PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to lojalka???

  • 1. Data: 2002-02-28 13:52:56
    Temat: Czy to lojalka???
    Od: "Dariusz Pietrzyk" <D...@l...pl>

    "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> wrote in message
    news:a5lcui$hr9$1@news2.ipartners.pl...
    > Bardziej skoncentrowałbym się na pozostałych wymaganiach.
    > IMHO to jedna z najlepszych ofert na rynku IT na tego typu
    > stanowisku w tym kwartale.

    No... nie powiem że nie. Chyba jednak nie spełniam paru wymagań...

    > W razie gdybyś sie załapał, a nie pasi Ci ten typ humoru, chętnie się
    > zamienię ;-)

    ... więc bierz! Niech stracę, co mi tam... :-)))

    P.S. Lubię ten serial, bo jest mało political correct... :-)

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp

  • 2. Data: 2002-02-28 15:43:13
    Temat: Odp: Czy to lojalka???
    Od: "Eliksir" <e...@t...pl>

    Gdynia Centrum, 45m2,2pokoje.

    058 6296693
    --
    pg

    www.trampek.prv.pl

  • 3. Data: 2002-03-01 20:33:48
    Temat: Re: Czy to lojalka???
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    >W czasie trwania stosunku pracy, a także po jego ustaniu
    Pracownik
    >zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszystkich infomacji
    poufnych
    >dotyczących Spółki, w szczególności informacji o charakterze
    technicznym,
    >technologicznym, handlowym, finansowym i oragnizacyjnym, nie
    ujawnionych do
    >wiadomości publicznej.
    >
    >Do czego taki punkt mnie zobowiązuje???
    >Czy oznacza to, że nie będe mógł pracować już w danym zawodzie?

    do tego co dokladnie mozesz przeczytac i niczego wiecej

    mamy tak mowiac w duzym uproszczeniu trzy typu umow
    - zachowanie poufnych informacji o firmie w trakcie pracy i po,
    - o zakazie konkurencji w trakcie pracy w danej firmie, czyli nie
    mozesz robic dla innej o podobnym profilu,
    - o zakazie konkurencji po zakonczeniu pracy, czyli nie mozesz
    sie przeniesc do innej firmy o podobnym profilu, powiedzmy przez
    rok od zakonczenia pracy

    dwie pierwsze kwestie niejako wynikaja czesciowo z kodeksu pracy
    i zwykle pracodawcy daja takie umowy, by przypomniec pracownikowi
    o tych przepisach, ustalic kary umowne (zwykle podaja kwote plus
    uwage, ze gdyby straty byly wieksze moga dochodzi na drodze
    sadowej) oraz okreslic co rozumieja przez konkurencje (to moze
    byc nawet korzystne dla pracownika, zalezy)

    pierwsza wygasa z tego co wiem 2 lata po zakonczeniu pracy, druga
    gdy zmienisz prace

    jesli dotyczy zakazu konkurencji po zakonczeniu pracy musi to byc
    jasno powiedziane, ze obejmuje okres po rozwiazaniu umowy i jak
    dlugo, a pracownik dostaje wowczas odszkodowanie, minimum 25
    proc. wynagrodzenia przez okres zakazu, ale moze byc wiecej,
    jesli potrafisz wykazac, ze twoje "szkody" z tego tytulu sa
    znaczniejsze

  • 4. Data: 2002-03-01 21:01:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Feb 2002 14:52:56 +0100, "Dariusz Pietrzyk"
    <D...@l...pl> wrote:

> [...]
    >wiadomości publicznej.
    >Do czego taki punkt mnie zobowiązuje???
    >Czy oznacza to, że nie będe mógł pracować już w danym zawodzie?

    Będziesz mógł, ale nie będziesz mógł wykorzystywać danych o Spółce
    pozyskanych podczas pracy!
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-03-04 08:16:11
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Dariusz Pietrzyk wrote:

> [...]
    > wiadomości publicznej.
    >
    > Do czego taki punkt mnie zobowiązuje???
    > Czy oznacza to, że nie będe mógł pracować już w danym zawodzie?

