PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Holandii

  • 1. Data: 2003-01-17 15:29:28
    Temat: Praca w Holandii
    Od: "Wasyl..." <w...@w...pl>

    Czesc
    Mam pytanie do kogos kto wyjezdzal w zeszlym roku (lub wczesniej)do holandii
    do pracy na czarno :
    Czy oplaca sie tam jechac?
    Czy ciezko jest znalezc prace (znam bdb ang i trossz niem ruski
    komunikatywnie ;-)?
    Czy jakie sa tam koszty utrzymania (jedzenie, autobusy, metra, tramwaje
    itp.)?
    ________________________
    ________________________
    .:. Pozdrawiam .:.
    .:. wasyl1981 .:.
    w...@w...pl

  • 2. Data: 2003-01-17 19:29:29
    Temat: Re: Praca w Holandii
    Od: "duzy" <d...@g...net.pl>

    ja bylem ale legalnie, zarobki dla polakow ok 6 euro do reki za godzine (na
    czarno podobna stawka). Zapotrzebowanie na pracownikow jest duze , ale
    oczywiscie tylko do najciezszych i najgorszych prac ktorcy nie tykaja sie
    holendrzy (typu praca w polu, zakladach przetworstwa zywnosci itp) prace
    na czarno znajdziesz raczej tylko w rolnictwie , czy latwo znalezc robote
    na czarno - no wiec moich 2 kolegow pojechalo pracowac latem jeden
    znalazl po 2 tyggodniach lazenia po gospodarstwach prace , drugi wrocil z
    niczym. zywnosc - ceny jak w polsce; a mieszkac bedziesz raczej na polu
    namiotowym jesli dobrze pamietam okolo 11 euro za dobe sie placi od
    namiotu. co do jezyka : z holendrami dogadasz sie po niemiecku i angielsku.
    ps. holendrzy to bardzo mili i uczciwi ludzie

    Użytkownik Wasyl... <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b097js$2mj$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

  • 3. Data: 2003-01-17 21:32:24
    Od: Dorita <d...@t...pl>

    Użytkownik duzy napisał:
> [...]
    > namiotu. co do jezyka : z holendrami dogadasz sie po niemiecku i angielsku.
    > ps. holendrzy to bardzo mili i uczciwi ludzie

    niz w kraju, prace stosunkowo latwo znalezc
    ja pracowalam pod Amsterdamem i mialam tam znajomych wiec nie bylo trudno.
    Jezdzilam do pracy na rowerze, jak wiekszosc Polakow. Jezeli nie znasz
    angielskiego to powiem tak: Polak Polkowi swinie podklada i napewno nie
    bedzie zalatwial dla ciebie przychylnych spraw. Mbie niestety o wiele
    lepiej pracowalo sie z osobami z innej narodowosci, bo czulam sie z nimi
    na rowmi i lkepiej mnie traktowali niz rodacy. Angielski znam tak sobie,
    jezeli znasz podstawy to sie dogadasz,
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-01-19 15:26:06
    Od: "Sławomir Piwowarczyk" <s...@p...wp.pl>

    Bylem w przedostatnie lato, oprocz mnie(informatykaprzed obrona) dwoch
    kumpli po fachu:
    historyk przed obrona i ekonomista przed obrona
    Przygoda wielka, kasy po dwoch miesiacach

    przywiezlismy po jakies 2 000 guldenow

    to bylo jakies 3 200 zlotych na leba

    Pracy szukalismy chodzac od rana do wieczora od szklarni do szklarni
    zapakowani zarciem, oczywiscie kazdy szukal na wlazna reka, nie chwalilismy
    sie ze jestesmy z Polski, rozmawialismy tylko po angielsku, trafilo sie u
    Johhna van der Voorta wlasciciela ogromnej szklarni z liliami (na temat
    lilii wiem odtad wszystko) ale kosztowalo tydzien czasu mnostwo wysilku
    samozaparcia...

    Z perspektywy dnia dzisiejszego byla to niesamowita przygoda trzech
    oszolomow- mnie pana Sieradzkiego i Dyrgi, ktorzy z informacji od ludzi na
    grupach m.in. na tej!!! wykoncypowali ze trojkat pomiedzy Delft-
    Rotterdamem i Hoek van Holland(piekny jest ten Hoek) bedzie ich trojkatem
    szczescia,
    W rezultacie trafilismy do Monster (tez piekne miejsce ale ziemia DROGA!!!)
    gdzie sa dwa Campingi jeden zaraz przy mozu polnocnym przy wydmach na ktory
    sie zatrzymali.

    Nie wiem gdzie bys chcial pracowac co robic, ale podrozy w pojedynke nie
    polecam, chyba ze w pewne miejsce. Od Polakow najlepiej stronic, i napewno
    caly czas zwartym i gotowym byc! kase i doki przy sobie!
    Sa tacy ktorzy przyjezdzaja pocpac hasz i ziele, pokrasc rowery i obrobic
    nowych naiwnych (niezorientowanych) polakow. Jesli bedziesz mial pytania to
    wal na s...@p...com.pl
    bo grupe nie zawsze czytam.

    Ach ta Holandia poukladana z klockow,
    gdzie drzewa na krzyzach sie rozpina by myslaly w tym a nie innym
    kierunku... a siku nie ma gdzie zrobic bo chaszcze wyginely

    slawek

  • 5. Data: 2003-01-19 20:45:41
    Temat: Odp: Praca w Holandii
    Od: "Wasyl..." <w...@w...pl>

    Dziekuje.
    Dla wszystkich zainteresowanych polecam strone:
    http://home.wanadoo.nl/skib/holandia/frames.html
    .:. Pozdrawiam .:.
    .:. wasyl1981 .:.
    w...@w...pl