PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla programisty w Niemczech

  • 21. Data: 2002-03-20 18:32:43
    Temat: Re: Re[2]: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Michal Jeczalik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    news:m3lmcozwfk.fsf@localhost.localdomain...
    > h...@p...onet.pl (darek) writes:
    >

    > Nie rozumiesz - on mieszka w Polsce.

    Bynajmniej we Frankfurcie :)

    Pozdr.
    Beny

  • 22. Data: 2002-03-20 18:50:40
    Temat: Re: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Thomas Ochmann" <t...@a...de> wrote in message
    news:a75gb5$ilthg$1@ID-45806.news.dfncis.de...

    > I myslisz ze tylko z tego powodu
    > ludzie wiecej zarabiaja???
    >
    > Mam przypadek, gdzie programista

    Sam piszesz "przypadek" co oznacza to odstepstwo od reguly.

    > lepiej zarabia os swojego szefa.
    > po prostu lepiej sie sprzedal.
    >
    > Jest podaz i popyt a regulki sa tylko dla GC :-))

    Nie zrozumiales mnie. Wydaje mi sie ze zapotrzebowanie na informatykow, a
    nie koderow, tudziez inych klepaczy kodu powoduje ze ich (informatykow)
    pensje sa w miare unormowane.
    Nie wyobrazam sobie, aby odejsc od tematyki zarzadzania, speca od sieci i
    routerow po polrocznym kursie konfigurowania w/w urzadzen.

    Taki jeden (po kursie) wlasnie ma 3 podejscie do glupiego routera. Skonczy
    sie ze wsiade w samolot i sam to zrobie, a firme outsorcingowa obciazymy
    kosztami.

    Pozdr.
    Beny

  • 23. Data: 2002-03-20 18:51:59
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > Jezuuuu stary jak Ty to wytrzymujesz ??za takie pieni?dze.
    > Pakuj si? ch?opie i wracaj do Polski tu przynajmniej Ci? doceni?,no i
    > ubezpieczenie na auto b?dziesz mia? zni?kowe:)))
    > lol
    doceniali mnie tak bardzo ze sie zdecydowalem na wyjazd - i nie zaluje (poki
    co)

    Pozdr.
    Beny

  • 24. Data: 2002-03-20 18:56:16
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > adka Beny'ego zmierza do tego ze po 5 latach wracajac z zona do Polski
    bedzie

    > mial odlozonych pieniedzy okolo 5.000 Euro. Jakos tam bedzie musial zato
    > zaczac zyc.
    > Jedyne co odczujesz wyjezdzajac na GC do BRD to wiekszy komfort zycia
    (fajki w
    > automatach, internet w telefonach publicznych, samoloty za 350PLN z
    jednego
    > konca kraju do innego, autostrady, nie wyciaganie panelu do radia w
    > samochodzie i tego typu rzeczy).

    skad wiesz ile zarabiam, ja tylko sugerowalem za ile w niektorych miescach w
    Niemczech mozna sie "sprzedac".
    Moze ja mam 60,70,80 tys Euro na rok ...
    co do konfortu zycia mierzonego fajkami, coz mozna i tak.
    Chociaz w Niemczech chcialem zauwazyc fajki sa znaczoca drozsze (zwykle mam
    kolejke jak jakde do Polski, chetnych na wagonik). Co do panelu w samochodzi
    musze uwazac na Polakow :).

  • 25. Data: 2002-03-20 19:02:15
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > Nie rozumiesz - on mieszka w Polsce.

    Mieszkalem, wystarczy zerknac na naglowek postu, aby sie zorientowac :)

    Pozdr.
    Beny

  • 26. Data: 2002-03-20 19:56:43
    Temat: Praca dla programisty w Niemczech - wazna kwestia
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > Wiesz to ja te? podlicz?:
    > mieszkanie 500
    > op?aty 700 w tym telefon i internet oraz przedszkole
    > ?arcie 500-to tak na granicy ?ycia i ?mierci
    > paliwo 250
    > ubezpieczenie auta 60 bo zaliczyli mi bezszkodow? i na rok TYLKO 700
    > razy 12 daje circa 22.400 NETTO!!!!
    > co to s? ubrania?
    > co to jest urlop?

