PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie ma pracy?!? Praca jest!!!

  • 21. Data: 2003-10-16 07:41:16
    Temat: Re: Odp: Nie ma pracy?!? Praca jest!!!
    Od: "m...@t...pl" <m...@t...pl>

    Dnia 2003-10-16 09:18, Użytkownik KrzysztofM napisał:

    > Akurat, jesli chodzi o np. ludzi, którzy stracili pracę - a chcieliby
    > założyć działalność gosp. - i wybierają KRUS - to popieram taką postawę. ZUS
    > w wysokości 600-700 zł na początku działalności to zabójstwo.
    > Sam nie wiem czy nie pomyśle, wkrótce nad jakimś KRUS-em - jeśli życie
    > zmusi mnie do DG (może hodowla ryb akwariowych - wystarczy 700 litrów)

    A sprobuj na to spojrzec globalnie: ci co placa ZUS oraz inni podatnicy
    _musza_ doplacac do tych co placa KRUS poniewaz skladka jest smiesznie
    mala i nie wiadomo dlaczego tak jest. Ja rowniez zastanawiam sie nad
    zalozeniem DG i jedyna rzecza, ktora mnie od tego powstrzymuje jest ZUS
    wlasnie! Problem z DG powinien byc rozwiazany inaczej np. ZUS placony w
    zaleznosci od fakturowanych kwot (do pewnej wysokosci oczywiscie) -
    wtedy masz zlecenia placisz, nie masz nie pacisz. Ponadto powinni to
    placic wszyscy w tej samej wysokosci lacznie z rolnikami placacymi
    obecnie KRUS. Inna sprawa jest to, ze ZUS powinien byc kontrolowany w
    zakresie na co wydaje pieniadze podatnikow (marmurowe siedziby) i kogo
    oraz w jaki sposob zatrudnia. Ale tego sie nie da zrobic z tego samego
    powodu z jakiego nie mozna zreformowac gornictwa - republika kolesiow.

    PS: czy widzieliscie, zeby ZUS dawal jakies ogloszenia o poszukiwaniu
    pracownikow? A jak juz jakies byly to czy znacie kogos kto z takiego
    ogloszenia sie przyjal?

    --
    Pozdrawiam,
    mckwacz(na)tlen.pl

  • 22. Data: 2003-10-16 07:56:24
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:bmlgl4$mos$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Sam nie wiem czy nie pomyśle, wkrótce nad jakimś KRUS-em - jeśli życie
    > zmusi mnie do DG (może hodowla ryb akwariowych - wystarczy 700 litrów)

    AFAIK teraz trzeba chyba przez rok utrzymywać się wyłącznie z takiej
    rolniczej działalności, żeby móc płacić KRUS. Ale na 100% pewności nie mam,
    może ktoś potwierdzi?

    --
    Addy
    Powered by caffeine.

  • 23. Data: 2003-10-16 08:12:12
    Od: "FXD.01001" <a...@w...pl>

    -addy- <f...@p...onet.pl> typed:

    > AFAIK teraz trzeba chyba przez rok utrzymywać się wyłącznie z takiej
    > rolniczej działalności, żeby móc płacić KRUS. Ale na 100% pewności nie
    > mam, może ktoś potwierdzi?

    tak, zgadza sie

    --
    FXD.01001
    o maila pytaj mnie na grupie

  • 24. Data: 2003-10-16 08:44:49
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > tak, zgadza sie

    A co to znaczy "wyłącznie utrzymywać się?" - czy nie sprowadza się to do
    tego, że jest rok karencji?

    Pzdr: Catbert EHRM

  • 25. Data: 2003-10-16 09:01:00
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PS: czy widzieliscie, zeby ZUS dawal jakies ogloszenia o poszukiwaniu
    > pracownikow? A jak juz jakies byly to czy znacie kogos kto z takiego

    Swego czasu widziałem ogłoszenia na stronie ZUSu - ale do centrali w
    Warszawie. Natomiast oddziały zatrudniają raczej "po rodzinie" :)
    Sam znam kobietę, która pracuje w ZUSie mając tylko wykształcenie
    podstawowe - na stanowisku biurowym:)

    pozdr
    Krzysiek

  • 26. Data: 2003-10-16 09:20:44
    Temat: Odp: Odp: Nie ma pracy?!? Praca jest!!!
    Od: "Tomala" <w...@g...pl>

    >PS: czy widzieliscie, zeby ZUS dawal jakies ogloszenia o >poszukiwaniu
    >pracownikow? A jak juz jakies byly to czy znacie kogos >kto z takiego
    >ogloszenia sie przyjal?

