PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca przy kompie i okulary

  • 1. Data: 2005-04-11 12:13:38
    Temat: Praca przy kompie i okulary
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Pracuje przy komputerze praktycznie 8 godzin dziennie. Chcialbym sobie
    sprawic okulary. Czy przysluguje mi w mysl jakiegos przepisu
    dofinansowanie z firmy? Jezeli tak, to jaka to jest kwota i jakies
    zaswiadczenie trzeba miec, zeby firma wyplacila kase? Czy wazne jest
    stanowisko, jakie jest wpisane w umowe o prace? Pracuje na magazynie,
    tyle ze prawie non-stop przy kompie.

    pozdrawiam
    Laris

  • 2. Data: 2005-04-11 12:56:37
    Temat: Re: Praca przy kompie i okulary
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

    Musisz mieć zlecenie na okulary wydane przez lekarza uprawnionego do badań
    profilaktycznych, który stwierdzi konieczność stosowania okularów w czasie
    badań okresowych. Nie ma określonej kwoty, trzeba myśleć o tzw.
    standartowych oprawkach i szkłach (jak na ubezpieczenia). Musisz pracować
    przy komputerze ponad 4 godziny dziennie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-04-11 12:58:36
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Laris wrote:

> [...]
    > zaswiadczenie trzeba miec, zeby firma wyplacila kase? Czy wazne jest
    > stanowisko, jakie jest wpisane w umowe o prace? Pracuje na magazynie,

    okulary przysługują jeżeli okulista tak uzna, a praktycznie większość
    okulistów uznaje, że okulary przy pracy z monitorem crt są konieczne. w
    czasie wizyty u okulisty prosisz o wypisanie zaświadczenia, że okulary
    są potrzebne do pracy, i z tym zaświadczeniem i fakturą za okulary
    zasuwasz do księgowej :) firma powinna ci zwrócić całą kwotę wydaną na
    okulary, ale radziłabym się najpierw udać do księgowej i zapytać jak to
    wygląda w praktyce, bo przeważnie firmy zwracają do jakiejś określonej
    kwoty tylko.

    papatki
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas..

  • 4. Data: 2005-04-11 13:21:35
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kanta <k...@n...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:d3dshb$hi4$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > okulary, ale radziłabym się najpierw udać do księgowej i zapytać jak
    > wygląda w praktyce, bo przeważnie firmy zwracają do jakiejś określonej

    Czyli nie ma w przepisach sztywno okreslonej kwoty? Kazda firma reguluje
    to w swoim zakresie? Czy jest moze jakas mininalna kwota? Jezeli wezne
    sobie okulary za 400 zl, to tylko od pracodawcy zalezy czy mi zwroci
    100, 200 a moze 20 zl?

    pozdrawiam
    Laris

  • 5. Data: 2005-04-11 13:45:37
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Laris wrote:

> [...]
    > to w swoim zakresie? Czy jest moze jakas mininalna kwota? Jezeli wezne
    > sobie okulary za 400 zl, to tylko od pracodawcy zalezy czy mi zwroci

    nie znam dokładnie przepisu, ale firma powinna ci zwrócić całą kwotę
    wydaną na okulary. w różnych firmach różnie się to rozwiązuje, ceny
    naprawdę się różnią, nie mam pojęcia od ilu się zaczynają ale np w
    vision express możesz za same oprawki zapłacić kilkaset złotych, a za
    szkła następne kilkaset, więc nie dziwię się firmom, że próbują w jakiś
    sposób to ograniczać, ja za swoje okulary zapłaciłam w tamtym roku koło
    300 zł, gdzie prawie połowa to była cena oprawek.

    papatki
    kanta

  • 6. Data: 2005-04-11 19:53:58
    Od: "Karolina" <k...@a...net>

    Użytkownik "Kanta" <k...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sposób to ograniczać, ja za swoje okulary zapłaciłam w tamtym roku koło
    > 300 zł, gdzie prawie połowa to była cena oprawek.

    Witam :)

    U mnie jest to rozwiazane tak, ze firma, po przedstawieniu faktury, zwraca
    polowe kwoty :)

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 7. Data: 2005-04-11 20:34:58
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > zasuwasz do księgowej :) firma powinna ci zwrócić całą kwotę wydaną na
    > okulary, ale radziłabym się najpierw udać do księgowej i zapytać jak to

    Bzdura. Dlaczego mialby placic np. za fotochromy, skoro obowiazuja go normy
    oswitlenia stanowiska pracy?

    A jak ktos wymysli sobie oprawki od Armaniego to tez pracodawca ma placic?

    Nie rozpowszechniaj takich opinii, bo sie kiedys jakis pracodawca wq..wi,
    zaplaci za drogie okulary, po czym z usmiechem na ustach dokupi dwa metry
    lancucha i przytwierdzi je do kompa...

    sz.

  • 8. Data: 2005-04-11 20:48:26
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:d3en5f$3b4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    wq..wi,
    > zaplaci za drogie okulary, po czym z usmiechem na ustach dokupi dwa

    ROTFL :)

    --
    pozdrawiam
    Laris

  • 9. Data: 2005-04-12 09:03:47
    Od: Staruszek <s...@u...cad.pl>

    Laris wrote:

> [...]
    > to w swoim zakresie? Czy jest moze jakas mininalna kwota? Jezeli wezne
    > sobie okulary za 400 zl, to tylko od pracodawcy zalezy czy mi zwroci

    U mnie kwota zwracana przez pracodawcę to 250zł - reszta idzie z Twojej
    kieszeni jeżeli są droższe.
    --
    -=:| Staruszek GG:320000 |:=-

  • 10. Data: 2005-04-12 09:04:33
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    szomiz wrote:

> [...]
    > oswitlenia stanowiska pracy?
    >
    > A jak ktos wymysli sobie oprawki od Armaniego to tez pracodawca ma placic?

    może zanim będziesz wygłaszał swoje opinie poszukałbyś materiałów
    źródłowych? no chyba, że to za trudne więc pomogę: zgodnie z
    rozporządzeniem ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 1 grudnia
    1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach
    wyposażonych w monitory ekranowe. (Dz. U. Nr 148, poz. 973)
    'Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom okulary korygujące
    wzrok, zgodnie z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych
    przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, o której w
    ust. 1, wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze
    monitora ekranowego.'
    i nie jest napisane nic o kosztach, dlatego lepiej przed zakupem spytać
    się księgowej.

    kanta