PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV do oceny

  • 11. Data: 2009-04-10 09:13:33
    Temat: [OT]: CV do oceny
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Swoją drogą skąd wiesz, że nie sprawdza? 400W to taka gorsza farelka i
    > myślę, że pociągnie te wszystkie bebechy.

    potwierdziłem konfigurując system, zapiąłem to co najwięcej energii
    ciągnie z zasilaczem 300W ;) a szkoda że nie znalazłem jakiegoś raida w
    ofercie, bo mógłbym ze 16 dysków dołożyć, a jestem w stanie przypuścić
    że nie sprawdzasz też ilości miejsca na dyski, ilości wyjść w zasilaczu,
    wydajnośći prądowej każdego z nich

    Andrzej

  • 12. Data: 2009-04-10 11:16:52
    Temat: Re: [OT]: CV do oceny
    Od: Michał Szeląg <m...@s...pl>

    GregZorbaEmmanuelYork wrote:

> [...]
    > ofercie, bo mógłbym ze 16 dysków dołożyć, a jestem w stanie przypuścić
    > że nie sprawdzasz też ilości miejsca na dyski, ilości wyjść w zasilaczu,

    problemem wydajności zasilania jest przede wszystkim grafika i procesor.
    Dyski może też jak faktycznie masz ich 16 a w każdym silniczek 15k.
    Konfigurator serwerów jest dostępny dla klientów hurtowych...

    Konfigurator jest tworzony przez operatora, ja jako programista dostarczam
    narzędzie. Jeżeli operator stwierdzi, że podnoszone przez Ciebie założenie
    wydajności zasilacza jest istotne, może zawsze ustawić atrybut wszystkim
    kategoriom(w tym kategorii zasilacz jako dostarczający wartość, a innym
    kategoriom jako odbierającą) i ustawić wszystkim elementom wartość poboru
    macy, a zasialczowi wartość jego wydajności. Wtedy będzie efekt taki, o
    jakim właśnie mówisz, tzn. Po dodaniu 11 dysku konfigurator zabroni Ci
    dodania kolejnego elementu, gdyż "Nie wyrobi zasilacz". Operatorzy tworzący
    konfigurator na moim narzędziu najwyraźniej uznali, że nie jest to istotny
    parametr, przy takich elementach z jakich się buduje PCty.

    Ilość miejsca na dyski, cyba jest sprawdzana, wyjść w zasilaczu też można
    sprawdzić, jednakże najczęściej jest ich więcej(pod kątem właśnie
    wydajności prądowej) niż wyjść sata i ide w płycie głównej. W związku z
    powyższym nikt nie zadał sobie trudu aby to ustawić.

    Konfigurację każdego parametru o którym piszesz umożliwia moje narzędzie,
    jednakże przy budowie zwykłych pctów, nie są to parametry istotne i nikt
    nie zadaje sobie trudu aby je ustawiać.

    Pozdrawiam, M.Sz.

  • 13. Data: 2009-04-10 14:52:57
    Od: PZ <p...@i...pl>

    Michał Szeląg pisze:
    > GregZorbaEmmanuelYork wrote:
    CIACH
    > Pozdrawiam, M.Sz.

    Dyskusja czysto akademicka. Gosc stworzyl narzedzie i za to mu chwala
    imho. Ja rozumiem, ze rozwiazal jakis problem... Czy znalazl optimum
    absolutne w sensie ludzkosci - pewnie nie, ale nie 99.9999% na swiecie
    nie znajduje :).

    pozostaje pytanie czy narzedzie optymalizuje praca i zapewnia korzysci
    wieksze od kosztow (TOC) - pewnie tak skoro jest uzywane.

    pzdr
    pz

  • 14. Data: 2009-04-10 19:14:57
    Temat: Re: CV do oceny
    Od: "Marcin" <v...@j...pl>

    Użytkownik "Michał Szeląg" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > zwracam się do Was szanowni grupowicze z uprzejmą prośbą o uwagi i ew.
    > oraz
    > ew. wycenę oczekiwań finansowych:
    >
    > http://www.szel.pl/michal_szelag_cv.pdf

    Na poczatku proponuje przerobic na angielski, zamiescic swoje zdjecie.
    Skrocic o polowe, to maja byc hasla, ewentualnie krotkie zdania, a nie
    opisy.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 15. Data: 2009-04-10 22:51:18
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Faktycznie może być denerwujące, poprawiłem to.
    > http://www.szel.pl/michal_szelag_cv.pdf?123