    Pisza wyraznie: "wszystkich infomacji poufnych [...] nie ujawnionych do
    wiadomości publicznej".

    Czyli nie bedziesz mogl paplac na okolo o tym co w firmie jest tajne.
    Nic nie mowia przeciez o tym, zebys nie mogl wykonywac zawodu.
    Z tego co wiem, to takie klauzule wpisuje wiele firm. Po prostu nie
    chca, zeby to jest wewnatrz firmy tajne wydostawalo sie na zewnatrz -
    chyba jasne.

    Pozdrowka
    Pawel

  • 6. Data: 2002-03-05 21:52:48
    Od: gryz0N <g...@i...pl>

    Piotr napisał:

    >- o zakazie konkurencji po zakonczeniu pracy, czyli nie mozesz
    >sie przeniesc do innej firmy o podobnym profilu, powiedzmy przez
    >rok od zakonczenia pracy

    W mojej umowie jako par. 5 widnieje

    "W czasie obowiazywania niniejszej umowy i w ciagu 3 miesiecy od dnia
    jej rozwiazania, Zleceniobioraca nie moze bez zezwolenia spolki
    prowadzic dzialalnosci konkurencyjnej wzgledem spolki, ani tez
    uczestniczyc w spolce konkurencyjnej jako wspolnik lub czlonek wladz,
    a takze pracowac, zawierac umow lub w jakiekolwiek inny sposob
    doradzac i wspolpracowac z podmiotami gospodarczymi lub osobami
    fizycznymi konkurencyjnymi wzgledem spolki."

    A w par. 8 punkt 5 widnieje:

    "Niezaleznie od powyzszego naruszenie postanowien niniejszej umowy, w
    szczegolnosciobowiazku lojalnosci i rzetelnosci dzialania uprawnia
    spolkedo dochodzenia od zleceniobiorcy kary umownej w wysokosci
    5000zl"

> [...]
    >proc. wynagrodzenia przez okres zakazu, ale moze byc wiecej,
    >jesli potrafisz wykazac, ze twoje "szkody" z tego tytulu sa

    Jest to umowa-zlecenie na okres 3 miesiecy. Wynagrodzenie jest tylko
    prowizyjne. Jak w takim razie wykazac 25% wynagrodzenia jest nie jest
    ono stale. Umowa konczy sie w polowie marca ale niemam zamiaru jej
    przedluzac poniewaz zarobione zgodnie z umowa pieniadze w styczniu
    dostane, moze, w polowie marca.

    Czy moglbys podac jakis paragraf dotyczacy odszkodowania ? Zebym mial
    jakas podstawe prawna do rozpoczecia rozmowy z szefem?

    Dzieki z odpowiedz

    Pozdrawiam

    gryz0N

  • 7. Data: 2002-03-06 20:23:25
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    jej
    >przedluzac poniewaz zarobione zgodnie z umowa pieniadze w

    umowy zlecenia nie sa regulowane kodeksem pracy, a kodeksem
    cywilnym

    stad jesli w umowie nie ma odszkodowania za czas nie podejmowania
    pracy u konkurencji, to wcale nie jestem pewien czy mozna wogole
    uzyskac jakies pieniadze, a jesli juz to chyba na zasadzie
    wykazania ewentualnych szkod i z pewnoscia nie bedzie mialo to
    nic wspolnego z owym 25 proc. wynagrodzeniem wynikajacym z
    kodeksu pracy

    inna sprawa, ze troche to dla mnie dziwne - umowa zlecenie i
    zakaz konkurencji

    prawnikiem jednak nie jestem

  • 8. Data: 2002-03-08 12:47:02
    Od: gryz0N <g...@i...pl>

    > To pojedz do Sanoka, Leska, Zamoscia itp. I zobacz co to znaczy
    > "graniczyc z cudem".
    a w jakim miescie najlepiej szukac???

    pret