PracaGrupypl.praca.dyskusje › przywrócenie do pracy, odszkodowanie, likwidacja stanowiska pracy,

  • 1. Data: 2005-06-06 06:58:54
    Temat: przywrócenie do pracy, odszkodowanie, likwidacja stanowiska pracy,
    Od: "krzysiek" <u...@c...pl>

    Ostatnio nurtują mnie takie pytania:

    Czy pracownik może uzyskać w sądzie przywrócenie do pracy lub odszkodowanie,
    jeśli powodem zwolnienia jest likwidacja stanowiska pracy, a na jego miejsce
    przyjęto nowego pracownika.

    Jeśli tak to po jakim czasie można przyjąć nowego pracownika, aby zwolniony
    nie mógł wystąpić o odszkodowanie.

    Jeśli pracownik ma prawo odwołać się od w ciągu 7 dni od daty otrzymania
    wypowiedzenia, a o zatrudnieniu na jego miejsce dowie się 3 miesiące
    później (na następny dzień po okresie wypowiedzenia), to czy może się
    odwołać.

    Czy fakt, że nowy pracownik dostanie niższe wynagrodzenie i że wypowiedział
    u swojego pracodawcy umowę o pracę w tym samym czasie, w którym
    dotychczasowy pracownik dostał wypowiedzenie może mieć wpływ na decyzję
    sądu..

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-06-06 09:13:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 6 Jun 2005 08:58:54 +0200, "krzysiek"
    <u...@c...pl> zakodował:

    >Czy pracownik może uzyskać w s?dzie przywrócenie do pracy lub odszkodowanie,
    >je?li powodem zwolnienia jest likwidacja stanowiska pracy, a na jego miejsce
    >przyjęto nowego pracownika.

    Jeżeli złożył oświadczenie, o gotowości podjęcia pracy to pracodawca
    ma obowiązek zatrudnić zwolnionego w tym trybie pracownika w pierwszej
    kolejności.
    Jeżeli tego nie zrobi - sprawa do wygrania w sądzie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-06-06 10:11:11
    Od: "krzysiek" <u...@c...pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli złożył oświadczenie, o gotowości podjęcia pracy to pracodawca
    > ma obowiązek zatrudnić zwolnionego w tym trybie pracownika w pierwszej

    tzn. pracownik powinien po stwierdzeniu, że ktoś pracuje na jego miejscu
    zwrócić się do pracodawcy o przyjęcie do pracy?

    > Jeżeli tego nie zrobi - sprawa do wygrania w sądzie.

    Tzn. kto wygra, pracodawca czy pracownik?

    Krzysztof

  • 4. Data: 2005-06-06 12:07:20
    Od: "Tomasz" <t...@g...net>

    krzysiek wrote:

    > tzn. pracownik powinien po stwierdzeniu, że ktoś pracuje na jego
    > miejscu zwrócić się do pracodawcy o przyjęcie do pracy?

    nie-e, musisz przyjmujac wypowiedzenie (albo w niedlugim czasie po jego
    przyjeciu) napisac podanie ze jesli sie zwolni miejsce to jestes gotowy do
    podjecia pracy. Wtedy pracodawca powinien zatrudnic cie w pierwszej
    kolejnosci

    > Tzn. kto wygra, pracodawca czy pracownik?

    jesli zlozyles pismo wyrazajace twoja gotowosc do pracy i pracodawca nie
    pytajac najpierw ciebie przyjal kogos innego, to w sa spore szanse na to, ze
    wygrasz w sadzie pracy.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2005-06-06 17:09:09
    Temat: Re:
    Od: Anna <a...@w...pl>

    Tomasz napisał(a):
> [...]

    > pytajac najpierw ciebie przyjal kogos innego, to w sa spore szanse na to, ze

    A jeśli nie złozyłeś pisma a dowiedziałeś sie, ze pracodawca kogoś
    zatrudnił to wal do sądu. Pracodawca pewnie będzie sie wił, ze nowy
    pracownik to inna grupa zawodowa, ale jeśli wykonuje to co TY ( nawt
    jesli stanowisko sie inaczej nazywa) to powinno wyjsć na Twoje. Ale
    kochany to trwa................................. Mojego znajomego
    zwolnili w 2003 roku , sprawę załozył na poczatku 2004 a teraz ma
    niedługo kolejna rozprawę :O) Polecam od razu staranie sie o
    odszkodowanie, w między czasie znajdziesz sobie lepsza prace ;o)

    pozdrawiam

    Ania

  • 6. Data: 2005-06-07 08:52:55
    Temat: Re: Re:
    Od: "Dorota" <d...@o...pl>

> [...]
    > niedługo kolejna rozprawę :O) Polecam od razu staranie sie o
    > odszkodowanie, w między czasie znajdziesz sobie lepsza prace ;o)

    To jest prawda.
    Właśnie jestem w takiej sytuacji, moje stanowisko pracy zostało zlikwidowane
    ale w mojej grupie zawodowej zatrudniono nowego pracownika. Jestem w trakcie
    dochodzenia sprawiedliwości przed sądem. Zwolniona zostałam w 2003 roku mamy
    rok 2005 a we wrześniu następna sprawa. Mam juz inną pracę i zamieniłam
    pozew o przywrócenie do pracy na odszkodowanie.Na moje pismo o przywrócenie
    do pracy nie otrzymałam odpowiedzi, skierowałm więc sprawę do sądu. Właśnie
    przeciwna strona stara się udowodnić inną grupę zawodową. Na dochodzenie
    swoich praw pracownik ma rok czasu bo przez tyle nie można utworzyć nowego
    stanowiska pracy na miejsce zlikwidowanego.
    Życzę powodzenia w dochodzeniu swoich praw,
    Dorota

  • 7. Data: 2005-06-07 11:40:47
    Temat: Dzięki wszystkim, ciekawe czy ktoś wygrał?
    Od: "krzysiek" <u...@c...pl>

    Dzięki wszystkim, ciekawe czy ktoś wygrał?

    Krzysiek