PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiekawa sytuacja...

  • 21. Data: 2003-03-12 13:22:38
    Temat: Odp: Ciekawa sytuacja...
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk <k...@b...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4nc4j$kco$...@d...ceti.com.pl...

    > Czyli osoba, ktora sie pomylila zwrocila firmie pieniadze za te skladki i
    > podatek, ktora firma wczesniej odprowadzila?? To chyba zwrocila komus z
    > "gory" do kieszeni, bo przeciez nie do kasy! Albo nie rozumiem :(

    Nie zwrocila firmie tych pieniedzy, tylko zwrocila mi...

    > to troche i ja bym jednak wolala wszystko wyprostowac. Kiedys to Ty mozesz
    > byc posadzony o kombinowanie z tymi swiadectwami pracy i podawanie
    > nieprawdziwych danych (urzad pracy), a tu bedziesz w jakims tam stopniu
    > bronil (kryl) osoby, ktora popelnia dosc powazny blad. A jestes pewien, ze
    > pieniedzy, ktore Ty niby dostales, jako pensje, nie wziela inna osoba
    > podpisujac sie np. za Ciebie?

    Pewien tego nie jestem, ale osoba z ktora rozmawialem to byl generalnie
    jeden z dyrektorow i zapewnial mnie, ze nikt pieniedzy nie bral...

    > Ale miales tam umowe na okres probny czy okreslony chyba 4 miesiecy, o ile
    > dobrze pamietam, do kwietnia, a dalej co? Musiala byc jeszcze jakas! Na
    > pewno nikt takiej "za Ciebie" nie podpisal? Podpisales przeciez
    rozwiazanie
    > za porozumieniem stron jakiejs umowy, tylko jakiej?

    A tego nie wiem, ale na poczatku podpisalem umowe na 3misiace i po 2 i pol
    kazali mi podpisac za porozumieniem stron a ostatnio takze zostalem
    poproszony po prostu o rezygnacje z pracy i podpisanie podania za
    porozumieniem stron.

  • 22. Data: 2003-03-12 13:27:53
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik dromader <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4nasc$isf$...@a...dialog.net.pl...

    > rzecz w tym ze nie musisz.
    > jesli wystapisz z takim roszczeniem to wystarczy.
    > pracodawca musi udowodnic ze to bzdura i ze przelal ci pieniadze lub ma
    > podpis na dokumencie kasowym.
    > tak jak obserwuje watek to odnosze wrazenie ze chodzilo o zbudowanie
    > wyimaginowanych kosztow dodatkowego pracownika lub co bardfzie
    prawdopodobne
    > pobranie przez kogos "twojej" pensji (nawet bez wiedzy tzw "gory").
    > tym bardziej jednak mozesz wystapic o zalegle pobory - przy okazji w
    firmie
    > zrobia porzadek; moze nawet podziekuja ;-)

    To bylby dobry pomysl, ale jest "ALE".
    Gdy zapytalem sie co sie stalo z tymi pieniedzmi co niby pobieralem,
    otrzymalem odpowiedz, ze nikt ich nie pobieral i ja tez nie mam do nich
    prawa BO nie wykonywalem pracy, po prostu nie pracowalem, wiec za co mialbym
    otrzymac pieniadze... a jezeli sie bym dalej upieral itp. to po prostu oni
    by zlozyli korekte do zusu itp. ze sie pomylili... jeszcze jedno gdy
    dostalem pieniadze za ten zwrot podatku to podpisalem karteczke taka zwykla
    ze otrzymalem "tu kwota" od firmy "x", te pieniadze co mialbym zwrocic za
    drugiego pracodawce, nie wiem czy to ma jakies znaczenie...
    Pracodawca nie mialby chyba zadnych dowodow, ze mi wyplacili jakiekolwiek
    pieniadze... generalnie z tego co widzialem pity i Rmua to bylo by pare
    tysiecy przez okres co nie pracowalem...

  • 23. Data: 2003-03-12 13:32:43
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4n87d$avv$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > No bo jeżeli przyjmujesz wersję, że jednak u nich nie pracowałeś - to
    > powinieneś teraz złożyć korektę zeznania rocznego (które jak mniemam już
    > złożyłeś uwzględniając fikcyjne wynagrodzenie od tej firmy).
    > Korekta pomniejszy podstawę Twojego opodatkowania a tym samym będziesz
    miał
    > gigantyczny zwrot podatku (tyle pieniędzy ile ta firma płaciła od maja do
    > grudnia jako Twój podatek dochodowy).
    > Ale de facto ten zwrot Ci się nie należy, bo przecież nie zarobiłeś tych
    > pieniędzy. W sumie powinieneś oddać go firmie, ale w jakim trybie, w

    Hmm... to jest tak, rozliczylem sie z podatku za caly poprzedni rok i za
    prace w tej firmie przez te 11miesiecy i w trakcie tego za drugiego
    pracodawce 3 i pol miesiaca i jeszcze umowa zlecenie dwa tygodnie, wiec wiem
    ze US bede musial oddac jakies skladki za drugiego pracodawce bo dwie firmy
    nie moga placic takich samym skladek w tym samym czasie czy cos takiego...
    Najgorsze jest to, ze rozliczam sie z pieniedzy ktorych nie otrzymalem...
    tylko skladki na zus i inne rzeczy...

