PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ostatni raz o p.p.o.

  • 1. Data: 2004-08-06 08:15:12
    Temat: Ostatni raz o p.p.o.
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    Ze swojej strony zamykam temat p.p.o.

    Przyczyny: Konfrontuje wypowiedzi moderatorow z kilku poprzednich watkow
    (typu: moderator informuje o tym ze mozna sobie uruchomic odpowiednie
    procedury zmiany moderatorow; moderator szuka pomocnikow; moderator
    demokratycznie moze byc zmieniony na innego itp, itp) z wypowiedziami
    uzyskanymi na grupie pl.news.nowe-grupy od kilku osob, ktore "sa gleboko w
    temacie".
    Proponuje przeczytac ten watek : Message-ID:
    <cevf88$h9p$1@atlantis.news.tpi.pl> - tytul: pyt. o procedury
    jest tam jasno napisane o wielu rzeczach, o ktorych dyskutujemy tutaj na
    p.p.d.

    Wnioski sa proste:
    1. 'z bardzo wielu wzgledow' grupa i tak pozostanie moderowana;
    2. 'zmiany moderatora/moderatorow nie przewiduje sie w najblizszej
    przyszlosci' - i tego moge byc pewien;
    3. 'w wypadku p.p.o. nie istnieje mozliwosc likwidacji moderacji' -
    autorytatywne NIE
    4. 'wszystko to jest autorytatywna decyzja Grupy Trzymajacej Wladze' -
    rowniez potwierdzono;
    5. zmienic moderatora moze sam moderator lub TS - procedury mozna wlozyc
    miedzy bajki - TS robi to, gdy jest klasyczny bojkot uzytkownikow (nie do
    uzyskania odpowiednia ilosc osob zainteresowanych tematem) lub gdy
    moderatorzy nie pasuja adminom - innej drogi nie ma.

    Pozdrawiam
    Tomek

    Ps. Wszystkie poprzednie dyskusje o p.p.o. nie mialy zadnego sensu, bo i tak
    nic nie zmienia. Kolejne dyskusje rowniez. Przyczyny wypisalem wyzej. Wiec
    drogie Panie oraz drodzy Panowie. Stawiamy krzyzyk na p.p.o. - nasza rola to
    tylko rola obserwatorow powolnej agonii.

    Pa

  • 2. Data: 2004-08-09 09:40:49
    Temat: Re: Ostatni raz o p.p.o.
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    obojętnie, jakie komentarze będziemy zostawiać, spójż na ppo od strony
    statystycznej. ile ogłoszeń się pojawiało a ile się pojawia w tej chwili?
    (relatywnie, bo i rynek pracy nie ten sam co np. 7 lat temu)

    pzdr
    gromax

  • 3. Data: 2004-08-09 10:00:51
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 09 Aug 2004 11:40:49 +0200, gromax <g...@W...interia.pl>
    napisał:

> [...]
    > statystycznej. ile ogłoszeń się pojawiało a ile się pojawia w tej chwili?
    > (relatywnie, bo i rynek pracy nie ten sam co np. 7 lat temu)

    To moze popatrz statystycznie, jak mimo malejacej ilosci ukazujacych sie
    ogloszen zwieksza sie ilosc postow od pracodawcow majacych problemy z
    publikacja.

    Zgadzam sie z chinolem ze jest to agonia grupy ppo, jedynej moderowanej
    grupy ogloszeniowej w polskim usenecie.

  • 4. Data: 2004-08-09 10:06:40
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > To moze popatrz statystycznie, jak mimo malejacej ilosci ukazujacych sie
    > ogloszen zwieksza sie ilosc postow od pracodawcow majacych problemy z
    > publikacja.
    na podstawie czego twierdzisz że ilość ogłoszeń jest malejąca?
    a post od pracodawcy jak nie może się ukazać to zwykle z tylko jednego
    powodu - nie spełnia zasad prostego faq. nic więcej

  • 5. Data: 2004-08-09 10:36:36
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 09 Aug 2004 12:06:40 +0200, gromax <g...@W...interia.pl>
    napisał:

    > na podstawie czego twierdzisz że ilość ogłoszeń jest malejąca?

    Sie mi wydaje w porownaniu do okresow minionych.

    Jako osoba bardziej zaawansowana technicznie, jestes w stanie zapewne
    szybko pobrac statystyki ilosci postow na ppo z ktoregos serwera za
    poszczegolne miesiace w dluzszynm okresie (idealem byloby od poczatku
    istnienia grupy z serwera trzymajacego pelne archiwum)- jesli bys wrzucil
    na grupe lub podeslal linka do strony z opublikowanymi wynikami, to byloby
    ciekawe nawet do dyskusji niezwiazanych akurat z konkretnym tematem.
    Wielka prosba - to naprawde byloby ciekawe, zeby mozna bylo zobaczyc, jak
    ma sie wzrastajaca liczba uzytkownikow usenetu do wzrostu/spadku ilosci
    ogloszen o pracy.

