-
1. Data: 2007-05-21 17:31:04
Temat: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: "Puszka" <p...@g...pl>
Witam
Mam pytanie
Czy pracodawca moze zmienic regulamin pracy bez zgody pracowników.
Dodam że w firmie brak jest ZZ i nie ma nawet przedstawiciela zalogi.
Jest to stosunko nowa firma (nie ma jeszcze nawet roku)
Jakies 4 miesiące temu podpisalismy regulamin. Jest w nim regulamin plac
(widelki) teraz po okresleniu stanowisk pracy w niektórych przypadkach
pensje sa ponizej minimalnej pensji regulaminowej dotyczacej danego
stanowiska.
Po rozmowie z pracodawca, pracodawca stwierdzil ze musi zmienic regulamin.
Troche to smieszne bo regulamin sam ustalil kilka miesiecy temu i niebyl on
konsultowany w żaden sposób z zaloga a teraz sie do niego nie stosuje.
Pozdrawiam
Puszka
-
2. Data: 2007-05-21 17:33:45
Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>
Puszka napisał(a):
> Troche to smieszne bo regulamin sam ustalil kilka miesiecy temu i niebyl on
> konsultowany w żaden sposób z zaloga a teraz sie do niego nie stosuje.
Coz.
Mysle, ze na lepszy regulamin mozecie zaglosowac nogami, co da do
myslenia regulaminodawcy :)
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski
-
3. Data: 2007-05-21 18:43:17
Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:f2skvb$k4t$1@inews.gazeta.pl Puszka
<p...@g...pl> pisze:
> Czy pracodawca moze zmienic regulamin pracy bez zgody pracowników.
> Dodam że w firmie brak jest ZZ i nie ma nawet przedstawiciela zalogi.
Może.
> Jakies 4 miesiące temu podpisalismy regulamin. Jest w nim regulamin plac
> (widelki) teraz po okresleniu stanowisk pracy w niektórych przypadkach
> pensje sa ponizej minimalnej pensji regulaminowej dotyczacej danego
> stanowiska.
> Po rozmowie z pracodawca, pracodawca stwierdzil ze musi zmienic regulamin.
Regulamin pracy nie służy (a w kazdym razie nie powinien) do regulacji
wynagrodzeń. Ramową treść i cele regulaminu zawiera art. 104^1 KP, a sposób
jego wprowadzania następne artykuły. "Byznesmenek" jest nieprzygotowany do
pełnienia roli pracodawcy, ale to w tej kwestii nie ma znaczenia, bo istotne
są zapisy umów o pracę. To w nich określona jest m.in. wysokość zapłaty za
pracę.
> Troche to smieszne bo regulamin sam ustalil kilka miesiecy temu i niebyl
> on konsultowany w żaden sposób z zaloga
Nie musiał być.
--
Jotte
-
4. Data: 2007-05-21 21:39:29
Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: Kaizen <x...@c...sz>
Pięknego dnia Mon, 21 May 2007 19:31:04 +0200, "Puszka"
<p...@g...pl> zakodował:
>Czy pracodawca moze zmienic regulamin pracy bez zgody pracowników.
Może
--
Pozdrawiam,
Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
If you cannot make sth good, make it looking good. - Bill Gates
-
5. Data: 2007-05-22 07:38:02
Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
> bo istotne są zapisy umów o pracę. To w nich określona jest m.in. wysokość
> zapłaty za pracę.
No chyba, że w umowie o prace jest odniesienie do regulaminu pracy... Nie
wiem, tylko, czy takie umowy są dozwolone, bo w rzeczywistości deleguje się
część nietykalnej umowy do regulaminu pracy, który może zmienić pracodawca.
--
Lukasz
-
6. Data: 2007-05-22 08:33:40
Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:f2u6kp$i86$1@news.onet.pl Lukasz
<l...@p...onet.WYTNIJpl> pisze:
>> bo istotne są zapisy umów o pracę. To w nich określona jest m.in.
>> wysokość zapłaty za pracę.
> No chyba, że w umowie o prace jest odniesienie do regulaminu pracy... Nie
> wiem, tylko, czy takie umowy są dozwolone, bo w rzeczywistości deleguje
> się część nietykalnej umowy do regulaminu pracy, który może zmienić
> pracodawca.