    > Ale wogóle ta cała sytuacja jest podejrzana. Przecież jeżeli figurowałeś
    na
    > liście płac, to dlaczego nie przelewano pieniędzy na Twoje konto? No bo
    > rozumiem, że na liście płac musiałeś figurować.

    Wlasnie tez sie zastanawiam... Wyplaty jak pracowalem dostawalem do reki i
    podpisywalem zawsze kwitek o pobranej wyplacie.

  • 24. Data: 2003-03-12 13:45:06
    Temat: Re: Ciekawa sytuacja...
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    Użytkownik "Michal Sz." <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nie zwrocila firmie tych pieniedzy, tylko zwrocila mi...

    Czyli pewnie chodzilo tu o tzw. kwote wolna od podatku, czyli cos ok. 43,-
    pln z groszami w zeszlym roku x 8 miesiecy, tak? A jezeli nie taka kwota, to
    ja nie wiem, o jaka chodzi.

    > Pewien tego nie jestem, ale osoba z ktora rozmawialem to byl generalnie
    > jeden z dyrektorow i zapewnial mnie, ze nikt pieniedzy nie bral...

    Moze wesze spisek nie tam, gdzie powinnam, a moze wcale go nie ma, ale
    jezeli firma jest duza to najczesciej wynagrodzenia przekazywane sa na konta
    bankowe. W firmie musi byc jakies potwierdzenie, ze pracownik pensje
    otrzymal...

> [...]
    > kazali mi podpisac za porozumieniem stron a ostatnio takze zostalem
    > poproszony po prostu o rezygnacje z pracy i podpisanie podania za

    Rozwiazanie umowy, ale ktorej? Moze jednak ktos jakas umowe z "Toba"
    podpisal...
    Kasia

  • 25. Data: 2003-03-12 14:05:24
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    > Użytkownik dromader <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b4nasc$isf$...@a...dialog.net.pl...

    Dokladnie.

    No wlasnie.

    > prawdopodobne
    Tez mi to przyszlo do glowy.

> [...]
    > otrzymalem odpowiedz, ze nikt ich nie pobieral i ja tez nie mam do nich
    > prawa BO nie wykonywalem pracy, po prostu nie pracowalem, wiec za co

    Nie podoba mi sie taka odpowiedz. Skoro firma duza, pomijam, ze znana i
    renomowana ;) to byc moze prowadzi pelna ksiegowosc. Wtedy musi dokumentowac
    dokladnie kazde zdarzenie gospodarcze, czyli zarowno wyplyw gotowki z kasy,
    jak i z konta bankowego. Gdzies tam pozniej napisales, ze brales gotowke z
    kasy, to moze jednak firma nie taka duza. Nie wiem, ale odpowiedz i tak mi
    sie nie podoba.

> [...]
    > ze otrzymalem "tu kwota" od firmy "x", te pieniadze co mialbym zwrocic za
    > drugiego pracodawce, nie wiem czy to ma jakies znaczenie...

    Otrzymales "od firmy" czy od pracownika, ktory nie chcial stracic stolka
    przez swoja pomylke?

    > Pracodawca nie mialby chyba zadnych dowodow, ze mi wyplacili jakiekolwiek
    > pieniadze... generalnie z tego co widzialem pity i Rmua to bylo by pare
    > tysiecy przez okres co nie pracowalem...

    Czyli machneli reka na dosc spora kase... Moje zdanie jest takie, ze mi sie
    nie podoba i ja bym wolala oddac kase, wszystko skorygowac i poprosic o
    prawdziwe swiadectwo pracy.
    Kasia

  • 26. Data: 2003-03-12 16:54:42
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk <k...@b...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4nemt$mh7$...@d...ceti.com.pl...

    > zwykla
    >
    > Otrzymales "od firmy" czy od pracownika, ktory nie chcial stracic stolka
    > przez swoja pomylke?

    Rzekomo od pracownika, ale wreczyl mi jeden z Dyrektorow... ;)

    > Czyli machneli reka na dosc spora kase... Moje zdanie jest takie, ze mi
    sie
    > nie podoba i ja bym wolala oddac kase, wszystko skorygowac i poprosic o
    > prawdziwe swiadectwo pracy.
    Generalnie chyba jest za pozno na to... :| Zadnych plusow w tej sytuacji nie
    widzisz? ;)

  • 27. Data: 2003-03-12 16:59:11
    Od: "Michal Sz." <v...@p...fm>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk <k...@b...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4ndgs$leu$...@d...ceti.com.pl...