    Tak TAK TAK
    wielu moich znajomych pracuje w ZUS-ie
    i jestem pewny ze bez znajomosci dostali prace
    i tam sie szanuje pracownika
    to jest jeden z najwiekszych pracodawcow w kraju

  • 27. Data: 2003-10-16 09:32:50
    Od: "Slavik" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@t...pl> napisał :
    > A znam takich, a jakze posiadja wlasne firmy, pracuja na kontakt w
    > firmie np informatyczej a placa krus bo pochodza ze wsi i im rodzice
    > gospodarke przepisali a sami zyja z renty rolniczej. Pole lezy odlogiem,
    > goscie zarabiaja kupe kasy, zus-u nie placa a zamiast tego III filar.

    Zatem kto najwiecej zyskuje z KRUSu? Z powyzszej wypowiedzi wynika
    (i w pelni sie z tym zgadzam) ze najwiecej korzysci maja nie sami rolnicy
    ale dobrze ustawieni ludzie z miasta. To oni podszywajac sie pod rolnikow
    w jakis sposob ograniczaja zyski panstwa, a potem skarza sie na rolnikow
    do ktorych musza doplacac...
    Podatek placony od fakturowanych kwot bylby na pewno jakims
    rozwiazaniem (o niebo lepszym od obecnych rozwiazan, choc wymagajacy
    jeszcze dopracowania) i rolnicy z pewnoscia nie mieliby nic przeciwko.
    Niestety rolnicy maja bardzo slaba reprezentacje w parlamencie
    (nie uwazam pana L. za reprezentanta tej grupy spolecznej).
    Dlatego jestesmy na lasce "kolesi" ktorzy moze kiedys sie zapomna
    i zrobia cos pozytecznego dla ojczyzny...

    Pozdrawiam,
    Slavik

  • 28. Data: 2003-10-16 09:57:48
    Temat: Re: Nie ma pracy?!? Praca jest!!!
    Od: "Rafa" <...@w...pl>

    To zadziwiajac jak ci ludzie sa zapatrzeni w siebie. Czy ich nie rusza to,
    ze rzadajac pieniedzy z budzetu zabraknie ich dla innyc hgrup spolecznych
    Przez ich zachlannosc ludzie umieraja, bo brakuje pieniedzy na leczenie, czy
    profilaktyke.
    Moim zdaniem rzad prowadzac z nim negocjacje powinin zadac mi pytanie "ok,
    dajemy wam pieniadze ale powiedzcie wyraznie i glosno, komu je zabierzemy".
    Wtedy nikt nie bedzie mial pretesji do rzadu. Rozne grupy spoleczne beda
    wlaczyc miedzy soba.
    Nauczyciele kontra gornicy :)

  • 29. Data: 2003-10-16 10:17:58
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Thu, 16 Oct 2003 09:41:16 +0200
    "m...@t...pl" <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    > placony w zaleznosci od fakturowanych kwot (do pewnej wysokosci
    > oczywiscie) - wtedy masz zlecenia placisz, nie masz nie pacisz.

    Nie. w normalnie dzialajacych systemach ubezpieczen jest tak, ze masz
    stala skladke, ktora placisz niezalezznie od tego ile zarabiasz.
    zreszta, co maja tutaj zarobki? skladka to oplata za zapewnienie sobie
    okreslonych uslug.

    to, co jest chore w polskim systemie to fakt, ze ta skladka NIE JEST
    dobrowolna.
    a powinno byc tak, ze jak nie chcesz miec ubezpieczenia to nie placisz i
    nie masz, koniec kropka.

    poniewaz jednak ten system opiera sie na dlugu pokoleniowym, to nie moze
    tak byc.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 30. Data: 2003-10-16 13:56:19
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Proponuje zjechac pod ziemie a nie bedziecie czepiali sie tych zarobkow.
    A ja cie laskawie informuje, ze kiedy gornicy ciezko fedrowali wegiel to ja
    wpierdzielalem chleb ze smalcem i modlilem sie zebym nie dostal awitaminozy
    w czasie studiow. Nadal jednak uwazam, ze jesli sie nie zarobilo to sie nie
    je. Z komunizmu zostalo nam chyba najgorsze co moglo - roszczeniowa postawa
    spoleczenstwa.

    Andrzej Wąsik