    > To u Was s? samochody na raty??!!
    srednio jakies 8-9%

    > to co powy?ej to ju? czarna godzina:(
    > ja zarabiam oko?o 1400 a ?ona w O?WIACIE a? 700 wszystko Brutto
    > To si? nazywa ?ycie nie?i jeszcze sobie chwalimy bo jak popatrz? na
    > znajomych bez pracy to szkoda mi i tego co mam:((
    > Acha moje to w z?otych a nie w jakich? tam badziewnych euro:))

    no niech policze:
    1400 + (700- 19%) = 1967 na miesiac co daje na rok 23604 = 1204
    oszczednosci.
    Jak ktos zauwazyl (nieslusznie) ze po pieciu latach wroce do kraju z 5tys
    Euro oszczednoci co daje 18tys zloty (3,6 narok) co jest i tak wiecej niz ty
    masz + samochod dobrej klasy + normalan opieka spoleczna + mozliwosc
    zalapania sie na kawalek emerytury niemieckiej co w swietle przyszlosi zus'u
    jest calkiem wazne
    ale mowiac calkiem serio wraz z ta praca przychodzi
    np. w moim przypadku:
    - nowy jezyk
    - utrwalenie i znaczna poprawa angielskiego
    - poznanie nowej kultury (i kultur, ja pracuje z Niemcami, Francuzami,
    Anglikami, Holendrami, Wlochami, Hiszpanami, Austryjakami, Szwajcarami,
    Turkami, Nigeryjczykami, Malezyjczykami, Kanadyjczykami, Amerykanami... -
    gdzie w Polsce bede mial takie mozliwosci) i umiejetnosc czerpania z tego
    to co najlepsze, umiejetnosc wspolpracy w wielonarodowosciowych zespolach -
    nie jest to takie latwe jakby sie komus moglo wydawac!
    - poznanie funkcjonowania naprawde dobrze zorganizowanej firmy (mam nadzieje
    ze nauka nie idzie w las)
    - dziecko przynajmniej dwu(troj)jezyczne
    - zwiedze sobie Niemcy i fragmenty Francji za pol darmo
    - drobne sprawy jak wyjazd na Cebit, szkolenia itp, dostep do najnowszej
    technologi nie wspominam
    - wymieniac dalej ... ?

    Mierzenie korzysci z takiego wyjazdu tylko kasa i dostepem do fajek z
    automatu - jest nieporozumiebniem z drugiej strony wyjechac i zdychac z
    glodu tez nie ma sensu.

    Pozdr.
    Beny

  • 27. Data: 2002-03-20 20:09:10
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > Hej spokojnie,
    > ile rodzin niemieckich obywa sie(czasami zmuszone czasami dobrowolnie)
    > bez samochodu -440.
    > Polowa niemcow nie wie co to internet -40
    > Niemiec nie wynajmuje takich drogich mieszkan,
    > tylko mieszka w mieszkaniu po ciotce/rodzicach
    > i na starych czynszach(ich nie ma w ogloszeniach :-))
    > -300
    > 24tys - (12*1380) ca 14 tys = brutto 20 tys (malzenstwo, jedno
    zarabiajace)

    > I co Ty na to??
    >
    > Aha, jesli masz zarobki ponizej pewnego poziomu
> [...]

    moj czynsz jako GC tez ?

