co nieco z innych dziedzin. IMO jego
    wartość wyraźnie wzrosła.
    Dlaczego wypadasz z branży? Przecież możesz nabyć nowe
    uprawnienia/umiejętności/wiadomości itd. To tylko Twoja decyzja, czy
    ten czas zmarnujesz, czy wręcz przeciwnie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2002-12-13 15:16:02
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 12 Dec 2002 22:23:29 +0100, "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >drogą pocztową, a ty mailem to nawet nie starałbym się liczyć. W ciągu dwóch
    >tygodni byłem na 17 rozmowach kwalifikacyjnych (w tym w Trójmieście,

    Moze tu tkwi blad? Moze trzeba wyslac 10 aplikacji ale z sensem?

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 16. Data: 2002-12-13 17:54:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ..:: MaGuArD ::.. <m...@o...pl> wrote:

    > iż w ich okolicy pracy żadnej nie ma? A nawet jeśli szukają tylko we własnym
    > mieście to sam koszt połączeń na komórki ich dobije.

    Ciekawe, bo jak szukałem pracy, to ani nie jeździłem, ani nie dzwoniłem
    z komórki.

    > wyrobiła sobie już o Panu bardzo niepochlebne zdanie. Tak więc może się Pan
    > włączyć do dyskusji, ale jeśli tylko obrazi Pan choć jednego użytkownika do
    > KF Pan wróci na stałe (podejrzewam, iż wtedy już nie tylko u mnie).
    Zawartość Pańskiego KF-a mnie naprawdę nie interesuje. Proszę przekazać
    Swojej mamie, że gratuluję jej wyprodukowania kolejnego bezrobotnego.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2002-12-13 17:56:34
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert Drozd <r...@y...iqnospamplease.pl> wrote:

    > Trzeba być szybszym niż konkurencja! Jak szukałem swojej obecnej pracy,
    > to latałem samolotem! I szukanie pracy kosztowało mnie 10000PLN
    > miesięcznie, ale już w pierwszym tygodniu okresu próbnego zarobiłem
    > tyle, że kupiłem na allegro używaną awionetkę. Szukam teraz pilota,
    > niestety nikt nie chce pracować za 10PLN/godzinę brutto. Nieroby, tylko
    > potrafią siedzieć w tych swoich hangarach i czytać prospekty Boeinga.

    A najśmieszniejsze, że dobrą pracę znajduje się zazwyczaj za kilka
    złotych. Tylko trzeba umieć szukać :-)

    P.S> a powyższe scenariusze faktycznie są całkiem realne.
    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2002-12-13 17:58:09
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Kaktus <p...@k...chip.pl> wrote:
    > W ten oto sposób można zaoszczędzić znaczną część z wymienionej przez Ciebie
    > kwoty.
    > Dodam jeszcze, że to co napisałem nie wynika z jakiś tam moich wymysłów. Sam
    > stosowałem te metody przez ponad pół roku. Nie miałem zresztą innego
    > wyjścia.

    Pawle, przecież jazda samochodem i gadanie przez komórkę 'się należą' ;)

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2002-12-13 18:07:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ..:: MaGuArD ::.. <m...@o...pl> wrote:
    > Ha ha wiedziałem, jadę samochodem, oszczędzam na hotelu mówię o trasach po
    > 300 km w jedną stronę. Tam gdzie jadę na jeden dzień i jest szansa wrócić
    > tego samego jadę pociągiem, bo faktycznie taniej.

    A pomy śłeć, że bilet sieciowy PKP to 700 zł. I można jeździć po nocach
    (tak, tak, wiem, zabiją Cię na pewno..)

    > żeby było taniej. (ja do 3miasta mam 290km). Oto uproszczona kalkulacja
    > bilet w obie strony około 90 zł ja za 110 pojadę w obie strony samochodem,
    > odpada hotel, motel czy cokolwiek.

    Bilet sieciowy i już.

    > Taniej mam połączenia z komórki na komórkę, niż ze stacjonarnego, wyjątek to
    > idea.
    Hm... pracodawcy mają w biurach komórki? Ciekawe...

    > Tak szukałeś?? Ja mam świadomość iż z każdym dniem bez pracy tracę na
    > wartości ot to. Nie jestem rozrzutny, po prostu tyle to kosztuje.

    Ciebie to tyle kosztuje. Innych mniej.

    --

  • 20. Data: 2002-12-13 18:09:13
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ..:: MaGuArD ::.. <m...@o...pl> wrote:

    > Jako informatyk?? Hmmm góra rok i wypadasz z branży.

    Obawiam się, że nei wiesz kim jest informatyk.

    --