    Zazwyczaj nie wypowiadam się na temat CV, ale tu mam bardzo ambiwalentne
    odczucia. Z jednej strony mam przed sobą CV dorosłego człowieka z jakimś już
    dorobkiem zawodowym, a z drugiej silne wrażenie że masz problemy z
    komunikowaniem się. Nie wiem jak to precycyzjnie wyrazić, ale składnia tego
    CV jest jakaś nierzeczywista i nadęta. Ani formalna ani sztubacka.
    Sformułowania których nie uzywa się w języku literackim, technicznym czy
    potocznym. Nie ma haseł obejmujących przekrój zagadnień, tylko jakby wyrwane
    z szerszego kontekstu szczegóły, np w zakresie obowiązków: "przydzielanie
    zadań zespołowi projektowemu" Rozumiem, że tylko tyle. Planowanie, odbiór,
    weryfikacja, walidacja już nie ? Ocena efektów i podejmowanie dalszych
    decyzji też nie? Tylko samo przydzielanie? Jeżeli jednak więcej niż
    przydzielanie, to IMHO sensowniej będzie uzyć sformułowania "zarządzanie
    projektem" lub "zarządzanie pracą zepołu programistów". Sensowniej,
    poważniej i bardziej profesjonalnie.

    Profil zawodowy to też pomieszanie z poplątaniem. Programista to programista
    a analityk to analityk. Obydwie profesje są dość ściśle określone co do
    profilu i niekoniecznie muszą mieć ze sobą wiele wspólnego. Co to jest
    "analiza potrzeb biznesowych" ? W jakiej dziedzinie ? Analityk procesów
    biznesowych posiada zazwyczaj wiedzę o konkretnej dziedzinie i wie jak
    optymalizowac procesy. Nie musi to mieć wiele wspólnego z systemami
    informatycznymi, może mieć wiele wspólnego z zagadnieniami zarządzania i
    organizacji. Sprzedaż towarów z magazynu, rachunek kosztów w
    przedsiębiorstwie produkcyjnym z produkcją podstawową, pomocniczą i zakładem
    transportu, sterowanie procesem zgazowania węgla i oddzielenia frakcji,
    proces typowania kandydatów do pracy na podstawie oceny cech
    psychologicznych, sterowanie ruchem ulicznym z zastosowaniem logiki
    rozmytej, amortyzacja środków trwałych w przedsiębiorstwie międzynarodowym
    etc, etc. To wszystko procesy biznesowe. Jesteś w stanie jedniego dnia
    rozpracować jeden a drugiego dnia udzielać konsultacji na temat innego i
    robić to równie dobrze ?

    Mało konkretów w istotnych dziedzinach, niepotrzebnie dużo w nieistotnych
    (np tysiąd skrótów opisujących tehnologie i produkty). CV w duzych poważnych
    firmach zazwyczaj czytają kadrowcy - ludzie po psychologii, kursach HR itp.
    Nie zawsze, ale często tak dalecy od meritum branży że trudno pojąć że to
    mozliwe. CV musi być tak napisane aby było dla nich zrozumiałe i
    atrakcyjne - wtedy przechodzi dalej. Jeżeli w zlepku technoskrótów nie ma
    akurat tego którego szukają ( a może mają napisane z błędem) to CV odpada.
    Wyobraź sobie sytuację w której pani Kasia - właścicielka sieci sprzedaży
    kosmetyków zapragnie rozbdować swoje imperium o kanał sprzedaży
    internetowej. Ty jej napiszesz że "PostgreSQL(PL/PgSQL), PHP, XML, XSLT,
    AJAX, MySQL, Smarty, PEAR, GD, CURL,
    jQuery, Linux - DEBIAN(chroot, Apache, bash, cron, openvpn, iptables)" a pan
    Kazik, że wykonuje wspaniale działające i atrkcyjne wizualnie sklepy
    internetowe z których korzysta już 50 zadowolonych klientów i że dzięki nim
    ich obroty zwiększyły się o ponad 35% w ciągu ostatniego roku oraz że dzieki
    dużej liczbie odwiedzin i atrakcyjnej formie do połowy ego klientów zwrócili
    się poważni reklamodawcy zapewniając dodatkowe źródło dochodu i zwiększając
    bez kosztów ich obroty o kolejne 4%. Jak myślisz, kogo wybierze pani Kasia ?
    Musisz "wyczuć" swojego adresata i mówić jego językiem lub językiem możliwie
    najbardziej dla niego zrozumiałym.

    "Praca z ludźmi i w zespole" - co Autor miał na myśli ?

    W opisach wybranych projektów opisałbym projekt jednym zwrotem, np " sklep
    internetowy o szerokiej funkcjonalności" a następnie opisałbym co JA
    konkretnie wniosłem do tego projektu i co jego użytkownik na tym zyskał.
    Konkretnie i prostym językiem.

    Pisanie CV i LM to sztuka trafiania do konkretnego adresata. Trudno jest tu
    zastosować uniwersalny szablon który bedzie równie skuteczny w różnych
    organizacjach. Schematyczne CV których pisania uczą w szkole są dobre do
    złożenia ich w Urzędzie Pracy gdzie i tak tego nikt nie przeczyta.

    Musisz znać cel i przebieg procesu rekrutacji. Celem napisania CV i LM nie
    jest otrzymanie pracy. Celem jest zapaść w pamięć i zostać zaproszonym na
    rozmowę kwalifikacyjną. Tam zazwyczaj rozstrzygają się decyzje o wyborze
    kandydata. Rekrutacja to taka specyficzna gra. Każdy z jej etapów ma inny
    charakter i cel. Pracę dostaje się na samym końcu i tylko wtedy należy się
    na tym skoncentrować, a we wcześniejszych etapach walczy się o co innego.