Umowa o pracę musi określać wynagrodzenie za pracę wraz ze składnikami
wynagrodzenia (art. 29 KP).
Warunki płacy można zmienić poprzez wypowiedzenie zmieniające albo
porozumienie zmieniające. Prawo pracy nie przewiduje możliwości zmiany płacy
drogą zmiany regulaminu.
Zapisy umowy będące mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy
są nieważne (art. 18 §1 i §2 KP).
--
Jotte
-
7. Data: 2007-05-22 19:42:44
Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: "Puszka" <p...@g...pl>
Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości
news:f2uahs$rrf$1@news.dialog.net.pl...
>W wiadomości news:f2u6kp$i86$1@news.onet.pl Lukasz
> <l...@p...onet.WYTNIJpl> pisze:
>
>>> bo istotne są zapisy umów o pracę. To w nich określona jest m.in.
>>> wysokość zapłaty za pracę.
>> No chyba, że w umowie o prace jest odniesienie do regulaminu pracy... Nie
>> wiem, tylko, czy takie umowy są dozwolone, bo w rzeczywistości deleguje
>> się część nietykalnej umowy do regulaminu pracy, który może zmienić
>> pracodawca.
> Umowa o pracę musi określać wynagrodzenie za pracę wraz ze składnikami
> wynagrodzenia (art. 29 KP).
> Warunki płacy można zmienić poprzez wypowiedzenie zmieniające albo
> porozumienie zmieniające. Prawo pracy nie przewiduje możliwości zmiany
> płacy drogą zmiany regulaminu.
> Zapisy umowy będące mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa
> pracy są nieważne (art. 18 §1 i §2 KP).
Tu chodzi o to ze w regulaminie pracy jest zawarty regulamin plac.
Jest tam okreslone jaka place minimum powinien otrzymywac pracownik na danym
stanowisku.
czesc pracownikow majac przypożądkowane stanowiska (na umowie równiez)nie ma
na umowie tej minimalnej stawki.
Po zwróceniu uwagi pracodawcy ten powiedzial ze zmienmi regulamin oczywiscie
na niekozysc pracownikow (obnizy minimalne place do stanowisk) stąd moje
pytanie czy moze zmienic regulamin.
Najlepsze jest to ze pracodawca sam okreslil te minimalne place na poczatku
roku i nikt na niego nie wplywal a teraz chce je obnizyc ;)
-
8. Data: 2007-05-22 20:32:37
Temat: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:f2vh28$3l1$1@inews.gazeta.pl Puszka
<p...@g...pl> pisze:
> Tu chodzi o to ze w regulaminie pracy jest zawarty regulamin plac.
Umiejętnośc czytania ze zrozumieniem nie jest mi obca, więc wiem o co
chodzi.
Ten "regulamin płac" naprawdę nazywa się "regulaminem wynagradzania" i można
o nim bez trudu poczytać w necie:
http://www.pip.gov.pl/html/pl/html/03030001.htm
http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-w-praktyce_
6283.htm#top
http://prawo_pracy.republika.pl/art34.htm
> czesc pracownikow majac przypożądkowane stanowiska (na umowie
> równiez)nie ma na umowie tej minimalnej stawki.
Krótkie, proste pytanie - czy wysokość wynagrodzenia jest w umowie o pracę
określona zgodnie z podstawą prawną, którą podałem?
> Po zwróceniu uwagi pracodawcy ten powiedzial ze zmienmi regulamin
> oczywiscie na niekozysc pracownikow (obnizy minimalne place do
> stanowisk) stąd moje pytanie czy moze zmienic regulamin.
Po pierwsze: nie kompromituj się i popraw ortografię.
Po drugie: może zmieniać (w waszym przypadku całkowicie jednostronnie, bo
nie macie ZZ i nie jesteście objęci układem zbiorowym pracy) regulamin
wynagradzania (bez naruszania prawa pracy, oczywiście).
Nie może natomiast zmieniać warunków umowy o pracę w sposób inny niż
wypowiedzenie zmieniające albo porozumienie.
--
Jotte