    > a post od pracodawcy jak nie może się ukazać to zwykle z tylko jednego
    > powodu - nie spełnia zasad prostego faq. nic więcej

    Tyle, ze wiecej pracodawcow rozpacza ostatnio z przyczyn roznistych.

  • 6. Data: 2004-08-09 10:41:50
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Sie mi wydaje w porownaniu do okresow minionych.
    moje odczucie jest takie (porównując do innych publikacji ogłoszeń
    pracowych, na przykład Wyborczej) że nie jest demagogicznie źle.

> [...]
    > Wielka prosba - to naprawde byloby ciekawe, zeby mozna bylo zobaczyc, jak
    > ma sie wzrastajaca liczba uzytkownikow usenetu do wzrostu/spadku ilosci
    niestety, z newsami mam do czynienia jedynie jako użytkownik. Nie mam za
    bardzo czasu ani szczególnej potrzeby, żeby się zajmować tym zagadnieniem.
    Ale generalnie, pytanie jest dobre i przypuszczam że moderatorzy są w
    stanie odpowiedzieć na nie.

    > Tyle, ze wiecej pracodawcow rozpacza ostatnio z przyczyn roznistych.
    tia, a zwłaszcza ze przychodzi do niego pracownik z doświadczeniem i chce
    zarobić "aż" 2k netto.

  • 7. Data: 2004-08-09 10:57:49
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > na podstawie czego twierdzisz że ilość ogłoszeń jest malejąca?
    > a post od pracodawcy jak nie może się ukazać to zwykle z tylko jednego
    > powodu - nie spełnia zasad prostego faq. nic więcej

    Splycasz problem mowiac ze chodzi tylko o ogonki i FAQ.
    Chodzi o:
    1. masakryczne opoznienia; czekanie na ukazanie sie posta przez 4 dni w
    takim medium jak internet to nieporozumienie.
    2. odpornosc na wszelka krytyke panow moderatorow; czesto nie odpowiadaja na
    maile, traktuja uzytkownikow p.p.o. jak debili, jesli ton ich wypowiedzi na
    p.p.d. powielaja w swoich odpowiedziach do ogloszeniodawcow to juz zgroza.
    3. skostnialy system; brak mozliwosci wprowadzenia jakichkolwiek zmian z
    powodu ortodoksji adminow i najstarszych uzytkownikow usenetu.

    Co do malejacej liczby ogloszen, to nie wiem jak to wyglada, ale nasuwa mi
    sie mala dygresja. Pamietacie, drodzy koledzy czasy irc'a ? Kiedys kazdy,
    kto siedzial przy necie, siedzial przy irc. A teraz ? GG plus milony chatow
    zjadly defacto system irc. Wiadomo - irc jest ale czy ma sie dobrze ? Nie
    wiem, pewnie nie.
    Teraz mamy milion portali z milonem roznych forum, do tego setki sajtow z
    ogloszeniami. A usenet ? Wiadomo - jest, ale w pewniej chwili panowie asmini
    obudza sie z reka w nocniku - wlasciciele portali caly czas kombinuja jak
    przyciagnac do siebie ludzi, strony z ogloszeniami wykonuja moderacje 5 -10
    razy dziennie, zeby ogloszenia byly aktualne. A na usenecie ? Grupa
    ortodoksow na sile uczy lamerow ustawiac czytniki. Przy okazji tempi
    wszelkie przejawy posiadania Outlooka czy nawet Windowsa (jak by to mialo
    jakies polityczne znaczenie). Drodzy panowie admini: Zastanowcie sie nad
    tym.
    O Gopher pisal nie bede, bo tego to juz pewnie nikt nie pamieta.
    Prowadzilem kiedys zastepczo zajecia dla studentow informatyki (chyba 3
    roku - nie jestem pewien) i na pytanie "Kto uzywa Usenetu" zglosilo sie ok
    20% ludzi a dobre 50% mialo silna ochote zadac pytanie : "A co to do cholery
    jest ?"

    Co do netykiety. Uwazam ze krzaki 8852 sa wazne (jesli ktos ich uzywa - ja
    nie lubie i nie uzywam) ale wg mnie podstawowa zasada to: "Szanuj swojego
    rozmowce" . Zasada ta szczegolnie powinna dotyczyc panow mocniej zwiazanych
    z usenetem. Admini, moderatorzy to ludzie, ktorzy w pewnym sensie generuja
    wizerunek calego usenetu. A jak wielu moglo sie przekonac, panowie
    moderatorzy czesto/gesto nie grzesza skromnoscia i wywazeniem wlasych
    wypowiedzi. (do innych adminow nic nie mam bo nie znam).
    Wiadomo, ze kazdy moze powiedziec "Najwiekszy cham na p.p.d. to chinol" i
    niektorzy beda mieli racje. Szczegolnie ci, ktorzy generuja wizerunek calej
    sieci usenet, a nie zasluguja na to w zaden sposob. Lamie netykiete, i na
    chamstwo odpowiadam chamstwem, ale mnie nikt z niczym nie kojarzy. Panow
    moderatorow natomiast kojarzymy jednoznacznie - oni to pl.praca.oferowana -
    oni sa chamscy => p.p.o. to chamskie miejsce. Logiczne.

