PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ostrzeżenie

  • 1. Data: 2002-10-24 13:07:02
    Temat: Ostrzeżenie
    Od: GL <g...@N...go2.pl>

    Witam!

    Właśnie wróciłem ze 'spotkania rekrutacyjnego'.
    To warte jest opowiedzenia od początku - ku przestrodze osób
    spragnionych nowej pracy.

    Wszystko zaczęło się od tego, że zamieściłem swoją ofertę w portalu
    Gazety Wyborczej (w dziale 'praca'). Jasno określiłem swoje
    umiejętności, oczekiwania wobec charakteru pracy, którą chciałbym
    wykonywać.

    W zeszły czwartek przychodzi mail z konta p...@i...pl, o
    zaiste zachęcającej treści - firma poszukuje pilnie osoby, zdolnej do
    szybkiego przejęcia stanowiska informatyka. Nie zniechęcił mnie nawet
    fakt, iż nadawca operuje z darmowej skrzynki, nie raczył się
    przedstawić z imienia i nazwiska, czy nazwy firmy. Myślę sobie -
    narazie się nie afiszują. Wysyłam więc CV i czekam. Przychodzi w
    poniedziałek następny mail - znów z darmowego konta, znów bez nazwy
    firmy - zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne. Ale ciekawostka - mówi
    się o spotkaniu mającym na celu zrekrutowanie pracowników (już liczba
    mnoga), a co więcej - spotkanie rekrutacyjne odbędzie się nie w
    siedzibie firmy, ale w .... restauracji Sorento w Gliwicach...
    Poproszono w mailu o potwierdzenie uczestnictwa na... komórkę... To
    już oczywiście podpadło - miałem już kiedyś styczność z
    headhuntingiem, ale ten sprawiał raczej marne wrażenie ;-). Ale cóż...
    dzwonię... 'Abonent czasowo niedostępny'... i tak przez cały
    wczorajszy dzień i dziś do południa....

    Czułem już w kościach, iż jest to próba wciągnięcia w jakieś lewe
    interesy w stylu amway, skyline i inne tego typu 'interesujące pomysły
    na życie'... Ale - aby mieć czyste sumienie - pojechałem.. Już pod
    wejściem spełniły się wszystkie przewidywania - podenerwowani
    ludkowie, którzy raczej na informatyków nie wyglądali (typ raczej ;
    były górnik). Po kilku minutach rozmowy usłyszałem od jednego -
    'Panie, ja tu przyjechałem wydrzeć moje pieniądze !'. Jest to jakaś
    piramidka - z tego co wyłowiłem z chaotycznych wypowiedzi oszukanych
    wcześniej ludzi - nie chodzi tu nawet o handel towarami (jak w amwayu
    czy skyline) ale o pośrednictwo w usługach, ale wszystko szyte tak
    grubymi nićmi, że nie rozumiem doprawdy jak ktokolwiek miałby się z
    własnej woli w to pakować.

    Firma podobno ma siedzibę na Plebiscytowej 1 w Gliwicach ale, jak się
    okazuje - pod adresem tym można zastać zamknięte na 4 spusty drzwi i
    niewiele więcej. Każdemu z uczestników tego spotkania obiecano
    zupełnie inne stanowisko, inną pracę itd....

    Dobra rada - jeśli ktoś z internetu próbuje was 'zwerbować', żądajcie
    możliwości spotkania w siedzibie firmy, żądajcie jasnego zdefiniowania
    pracodawcy (albo nazwy firmy pośredniczącej) a także stanowiska pracy,
    o które mielibyście się ubiegać. Może w uszach uczciwego pracodawcy
    zabrzmi to impertynencko, ale z drugiej strony - uczciwy pracodawca
    powinien sam się przedstawić przy drugim kontakcie (imho, powinien
    robić to już przy pierwszym, ale pal sześć).

    Po takim dniu człowiekowi odechciewa się jeździć po firmach i
    rozmawiać.. Czy w tym kraju nie ma już szans na normalną, uczciwą
    pracę ?

    GL

  • 2. Data: 2002-10-26 16:10:53
    Temat: Re: Ostrzeżenie
    Od: "@-,-`--Marisa" <m...@w...pl>

    > Czułem już w kościach, iż jest to próba wciągnięcia w jakieś lewe
    > interesy w stylu amway,

    Firma zarejestrowana i dzialajaca legalnie w Polsce. Multi Level Marketing
    to nie piramida finansowa. To sposob dzialania wielu firm w Polsce. System
    wykladany rowniez na polskich uczelniach. Wiec nie wiesz chyba o tym temacie
    nic, poza plotkami.

    >skyline

    Typowa piramida finansowa. Bylam, swego czasu, na ich spotkaniu. Potem nie
    moglam sie uwolnic od telefonow ponaglajacych a nawet pogrozek, bo nie
    chcialam wplacic odpowiedniej sumy. Taka, przestepcza dzialalnosc jest juz w
    Polsce zabroniona.

    Umieszczanie Amway razem ze zlodziejami na jednej liscie uwazam za
    niesprawiedliwe z Twojej strony.

    > rozmawiać.. Czy w tym kraju nie ma już szans na normalną, uczciwą
    > pracę ?

    Jaka to jest normalna? Etat, 8 godz, wziac swoje pieniadze i nic poza tym?
    Zadnej inicjatywy? Zero odpowiedzialnosci? Zadnych klopotow? Komuna sie
    skonczyla! Precz z oszustami! Ale nie kazdy kto oferuje "nie etat" jest
    zlodziejem i naciagaczem! Sama wiem co to znaczy szukanie pracy. Trzeba
    sprawdzac wszystkie oferty ale kazda przemyslec "na zimno", zeby sie nie dac
    wmanewrowac. Takie normalne czasy teraz nastaly i trzeba umiec znalezc swoje
    miejsce.

    Pozdrawiam Marisa

  • 3. Data: 2002-10-27 15:00:31
    Od: GL <g...@N...go2.pl>

    On Sat, 26 Oct 2002 18:10:53 +0200, "@-,-`--Marisa" <m...@w...pl>
    wrote:

    >Jaka to jest normalna? Etat, 8 godz, wziac swoje pieniadze i nic poza tym?
    >Zadnej inicjatywy? Zero odpowiedzialnosci? Zadnych klopotow?

    jedem informatykiem, grafikiem, wykładowcą. Oczekuję pracy wymagającej
    kreatywności w dziedzinie, na której się znam, a nie kreatywności w
    sprzedawaniu nierdzewnych garnków.

    >wmanewrowac. Takie normalne czasy teraz nastaly i trzeba umiec znalezc swoje
    >miejce

    szczerze mówiąc po zeszłorocznej pracy 12x7 tęskniłem za 'etatem'.
    Teraz raczej tęsknię za pół-etatem (zusik ;), by przez pozostałą część
    dnia móc skupić się na zarabianiu ;))). Wszelkie badania, które sobie
    robiłem (w stylu tych na pracuj.pl), wskazują, że ostatnią rzeczą jaką
    pragnę się zajmować jest akwizycja... ups... przepraszam najmocniej
    PRZEDSTAWICIELSTWO HANDLOWE.

    Grendel