PracaGrupypl.praca.dyskusjePol etetu czy umowa o dzielo?

  • 1. Data: 2002-03-24 15:03:12
    Temat: Pol etetu czy umowa o dzielo?
    Od: "adamecki" <a...@s...pl>

    Witam
    W tych ciezkich czasach kazda praca jest wazna, ja jako ze jestem na
    bezrobociu od 11 miesiecy wiec juz calkiem nie mam zludzen. Mam takie
    pytanie-firma zaproponowala mi zatrudnienie za bardzo niewielki pieniadze,
    chca oszczedzic na zusach i innych i proponuja mi albo:
    a) umowe o dzielo
    b) pol etatu (fikcyjne pol bo praca na 10-12 godzin)
    co wybrac?
    jesli umowe o dzielo to ile kosztuje dodatkowe ubezpieczenie ( bez
    emerytalnego bo kwota jest tak mala ze braklo by na to )

  • 2. Data: 2002-03-24 17:31:38
    Temat: Odp: Pol etetu czy umowa o dzielo?
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    Użytkownik adamecki <a...@s...plnapisał
> [...]
    > jesli umowe o dzielo to ile kosztuje dodatkowe ubezpieczenie ( bez
    > emerytalnego bo kwota jest tak mala ze braklo by na to )

    Nie znam twojej sytuacji materialnej , ale ja bym wybrała umowe o pracę bo
    po tym mozna dostać świadectwo pracy, które liczy sie przy późniejszym
    zatrudnieniu gdzie indziej . Całkowicie inaczej na to patrzą. W międzyczasie
    możesz szukac sobie czegos innego. Jeżeli jednak wolisz pieniądze to umowa o
    dzieło - ale po tym dostaniesz (lub nie) dobra opinie . Wyór zalezy raczej
    od Twojej sytuacji finansowej. Jesli to twoja pierwsza praca polecam jednak
    umowę o pracę :o)

    pozdrawiam

    Ania

  • 3. Data: 2002-03-24 18:36:18
    Temat: Re: Pol etetu czy umowa o dzielo?
    Od: "adamecki" <a...@s...pl>

    To by byla moja pierwsza powazna praca po studiach i wreszcie w mojej
    specjalizacji, jednak nadal nie wiem co robic. Potrzebuje dwa lata stazu aby
    moc przystapic do egzaminu na uprawnienia. Praca na 1/2 etatu wydluza mi ten
    okres do 4 lat, choc z drugiej strony nie jestem przekonany czy umowa o
    dzielo wogole umozliwia uznanie tego stazu pracy. Oj zmienily sie czasy,
    wiele ludzi nadal jest mocno przywiazanych do umow stalych a wg mnie nalezy
    sie przyzwyczaic do elastycznosci i nie rozumiem czemu inne rodzaje umow
    (zlecenie dzielo i inne) nie sa rownoprawnymi i nie daja tych samych
    mozliwosci? Hmm, a umowy okresowe?
    Swoja droga czy pracodawca chcac mi zaplacic 1000 zl musi drugie tyle
    zaplacic panstwu?
    A jak mi zaplaci 1000 zl w umowie o dzielo to duzo mnie bedzie kosztowac
    ubezpieczenie bo bardzom mi zalezy na nim.

  • 4. Data: 2002-03-24 20:59:26
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adamecki" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A jak mi zaplaci 1000 zl w umowie o dzielo to duzo mnie bedzie kosztowac
    > ubezpieczenie bo bardzom mi zalezy na nim.

    1. Jezeli tu mowimy o kwocie 1000 zl, to nie bardzo rozumiem dlaczego by
    firma miala zyskac na zatrudnieniu na pol etatu - ZUS zaplaci zawsze i tak
    taki sam, nizaleznie od czastki etatu.
    2. Jezeli Ci oferuja w kazdej sytuacji taka sama kwote "na reke", to
    oczywiscie biez umowe o prace
    3. Jezlei, co jest bardziej prawdopodobne w przypadku zatrudnienia na umowe
    o prace obetna Ci ZUS z tego co dostajesz na reke, to zapewne bedzie dla
    Ciebie lepiej ( roznica to jakies 1/3 pensji) wziac umowe o dzielo - to i
    tak na okres przejsciowy, te 2 lata Ci emerytury nie zmniejszy, a bedzies
    zmial kase. Oczywiscie jednak perspektywicznei o emeryturze myslec trzeba.
    4. Umowa inna niz o prace jest gorsza - w przypadku wielu pracodawcow,
    bankow, zapewne przy uzyskiwaniu uprawnien o ktorych piszesz itp, itd ( z
    roznych przyczyn )
    5. Nie wiem o jakim ubezpieczeniu piszesz, jesli o zdrowotnym, to umow sie z
    pracodawca na to, aby czesc pieniaedzy bylo na umowy-zlecenia , nawet na
    jakas malutka kwote, od takich umow odprowadza sie ZUS i skaldake zdrowtna.
    Nawet mala kwota skladki powoduje ,ze jestes ubezpieczony.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2002-03-25 09:26:23
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

> [...]
    > sie przyzwyczaic do elastycznosci i nie rozumiem czemu inne rodzaje umow
    > (zlecenie dzielo i inne) nie sa rownoprawnymi i nie daja tych samych

    Bez zastanawiania wez umowe o prace - nawet na 1.10 etatu :)
    Co by sie ne idzialo - to dla Ciebie korzystniejsze. Zapewne firma Ci
    zaproponuje w umowie na pol etatu polowe najnizszej minimalnej stawki - a
    reszte do łapki od razu - bo tylko wtedy ma szanse cos na ZUSie
    przyoszczedzic.
    jesli to pierwsza praca - to oczywiscie warto, natomiast ja osobiscie
    nieakceptuje Pracodawców - oszustów , a jedynym srodkiem, zeby ich wytepic -
    to po prostu u nich nie pracowac.
    Niestety - jak piszesz, sytuacja na rynku zmusza nas do akceptowania
    złodziei i oszustów jako pracodawcow.

    Wojtek