PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie lekarskie a wypowiedzenie

  • 11. Data: 2009-08-01 10:51:13
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie a wypowiedzenie
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    > Okres wypowiedzenia wynosi 1 m.

    Jeden metr? NMSP :-)

    pozdrawiam
    Maiusz

  • 12. Data: 2009-08-03 18:33:29
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Czy ktoś wie dokładnie czy coś takiego można zrobic? ( i jak długo można
    > to ciągnąc ?).

    Pomijając wszsytkie inne dziwne sformułowania, można coś takiego jak
    najbardziej zrobić. Zwolnienie lekarskie przerywa rulop. Zwolnienie płatne
    jest w wysokości 80% średniej z 12 miesięcy liczonych wg pewnego
    skomplikowanego algorytmu :)
    Ciągnąć takie zwolnienie (i kasę za nie) można także po ustaniu stosunku
    pracy:
    - teoretycznie do 180 dni w roku (to limit roczny zwolnienia lekarskiego
    ogółem, więc jeśli wcześniej bywał na zwolnieniu to odpowiednio krócej)
    - praktycznie tak długo jak lekarz zgodzi się ryzykować lub do pierwszej
    kontroli na komisji ZUS po której zazwyczaj okres laby się kończy chyba że
    kolega ma na tyle mocne papiery i potrafi się przygotować na komisję tak, że
    się nie skończy (z poziomu uświadomienia wnoszę że nie będzie potrafił),
    niemniej jednak jak najbardziej warto próbować :)
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2009-08-03 18:39:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > zazwyczaj okres laby się kończy [...]
    > niemniej
    > jednak jak najbardziej warto próbować :)

    No proszę. Może zechcesz za to zapłacić?

  • 14. Data: 2009-08-03 19:13:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 30 Jul 2009 18:23:14 +0200, "Zdenio"
    <z...@w...pl> zakodowal:

    >Okres wypowiedzenia wynosi 1 m. Ma zaległy nie wykorzystany urlop
    >wypoczynkowy, na który został wysłany. Wiem ze okres wypowiedzenia trwa
    >pelny miesiac - a wiec zakonczenie stosunku pracy nastapi na koniec
    >sierpania.

    Jeżeli wypowiedzenie - to tak.
    Jeżeli porozumienie - zgodnie z datą wpisaną na porozumieniu.

    >Gdzieś słyszał że jeżeli teraz dostarczy zwolnienie lekarsie to "urlop"
    >zostaje przerwany. I pracodawca bedzie musiał jemu zapłacic za
    >niewykorzystany urlop.

    Tak, zwolnienie przerywa bieg urlopu (aż do końca choroby). Za urlop
    nie wykorzystany w naturze w momencie rozwiązania umowy przysługuje
    ekwiwalent (liczony jak wynagrodzenie za urlop).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 15. Data: 2009-08-04 06:37:46
    Temat: _OT_ Re: zwolnienie lekarskie a wypowiedzenie
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Tak, zwolnienie przerywa bieg urlopu (aż do końca choroby). Za urlop
    > nie wykorzystany w naturze w momencie rozwiązania umowy przysługuje
    > ekwiwalent (liczony jak wynagrodzenie za urlop).

    Tak przy okazji pytanko, jak się w takim wypadku liczy ekwiwalent
    urlopowy? bo jest jakiś okres wypowiedzenia X-miesięczny, osoba idzie na
    chorobowe załózmy na miesiąc, w tym czasie dostaje 80% wynagrodzenia a
    ekwiwalent urlopowy się liczy z wynagrodzenia z ostatnich bodajże 6
    miesięcy. i tu jest sens pytania - czy do wyliczenia ekwiwalentu liczy
    się okres sprzed wypowiedzenia czy z okresem wypowiedzenia włącznie?
    i troszeczkę inna sytuacja - pracownik pracuje, dostaje duże premie (bo
    jest np handlowcem i ta ruchoma część jest dość duża), składa
    wypowiedzenie i w ostatnim miesiącu np. dostaje gołą pensję.
    pytanie dokładnie to samo - czy ekwiwalent wylicza się sprzed okresu
    wypowiedzenia czy uwzględniając ten okres?