    Na koniec - wiek, stan cywilny, zainteresowania. Czy jesteś w stanie
    uzasadnić w jakim celu podajesz te informacje? A jeżeli u bardzo
    atrakcyjnego pracodawcy jakiś decydent patologicznie nie cierpi wioślarzy bo
    jest wędkarzem i wioślarze mu ryby płoszą na akwenie?

    Nie bierz osobiście do siebie tego co napisałem bo nie chodzi mi o to aby
    Tobie dołożyć. Twoje CV wygląda jak dziesięć tysięcy innych. Pomyśl co
    zrobić aby pracodawca spośród setki kandydatów wybierał zawsze Ciebie...
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2009-04-11 08:10:23
    Od: wloochacz <w...@n...dgbit.spameromnie.pl>

    Michał Szeląg pisze:
    > Witam,
    >
    > zwracam się do Was szanowni grupowicze z uprzejmą prośbą o uwagi i ew. oraz
    > ew. wycenę oczekiwań finansowych:
    >
    > http://www.szel.pl/michal_szelag_cv.pdf
    Zdecydowanie nie podoba mi się to zdanie: "Jest to moim zdaniem
    najlepszy konfigurator w branży komputerowej."
    IMO to nieprawda (pobawiłem się nim trochę, a poza tym to moje zdanie,
    ale nie o to chodzi '-)), a gdyby nawet, to zdecydowanie lepij napisać
    coś w ten deseń:
    "Jest to jeden z najlepszych konfiguratorów w branży komputerowej"
    i dodatkowo to: ", który może obsłużyć dowolną konfigurację dowolnego
    produktu" - oczywiście jeśli to prawda, bo jeśli nie to wcale nie jet
    najlepszy ;-)

    --
    wloochacz

  • 17. Data: 2009-04-11 18:14:03
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 9 Kwi, 19:02, Michał Szeląg <m...@s...pl> wrote:
    > Zaktualizowane cv pod tym samym adresem.
    - Jeśli LO mialo profil matematyczny - dopisz
    - Usuń "Chciałbym rozwijać się w szczególności w następujących
    obszarach:". Wystarczy lista poniżej
    - Opis wybranych projektów: ja to trzymam zebrane, i w miaro
    szczegółowe, jako załącznik do CV. W samym CV rozdziel to na
    poszczególne miejsca pracy i stanowiska, tak, aby było wiadomo gdzie
    co zrobiłeś i osiągnąłeś. Da dużo więcej informacji o Tobie niż
    zebrane do kupy.
    - Subiektywne oceny co do aplikacji "konfigurator" ja bym jednak
    pominął

  • 18. Data: 2009-04-17 20:18:25
    Od: "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl>

    "Prowadzenie firmowej strony internetowej oraz 2 innych stron związanymi z
    projektami prowadzonymi przez firmę..."
    Popraw to zdanie :-) Wiesz co w nim jest nie tak?

  • 19. Data: 2009-04-17 23:43:24
    Od: l...@g...com

    On Apr 9, 12:15 pm, Michał Szeląg <m...@s...pl> wrote:

    > zwracam się do Was szanowni grupowicze z uprzejmą prośbą o uwagi

    Jak dla mnie cv do wymiany - a pewnie ogladam juz te tuningowane z
    wersji 1szej.

    Wiec tak:
    - po co wiek?
    - po co stan cywilny?
    - zapomnij sugestie o zdjeciu - na hostesse nie aplikujesz
    - mnogosc wielkosci czcionek, podkreslen, grube czcionki z datami i
    wytluszczajace slowa kluczowe
    takie same jak tytuly dzialow - chodzi o to ze zwyczajnie zle sie to
    czyta
    - brak konkretow - programowanie czego, w jakiej roli, jakie efekty,
    jakie projekty? Warto byloby pochwalic
    sie czyms, chyba ze nie ma czym, ale wtedy trzeba przerobic to tak, by
    nie bylo od razu tego widac.
    - jest to stanowisko, chcialbym, posiadam itp. - to imho forma dla LM
    a nie CV. CV to tabelaryczne zestawienie
    ATUTOW, a nie esej i lista zyczen.
    - CV na 2/3 strony nawet bym nie czytal. Masz jeszcze tyle miejsca na
    tej jednej stronie by pochwalic sie tym
    co robisz/robiles.
    - zainteresowania - tam absolutnie nie wpisywalbym rzeczy zwiazanych z
    zawodem, bo zawodem w domysle
    sie zapewne interesujesz. To miejsce na krotka charakterystyke twojej
    osoby poza praca. muzyka? sport?
    podroze? chyba ze z Toba o niczym innym jak o odwracaniu macierzy nie
    da sie pogadac.

    pozdro
    Lar