    > Czyli pewnie chodzilo tu o tzw. kwote wolna od podatku, czyli cos ok. 43,-
    > pln z groszami w zeszlym roku x 8 miesiecy, tak? A jezeli nie taka kwota,
    > ja nie wiem, o jaka chodzi.

    Mi chodzilo o kwote jaka bym musial oddac US za okres zatrudnienia u
    drugiego pracodawcy, wiem ze jakies skladki nie moga sie dublowac... a jak
    to sie nazywa nie wiem.

> [...]
    konta
    > bankowe. W firmie musi byc jakies potwierdzenie, ze pracownik pensje

    Hmm... byla taka opcja ale generalnie byl to poczatek mojej pracy, wiec
    bralem do reki, nie byla glowna siedziba biura, tylko jeden z punktow
    handlowych, a dodam, ze w Centrum stolicy ;)

    > Rozwiazanie umowy, ale ktorej? Moze jednak ktos jakas umowe z "Toba"
    > podpisal...

    Nie. Umowy nie podpisalem drugiej, tylko na okres probny w styczniu. A to
    bylo generalnie rezygnacja z pracy za porozumieniem stron.

  • 28. Data: 2003-03-13 10:39:19
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    > Rzekomo od pracownika, ale wreczyl mi jeden z Dyrektorow... ;)
    Acha... rzekomo ;)

    > sie
    > Generalnie chyba jest za pozno na to... :| Zadnych plusow w tej sytuacji
    nie
    > widzisz? ;)

    Za pozno nie jest, ale moze faktycznie lepiej juz nie mieszac, nie wiem...
    Ale popatrz, gdybys zarobil w drugiej firmie na tyle duzo, ze przy
    rozliczeniu rocznym wpadlbys w drugi przedzial skali podatkowej i musial
    zaplacic 30 % podatku, to kto by go za Ciebie zaplacil? Dyrektor z pierwszej
    firmy?
    Plusy? :) No ... ten... tego..., to np. miales oplacone skladki zusowskie za
    caly rok, poszly wplaty na II filar do OFE, staz masz dlugi i mozesz go w CV
    wpisywac... Wystarczy? ;)
    Kasia
    PS: jak nie chcesz odkrecac tego wszystkiego z powrotem, to wymien, gdzie
    sie da te stare swiadectwa na nowe, odmow pare zdrowasiek i zapomnij :)
    tylko, zeby pozniej nie bylo na mnie! :)

  • 29. Data: 2003-03-13 11:01:36
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@b...ceti.pl>

    43,-
    > Mi chodzilo o kwote jaka bym musial oddac US za okres zatrudnienia u
    > drugiego pracodawcy, wiem ze jakies skladki nie moga sie dublowac... a jak
    > to sie nazywa nie wiem.

    Do US? Czy do ZUS? Bo jak skladki to do ZUS. Do US to tylko podatek. Nie za
    bardzo wiem o jakie skladki moze w Twoim przypadku chodzic... Tylko ta kwota
    "wolna od podatku" przychodzi mi do glowy.

> [...]
    > bralem do reki, nie byla glowna siedziba biura, tylko jeden z punktow
    > handlowych, a dodam, ze w Centrum stolicy ;)

    Zdradz mi tylko, czy to byla spolka akcyjna, czy sp. z o.o., czy cos innego,
    dobrze??

    > pol
    > Nie. Umowy nie podpisalem drugiej, tylko na okres probny w styczniu. A to
    > bylo generalnie rezygnacja z pracy za porozumieniem stron.

    No wlasnie, Ty nie podpisywales drugiej umowy, ale moze "ktos" za Ciebie
    podpisal? Jakos sie uwzielam na te wersje wydarzen, ale nie zawsze jestem
    taka podejrzliwa :)
    Kasia

  • 30. Data: 2003-03-13 11:06:06
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Michal Sz. <v...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4np7f$8n2$...@n...news.tpi.pl...

    [...]

    Ja myślę, że tej sprawy tak łatwo na grupie nie rozwiążesz.
    Radzę Ci lepiej skontaktuj się lepiej z jakimś prawnikiem i nie tuszuj na
    siłę czyjegoś błędu. Kiedyś ktoś Ci to wysunie na światło dzienne i wtedy za
    późno będzie na tłumaczenia. Jaki Ty masz interes w tym, żeby kryć błąd
    firmy? Przeciez sam siebie narażasz na zarzut skłądania fałszywych
    oświadczeń.

    Rafał