PracaGrupypl.praca.dyskusje › o osobach bez konkretnych umiejetnosci

  • 1. Data: 2004-10-24 23:36:42
    Temat: o osobach bez konkretnych umiejetnosci
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Od pewnego czasu mysle nad zmianą pracy. I ramach tego myślenia nawinęło mi
    się pytanie: czy osoby które nie mogą pochwalić się konkretnymi
    umiejętnościami (np. umiejętność programowania w.... , umiejętność obsługi
    ..... ) mają szansę znaleźć pracę? Pracowałem w paru firmach i wszędzie
    byłem doceniany - ale te firmy nie umożliwiały mi rozwoju w takim zakresie,
    jakim bym chciał. Sytuacja teraz wygląda tak, że pracowałem w paru różnych
    firmach i zajmowałem się róznymi sprawami i dziedzinami. I to były dziedziny
    na tyle specyficzne że wiedza, którą uzyskałem w tych firmach raczej mi się
    już nie przyda. Czy po paru przepracowanych latach mam taką samą szansę
    znalezienia pracy jak człowiek który dopiero co skonczył szkołę?
    Znam swoją wartość, znam swój charakter - i wiem że mój przyszły pracodawca
    będzie ze mnie zadowolony (cechuje mnie brak samokrytyki? nie..to pozory
    :) ) Ale w tej chwili jakby startuję od zera i jest jakby tak, jakby pracy
    szukała osoba, która przez rok pracowała jako tkaczka, potem jako księgowa a
    następnie jako pracownica w BOKu (oczywiście przejaskrawione, ja naprawdę
    pracowałem w specyficznych firmach - i wiem że do tego co robiłem już nie
    wrócę)
    Jak to jest? Praca na wielu różnych stanowiskach w różnych firmach jest
    atutem ( pracownik ma szeroki wachlarz umiejętności) czy wręcz przeciwnie
    ( często zmieniał pracę czyli: nic nie umiał zrobić dobrze )
    I czy takiemu człowiekowi łatwiej jest znaleźć pracę od osoby która
    pracowała w różnych firmach na podobnym stanowisku?

    Tak pytam bo jestem ciekaw Waszego zdania. Oczekuję gorącej dyskusji :-)

    Ps Wybaczcie za brak podpisu, siła wyższa

  • 2. Data: 2004-10-25 05:44:47
    Temat: Re: o osobach bez konkretnych umiejetnosci
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "abstrakcyjny_dobrodziej"
    <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Znam swoją wartość, znam swój charakter - i wiem że mój przyszły
    pracodawca

    A skąd możesz znać swoją wartośc jak jeszcze nie szukałeś pracy?
    Uważam, że to rynek ci powie ile jesteś wart a nie twoje wyobrażenie o
    tym.

    vertret

  • 3. Data: 2004-10-25 07:27:31
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 24 Oct 2004 23:36:42 GMT, abstrakcyjny_dobrodziej
    <a...@p...onet.pl> napisał:

    > Tak pytam bo jestem ciekaw Waszego zdania. Oczekuję gorącej dyskusji

    Najpierw porozsylaj papiery do roznych firm i sprawdz, czy masz
    jakikolwiek odzew w postaci wezwan na rozmowy rekrutacyjne. Na podstawie
    tego bedziesz mogl wnioskowac na ile jestes potrzebny na obecnym rynku
    pracy. Nie sugeruj sie poprzednimi doswiadczeniami w zdobywaniu pracy
    (zwlaszcza jesli dosyc dlugo juz pracujesz w obecnej) poniewaz to moze
    dotyczyc zupelnie innej sytuacji niz jest obecnie a i ty byles wtedy
    mozliwe, ze znacznie mlodszy niz teraz.
    Poptrz w moje "kwity", mozliwe, ze znajdziesz podobienstwa do opisywanej
    sytuacji.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2004-10-25 08:07:30
    Temat: Odp: o osobach bez konkretnych umiejetnosci
    Od: "laptopkoparskey" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik abstrakcyjny_dobrodziej <a...@p...onet.pl>
    w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
    sał:e0Xed.37395$z...@n...chello.at...

> [...]
    > znalezienia pracy jak człowiek który dopiero co skonczył szkołę?
    > Znam swoją wartość, znam swój charakter - i wiem że mój przyszły

    przerabiałem to jakiś czas temu
    wydaje mi się, że absolwenci mają większą szansę

    > Ale w tej chwili jakby startuję od zera.

    nawet gorzej, bo latka już nie te, gdy się od zera startuje
    ale głowa do góry nie ma tego złego....
    może jest to dobry moment do pójścia na swoje?
    skoro twój przyszły pracodawca ma być z ciebie zadowolony, bądź nim ty!!!!

  • 5. Data: 2004-10-25 21:53:10
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

    > A skąd możesz znać swoją wartośc jak jeszcze nie szukałeś pracy?
    > Uważam, że to rynek ci powie ile jesteś wart a nie twoje wyobrażenie o
    > tym.
    >
    > vertret

    Szukałem pracy - jak najbardziej. I wiem że rynek mi powie ile jestem wart -
    chodzi bardziej o Wasze przemyślenia na ten temat

  • 6. Data: 2004-10-25 21:55:38
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

> [...]

    mozliwe, ze znacznie mlodszy niz teraz.
    Poptrz w moje "kwity", mozliwe, ze znajdziesz podobienstwa do opisywanej

    Dzięki wielkie! Tak zrobię, bez obaw. Po prostu jestem ciekawy jak rynek
    zareaguje na taką postać jak ja - cóż, nieługo sie o tym dowiem,,

  • 7. Data: 2004-10-25 21:57:04
    Od: "abstrakcyjny_dobrodziej" <a...@p...onet.pl>

    > pracodawca
    >
    > przerabiałem to jakiś czas temu
    > wydaje mi się, że absolwenci mają większą szansę

    Będę nadrabiał dobrą miną :-)

> [...]
    > może jest to dobry moment do pójścia na swoje?
    > skoro twój przyszły pracodawca ma być z ciebie zadowolony, bądź nim ty!!!!

    To jeszcze nie jest dobry moment na pójscie na swoje, myślę o tym - ale to
    jeszcze nie teraz. No i sęk w tym że pewnie jako mój pracodawca nie będę z
    siebie zadowolony - za dużo od siebie wymagam. :)

  • 8. Data: 2004-10-26 09:07:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > Szukałem pracy - jak najbardziej. I wiem że rynek mi powie ile jestem
    wart -
    > chodzi bardziej o Wasze przemyślenia na ten temat

    A ja uważam że mozna to wykorzystac jako atut. Jestes elastyczny, umiesz sie
    znalezc w wielu sytuacjach i szybko do nich zaadaptować. Z tego co piszesz
    pracodawcy sa zadowoleni wiec mozna sadzic ze adaptacja daje jakis wymierny
    efekt i nie jest to tylko sciema. Przystosowani zyja dluzej :-) Nie daj sie
    zgasic- znasz swoja wartosc i cen sie za to. Jesli nie tu to za granica.
    --
    Jackare