    Tomek

    Ps. O nic nie postuluje. Nie chce nic zmieniac. Nie chce nic zakladac. Nie
    chce miec nic wspolengo z grupa, do ktorej naleza panowie M i L.
    Pa

  • 8. Data: 2004-08-09 11:21:42
    Od: marcins <m...@c...pl>

    chinol wrote:

    > Splycasz problem mowiac ze chodzi tylko o ogonki i FAQ.

    bo pewnie 90 % ogloszen jest wlasnie odrzucana przez to.

    > 1. masakryczne opoznienia; czekanie na ukazanie sie posta przez 4 dni w
    > takim medium jak internet to nieporozumienie.

    a czy gdzies jest napisany _maksymalny_ czas wypuszenia ogloszenia w FAQ
    ? moderatorzy pracuja na powaznych stanowiskach, w duzych firmach, a nie
    u "pana stasia" ( Stasiow przepraszam ) w garazu, gdzie nie ma nic
    innego do roboty tylko przesurfowac po interenecie 8h i z nudow
    przewalic ogloszenia.

    > 3. skostnialy system; brak mozliwosci wprowadzenia jakichkolwiek zmian z
    > powodu ortodoksji adminow i najstarszych uzytkownikow usenetu.

    zaloz swoja grupe.

    > Wiadomo - irc jest ale czy ma sie dobrze ? Nie
    > wiem, pewnie nie.

    ma dobrze.

    > Teraz mamy milion portali z milonem roznych forum, do tego setki sajtow z
    > ogloszeniami.

    ale za tym stoja ludzie i pieniadze. nie porownoj komercyjnych portali z
    usenetem

> [...]
    > przyciagnac do siebie ludzi, strony z ogloszeniami wykonuja moderacje 5 -10
    > razy dziennie, zeby ogloszenia byly aktualne.

    a ile osob za tym stoi ? no i pieniadze ?

    > A na usenecie ? Grupa
    > ortodoksow na sile uczy lamerow ustawiac czytniki. Przy okazji tempi
    > wszelkie przejawy posiadania Outlooka

    posiadanie Outlooka to najwieksza i podstawowa glupota usera ( vide
    bezpieczenstwo ). ale jak juz go uzywasz to skonfiguruj go poprawnie i
    przystosuj sie do zasad.

    > O Gopher pisal nie bede, bo tego to juz pewnie nikt nie pamieta.

    oj pamietam dobrze. zapewne FSP tez kojrzysz ?

> [...]
    > 20% ludzi a dobre 50% mialo silna ochote zadac pytanie : "A co to do cholery

    na akademi rolniczej ? teologii ? hutnictwie ? proponowalbym zadac to
    samo pytanie na wydziale elektroniki PW.

    > Wiadomo, ze kazdy moze powiedziec "Najwiekszy cham na p.p.d. to chinol" i

    jesli prowadzisz dyskusje na argumenty to nikt nie powie.

    > Ps. O nic nie postuluje. Nie chce nic zmieniac. Nie chce nic zakladac. Nie
    > chce miec nic wspolengo z grupa, do ktorej naleza panowie M i L.

    hmm M kojarza..a 'L' ???
    rzuc swiatlo na tajemniczego pana L

    m.

  • 9. Data: 2004-08-09 11:35:12
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    [cut - no comments]

    > hmm M kojarza..a 'L' ???
    > rzuc swiatlo na tajemniczego pana L

    Error: mial byc oczywiscie J. Sory

    Tomek

  • 10. Data: 2004-08-09 14:40:46
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <cf7l9r$dn9$1@atlantis.news.tpi.pl>
    chinol napisał(a):
    > roku - nie jestem pewien) i na pytanie "Kto uzywa Usenetu" zglosilo sie ok
    > 20% ludzi a dobre 50% mialo silna ochote zadac pytanie : "A co to do cholery
    > jest ?"
    No, to skoro nikt tego nie używa, to czemu tak Ci nagle zależy?
    Jakoś tak jedno z drugim się nie zgadza.

    > Ps. O nic nie postuluje. Nie chce nic zmieniac. Nie chce nic zakladac. Nie
    > chce miec nic wspolengo z grupa, do ktorej naleza panowie M i L.
    Skoro nic nie chcesz, to czemu tyle o tym piszesz?

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE