PracaGrupypl.praca.dyskusje › [UWAGa] Swinstwo

  • 1. Data: 2005-07-29 12:07:48
    Temat: [UWAGa] Swinstwo
    Od: "Chris" <j...@m...wp.pl>

    http://praca.onet.pl/172787,detalog.html - pod pozorem oferty pracy
    uzupełniają swoją bazę !!! Przestrzegam , wasze dane będą potem komuś
    sprzedawane do rekrutacji ... z czego wy niewiele zobaczycie zyskow :/...
    chamstwo jak dla mnie.

  • 2. Data: 2005-07-29 12:14:21
    Temat: Re: [UWAGa] Swinstwo
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Chris napisał(a):
> [...]
    > uzupełniają swoją bazę !!! Przestrzegam , wasze dane będą potem komuś
    > sprzedawane do rekrutacji ... z czego wy niewiele zobaczycie zyskow :/...

    Napisz jeśli możesz więcej szczegółów. Bo dwa razy brałem udział w
    rekrutacjach prowadzonych przez BDI i nie była to żadna podpucha.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-07-29 12:31:33
    Od: "Chris" <j...@m...wp.pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Napisz jeśli możesz więcej szczegółów. Bo dwa razy brałem udział w
    > rekrutacjach prowadzonych przez BDI i nie była to żadna podpucha.
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr

    Nie mowie o tym ze oferta jest nieprawdziwa . Mowie o tym ze CV'ki pozostaja
    w ich bazie .... z której "zyją" i na ktorej zarabiaja , niestety sami
    zainteresowani nie sa swiadomi do jakich badan sie wykorzystuje ich CV (np.
    ilosc inzynierow na region / rodzaj kwalifikacji / najnizsze dochody jakie
    sa w stanie zaakceptowac ) to psuje rynek .... zwlaszcza taki jaki mamy w
    Polsce , nie wspominajac o tym ze zglaszajacy nic z "przechowywania" nie
    maja !

  • 4. Data: 2005-07-29 12:57:40
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Chris" <j...@m...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Polsce , nie wspominajac o tym ze zglaszajacy nic z "przechowywania" nie

    Przeciez nikt nie zmusza ani do wypelniania ankiety, ani do skladania
    aplikacji.

    A poza tym zadna baza _prawdziwych_ danych nie moze zepsuc rynku. "Psucie"
    jest raczej dzielem tych, ktorzy decyduja sie, ze sa gotowi pracowac za tyle
    a tyle. Udostepniajacy te dane nie psuja rynku, tylko ujawniaja jego
    rzeczywisty stan.

    Przypomina mi sie historia z poczatkow polskiego kapitalizmu. Otoz wydawcy
    owczesnej "Panoramy Nieruchomosci" powiedzieli mi, ze gdy zaczeli drukowac
    jako pierwsi najpierwsi tabele z porownaniem prowizji i innych oplat
    pobieranych przez dzialajacych na tym rynku posrednikow, otrzymywali
    telefony i listy z wyrazami oburzenia od owych firm: ze jak oni smia
    publikowac te dane. Dane pochodzily oczywiscie z materialow, folderow i
    cennikow publikowanych i udostepnianych kazdemu klientowi (bez klauzuli
    zachowania tajnosci :) ) lub kazdemu, komu trafil w rece ich folder. Ale
    niektorzy dzialali na owczesnym rynku na zasadzie nieswiadomosci klienta,
    jaka jest oferta konkurencji :D i to nie dziwiace dzisiaj nikogo
    publikowanie porownan odczytywali jako zamach na swoja pozycje na rynku, z
    cala zwiazana z tym niekiedy agresja.

    Im wiecej mamy wiarygodnej i dostepnej informacji, tym bardziej rynek dziala
    tak, jak _wolny rynek_.

    I.

  • 5. Data: 2005-07-29 16:48:06
    Od: cartman <""cartman\"@@@neostrada.pl">

    Immona napisał(a):

> [...]

    rynku, z
    > cala zwiazana z tym niekiedy agresja.
    >
    > Im wiecej mamy wiarygodnej i dostepnej informacji, tym bardziej rynek

    ja zostawilem swoje cv w ikei i dostalem odpowiedz, ze w chwili obecnej
    nie maja dla mnie zadnego stanowiska i ze moje cv zostalo zniszczone.
    czyli po zakonczonej rekrutacji nie moga przechowywac danych w bazie. i
    jak ktos zostawia swoje dane u nich zgadzajac sie na ich wykorzystanie,
    to trzeba zakladac, ze to bedzie tylko jednorazowe (chyba, ze jest
    wyraznie zaznaczone, ze beda pozniej przechowywane)

    historia o "Panoramie Nieruchomosci" ma sie nijak do danych osobowych,
    bo to sa dane na temat firmy.

    co do wolnego rynku, to informacje osobwe tez sa towarem. i kazdy ma
    prawo nimi dysponowac wedlu wlasneg uznania. nikt nie ma prawa ich
    przechowywac jesli ta osoba sie na to nie zgodzi. a tym bardziej
    sprzedawac czy wykorzystywac do innych celow. jesli by tak sie dalo, to
    dlaczego firmy wydaja kupe kasy na promocje, w ktorych rozdaje sie
    ludziom upominki za to, ze wypelnia ankiete?