    A serio, Thomas (uwaga uzywam liczby mnogiej - co nie oznacza ze musza ta
    byc opinie innych)
    musisz pamietac ze wiekszosc z nas GC to ludzie ktorzy juz soba cos
    reprezentuja co w praktyce przeklada sie na to ze cos w Polsce maja lub
    mieli.
    domy, mieszkania, samochody, itd.
    jestesmy niespokojnymi duchami, ktore chca od zycia czegos wiecej. Nie
    zamierzamy takze rezygnowac ku chwale jakiejs idei z tego co juz
    osiagnelismy np. statusu.
    Ciotki w Niemczech nie mam (klamstwo mam, ale sama biedna jak mysz i w
    dotaku nie przyznaje sie do mnie - to jej blad) i mieszkac musze w rozsadnej
    odleglosci od pracy. Mam rodzine i dla tego mieszkanie dla asocjali mi nie
    pasuje, wiec musze wybrac to co jest dostepne w ogloszeniach. Planuje
    zapisac sie do spoldzielni to mi czynsz zejdzie o polowe -ale to musi
    potrwac kolejka na mieszkania spoldzielcze jest nie mala, ale i rotacja
    dzieku Bogu duza.
    jestem informatykiem i bez internetu i stalego dostepu do informacji
    funkcjonowac nei moge, jest to takze lacze z Polska. To ze Niemcow internet
    nie interesuje i bardzo dobrze dzieki takiemu podejsciu mamy (GCowcy) tu
    prace !

    Pozdrowienia
    Beny

  • 28. Data: 2002-03-21 08:08:17
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >Niemczech mozna sie "sprzedac".
    >Moze ja mam 60,70,80 tys Euro na rok ...

    Tak pewnie, masz i 150 tys euro na rok jak czesto wygrywasz w totka. 120K
    DEMow jest max co GC'owiec wyciaga, a wiekszosc zarabia okolo 100K DEM'ow.

    >co do konfortu zycia mierzonego fajkami, coz mozna i tak.

    Nie mierzonego fajkami a _automatami_na_fajki_! Wiesz na czym polega roznica?
    Dla palacegeo to jest 5 minut na piechote do automatu, a nie 2 godziny rowerem
    z Grzybian Dolnych do Legnicy na CPN po fajki.

    >Chociaz w Niemczech chcialem zauwazyc fajki sa znaczoca drozsze (zwykle mam
    >kolejke jak jakde do Polski, chetnych na wagonik).

    To o Tobie ten program 'Granice' na TVN?

    Pzdr.
    R-nee.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 29. Data: 2002-03-21 10:36:45
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> writes:

    > Mieszkalem, wystarczy zerknac na naglowek postu, aby sie zorientowac :)

    Ups, no fakt. ;)
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 30. Data: 2002-03-21 18:35:52
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > Tak pewnie, masz i 150 tys euro na rok jak czesto wygrywasz w totka. 120K
    > DEMow jest max co GC'owiec wyciaga, a wiekszosc zarabia okolo 100K DEM'ow.

    jak bym mial 150 to bym tej grupy nieczytywal, tylko przgladal wieczorowek
    hawajska, szukajac jakis nieletnich dup do przelecenia jak przystalo na
    prawdziwego sex turyste z niemiec ! :)
    majc nawet max te 120KDM daje to prawie 60K?, po podatku -(33%, trzecia
    klasa) jakies 40K? calkiem calkiem - mozesz policzyc ile w tedy sie
    zaoszczedzi, ale nie w tym rzec vide koniec tego postu !

    > Nie mierzonego fajkami a _automatami_na_fajki_! Wiesz na czym polega
    roznica?

    nie wiem bo nie pale - jak kazdy czlowiek przy zdrowych zmyslach !

    > To o Tobie ten program 'Granice' na TVN?
    nie wiem nie ogladam PL TV, nawet jak jestem w PL :(, nie mam na to czasu.

    jesli rozmawiamy sczerze to zerknij na moj post wyzej
    "Beny" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message

    pisalem tam o innych nie materialnych korzysciach naszej GC pozycji. Sadze
    ze warto je brac pod uwage decydujac sie na