PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG - Początek!

  • 1. Data: 2002-10-15 10:31:21
    Temat: DG - Początek!
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    Witam :)
    Mam pytanko.
    Czy mogę zarejestrować działalność gospodarczą nie podając lokalu ? Tzn
    chciałem załozyc punkt gastronomiczny ale narazie nie mam pieniędzy i nie
    mogę wynająć lokalu (Mam zamiar zrobić to po uzyskaniu kredytu no a do tego
    potrzebuję mieć zarejestrowaną dg). Czy ewentualnie moge podać przy
    rejestracji adres domowy? jeśli tak to czy musze później zmieniać gdzieś te
    dane po wynajęciu prawdziwego lokalu? i ile to kosztuje?
    I jeszcze jedno pytanie. Jesli przy rejestracji podam że dg chcę zacząć np
    30listopada a do tej pory nie dostane kredytu i nie uruchomię dg, uruchiomie
    ją załóżmy pół roku później to czy grożą mi jakieś kary? Czy muszę coś
    opłacać ? zmieniać? zgłosić ?
    Pozdrawiam i liczę na odpowiedź, dziekuję

  • 2. Data: 2002-10-15 15:49:35
    Temat: Re: DG - Początek!
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Jak rozumiem chodzi o dzialalnosc na podstawie wpisu do ewidencji
    (dzialalnosc osobista).

> [...]
    > mogę wynająć lokalu (Mam zamiar zrobić to po uzyskaniu kredytu no a do tego
    Miejsce siedziby firmy (biura - miejsca przechowywana dokumentow)
    i miejsce prowadzenia dzialalnosci to moga byc calkowicie rozne miejsca.
    wiec mozesz zarejsrowac DG w domu, a prowadzic ja gdziestam i nie musisz tego
    _zmieniac_ natomiast bedziesz musial informowac ronze instytucje o roznych
    miejscach - Urzad Skarbowy interesuje, gdzie jest ,,ksiegosc'', sanepid -
    - gdzie kuchnia i jadlodajnia itd.

    Natomiast jesli liczysz na kredyt komercyjny natychmiast po uruchomieniu
    dzialalnosci to raczej sie przeliczysz. chyba ze z jakiegos inkubatora
    typu fundusz mikto albo urzad bezrobocia (?).

> [...]
    > ją załóżmy pół roku później to czy grożą mi jakieś kary? Czy muszę coś
    KARY? w sensie doslownym nie.
    natomiast:
    ZUSy bedziesz musial za siebie placic o ile nie jestes etatowcem.
    na Kase Chorych bedziesz placil ~100 bez wzgledu na wszystko
    USK/podatki sa tylko, jesli cos zarobisz lub sprzedajesz (zaleznie od
    formy opodatkowania, VATowania lub nie itd.)

    pozdrawiam

    romekk

    --
    http://naked.one.pl/~romek

  • 3. Data: 2002-10-15 16:32:08
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

    Witam Pana Szanownego,

    A co z Twoim BP ? Dzialalnosc mozesz zalozyc, ale raczej musisz miec
    jakis lokal.. Przynajmniej musisz go uwzglednic zadajac np kredytu w
    banku (chyba ze uprzednio zlozysz wniosek iz kredyt jest na rozpoczecie
    Twojej DG - jasne jest wtedy, ze takiego lokalu jeszcze nie posiadasz,
    ale musisz to wszystko opisac: co, jak, prawdopodobnie gdzie itd.)

> [...]
    > ją załóżmy pół roku później to czy grożą mi jakieś kary? Czy muszę coś

    Zlozenie wniosku to jedno a rozpoczecie dzialalnosci to drugie. Bez obaw
    mozesz zalozyc dg 30 listopada, a swoja dzialalnosc rozpoczac pol roku
    pozniej ( zadne kary Ci nie groza o ile bedziesz grzecznie placil od
    tego podatki :) Mozesz to rowniez uwzglednic w swoim biznes planie, a
    nawet powinienes jesli jest to w Twoim zalozeniu - data zalozenia + data
    rozpoczecia.

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 4. Data: 2002-10-15 16:59:56
    Temat: Odp: DG - Pocz?tek!
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    > A co z Twoim BP ?

    Biznes Plaan juz jest w zasadzie zrobiony (dzięki za pomoc:)

> [...]
    > tego podatki :) Mozesz to rowniez uwzglednic w swoim biznes planie, a
    > nawet powinienes jesli jest to w Twoim zalozeniu - data zalozenia + data

    A jeśli przy rejestracji podam że zaczynam działalność powiedzmy 1lutego, to
    czy będę musiał płacić podatki (zus) już od teraz czy dopiero od 1lutego ?

  • 5. Data: 2002-10-15 17:02:41
    Temat: Odp: DG - Początek!
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

> [...]
    > dzialalnosci to raczej sie przeliczysz. chyba ze z jakiegos inkubatora
    > typu fundusz mikto albo urzad bezrobocia (?).

    Tzn liczę na kredycik z programu rządowego pierwsza praca. Co prowda
    absolwentem juz nie jestem ale myślałem nad zrobieniem miejsca pracy dla
    absolwenta a wtedy chyba mi przysługuje kredyt?!