    zaraz po wprowadzeniu tej ustawy ktos wygral 30 tys. zl odszkodowania za
    to, ze jego bank nie usunal jego danych z bazy po tym, jak zlikwidowal
    swoje konto. przyslali mu ulotke reklamowa...

    pozdrawiam
    patryk

  • 6. Data: 2005-07-29 22:10:31
    Temat: Odp: [UWAGa] Swinstwo
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

    > co do wolnego rynku, to informacje osobwe tez sa towarem. i kazdy ma
    > prawo nimi dysponowac wedlu wlasneg uznania. nikt nie ma prawa ich
    > przechowywac jesli ta osoba sie na to nie zgodzi

    Tu się mylisz. Swego czasu wkurzył mnie Reader's Digest, bo przysłał reklamę
    na moje nazwisko zaraz po przeprowadzce do nowego mieszkania. Sam nigdy im
    moich danych nie podawałem. Sprawdziłem ustawę i okazało się, że firmy,
    które mają zarejestrowaną bazę mogą sobie sprzedawać Twoje dane bez żadnego
    pardonu. Mają tylko obowiązek przechowywać informację, komu te dane
    sprzedali i kiedy i od kogo je kupili. Jeśli nie zastrzeżesz, to mogą sobie
    z nimi robić co chcą. Wysmoliłem do RD faksa ze stanowczą prośbą o
    informację od kogo mają dane (takie prawo jest przewidziane w ustawie - mają
    chyba 30 dni) - wskazali na Otto. A Otto odpowiedziało, że nikomu danych nie
    udostępniali (mimo, że mają obowiązek trzymać to info). Polecam treść:

    "Na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych art. 32 ust. 1 pkt. 8
    proszę o zaprzestanie przetwarzania moich danych osobowych, oraz
    udostępniania tych danych innym firmom.

    Na podstawie w/w Ustawy art. 33 ust. 1 pkt 1-4 oraz art. 32 ust. 1 pkt 3
    proszę o pisemną informację dotyczącą:
    - źródła pochodzenia moich danych w Państwa bazie
    - od kiedy moje dane są przetwarzane
    - pełnej zawartości zbioru danych mnie dotyczących
    - w jakim zakresie oraz komu zostały udostępnione

    Pisemne informacje mogą być przesłane na adres pocztowy lub e-mail x...@x...xx
    w terminie przewidzianym w w/w Ustawie.
    W przypadku braku informacji oraz niezastosowania się do mojej prośby
    podejmę odpowiednie kroki prawne."

    > zaraz po wprowadzeniu tej ustawy ktos wygral 30 tys. zl odszkodowania za
    > to, ze jego bank nie usunal jego danych z bazy po tym, jak zlikwidowal
    > swoje konto. przyslali mu ulotke reklamowa...

    Możesz skarżyć ale dopiero, gdy potrafisz udowodnić, że po Twoim sprzeciwie
    udostępnili Twoje dane komuś innemu. W moim przypadku, jeśli jakaś inna
    firma wskaże na Otto lub RD, że od nich otrzymała dane po moim faksie.

    Inny przypadek, gdy kupiłem okularzy w Vision Express, to przez kilka lat
    przysyłali mi niechciane foldery reklamowe powołując się na to, że mogą
    sobie obracać moimi danymi bez zgody, bo przetwarzają je w celach medycznych
    (sic!).

    Pozdro,
    Łukasz

  • 7. Data: 2005-07-30 11:41:26
    Od: "Chris" <j...@m...wp.pl>

    Użytkownik "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dce9p3$of2$1@news.onet.pl...

> [...]
    > - od kiedy moje dane są przetwarzane
    > - pełnej zawartości zbioru danych mnie dotyczących
    > - w jakim zakresie oraz komu zostały udostępnione

    ## BIG CUT ####

    I wlasnie o to mi chodzilo. Teraz sie zastanawiam na jakiej zasadzie dziala
    przekazywanie danych osobowych pomiedzy bankami o swoich klientach - w
    momenci gdy klient NIE JEST dluznikiem / i nigdy nie byl u zadnego
    zadluzony.

  • 8. Data: 2005-07-30 12:53:39
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Chris napisał(a):

> [...]
    > przekazywanie danych osobowych pomiedzy bankami o swoich klientach - w
    > momenci gdy klient NIE JEST dluznikiem / i nigdy nie byl u zadnego

    A skąd pomysł, że działa??

    pozdrawiam

    Zbyszek

    PS. No chyba, że o BIK ci chodzi...

  • 9. Data: 2005-07-30 12:55:52
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Chris napisał(a):

> [...]
    > przekazywanie danych osobowych pomiedzy bankami o swoich klientach - w
    > momenci gdy klient NIE JEST dluznikiem / i nigdy nie byl u zadnego

    A skąd pomysł, że działa? I na czym polega owo domniemane przekazywanie?

    pozdrawiam

    Zbyszek

    PS Chyba, że ty o BIKu myślisz...

  • 10. Data: 2005-07-30 14:46:15
    Temat: Re: Odp: [UWAGa] Swinstwo
    Od: cartman <""cartman\"@@@neostrada.pl">

    Lukasz Stela napisał(a):

> [...]
    > udostępniali (mimo, że mają obowiązek trzymać to info). Polecam treść:

    o tym nie wiedzialem. np. M$ w swoich ankietach pyta sie o zgode na
    udostepnienie danych swoim zaprzyjaznionym spolkom.

    pozdrawiam
    patryk