PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzedstawiciel handlowy w firmie telekomunikacyjnej

  • 1. Data: 2005-03-04 22:30:20
    Temat: Przedstawiciel handlowy w firmie telekomunikacyjnej
    Od: Miras <e...@p...fm>

    Witam,

    Czy ktoś pracował na tym stanowisku? I w jakich firmach? Jakie warunki
    pracy? Co ile wypłacne pensje, itp.. Dzięki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-03-05 08:29:36
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > Czy ktoś pracował na tym stanowisku? I w jakich firmach? Jakie
    > warunki pracy? Co ile wypłacne pensje, itp.. Dzięki za odpowiedz.

    Nie byłem, ale współpracuję z jedną z nich w zakresie organizacji
    sieci sprzedaży, więc wiem na tyle, aby ci odpowiedzieć, że pytanie
    nie ma większego sensu. Bo mogą być opcje:
    - pensja (taczej minimalna) + prowizja (za efekty) - na wymarciu.
    - zlecenie na DG wg warunków agencyjnych (na taki program przechodzi w
    całości nawet TPSA, robiąc sprzedaż za pomocą firm zewnętrznych i
    telemarketerów własnych)
    - zlecenie bez DG (zwykle studenci)
    Na zleceniach prowizje są różne, zupełnie przykładowo:
    - 10zł od zawartej umowy z klientem indywidualnym
    - prowizja od wartości rozmów "swojego" kilenta wypłacana przez cały
    okres trwania umowy z klientem (tak w sieci sprzedaży jaką organizuję)
    lub przez określony czas - np. roczny
    - konkretna kwota od umów zawartych na konkretne usługi, w tym
    dodanych (tak w sieciach satelitarnych TPSA)
    Czasem prowizje są liczone dla zespołu, tzn. część otrzymuje
    telemarketerka umawiająca PH. Typowe umowy o pracę dla PH w tej branży
    są stosowane jeszcze przez bardzo małą ilość firm i pociągają za sobą
    obowiązek wypracowania w określonym czasie od zatrudnienia określonych
    efektów minimalnych. Umowę na dłużej dostaje tylko naprawdę dobry PH.
    A dobry ma znacznie lepiej finansowo na umowie agencyjnej, chociaż nie
    dostaje np. laptopa lub samochodu.