PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przymusowa delegacja zagraniczna...

  • 1. Data: 2007-08-17 20:44:26
    Temat: Przymusowa delegacja zagraniczna...
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    Interesuje mnie kwestia czy pracodawca moze zmusic pracownika do
    tygodniowego wyjazdu na delegacje zagraniczna, a jezeli tak to czy jest
    zobowiazany zapewnic pracownikowi jakies dodatkowe swiadczenia ("rozlakowe"
    itp). Chodzi o dwa przypadki: 1) pracownik zatrudniony na podstawie kodeksu
    pracy i 2) pracownik zatrudniony na podstawie karty nauczyciela i ew.
    roznice miedzy nimi.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje,
    uC

  • 2. Data: 2007-08-17 23:09:42
    Temat: Re: Przymusowa delegacja zagraniczna...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa51b6$tuu$1@news.dialog.net.pl uC <b...@u...uc>
    pisze:

    > Interesuje mnie kwestia czy pracodawca moze zmusic pracownika do
    > tygodniowego wyjazdu na delegacje zagraniczna,
    Pracodawca ma prawo wydać pracownikowi polecenie odbycia podróży służbowej,
    czyli realizacji zadań wynikających ze stosunku pracy poza siedzibą
    praodawcy.
    Natomiast jeżeli pracownik wyjechać nie chce, to sobie poradzi. ;)

    > a jezeli tak to czy jest zobowiazany zapewnic pracownikowi jakies
    > dodatkowe swiadczenia
    Zasadniczo tak. Ale patrz niżej.

    > Chodzi o dwa przypadki: 1) pracownik zatrudniony na
    > podstawie kodeksu pracy i 2) pracownik zatrudniony na podstawie karty
    > nauczyciela i ew. roznice miedzy nimi.
    Róznice mogą być znaczne. Ustawodawca określa warunki podróży służbowej
    (zarówno na obszarze kraju jak i poza nimi) tylko dla pracowników sfery
    budżetowej.
    Pracownicy nie należący do tej sfery mogą mieć indywindualnie ustalane te
    warunki. Jeśli nie mają, to stosuje się wymienione w linku rozporządzenia.
    http://firma.onet.pl/1280,1103300,poradnik.html
    http://www.vat.pl/delegacja/

    --
    Jotte