PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieuczciwa konkurencja?

  • 1. Data: 2002-07-19 12:50:09
    Temat: Nieuczciwa konkurencja?
    Od: "val" <v...@p...fm>

    Witam i pozdrawiam
    Mam jeden problem i potrzebuje Waszej opinii, wyglada to tak:
    Pracuje sobie w jednej firmie, ale zamierzam z niej odejsc, (w normalny
    sposob, wypowiedzenie i te sprawy). Potem zamierzam otworzyc swoja firme, w
    tej samej branzy. Bede tez dzialal prawdopodobnie wsrod tych samych klientow
    co moja poprzednia firma.
    Pytanie jest krotkie- jak to sie ma do ustawy o zakazie konkurencji.
    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi, sugestie i linki do odpowiednich
    stron. Ewentualne szczegoly na priva
    thx

    val

  • 2. Data: 2002-07-19 13:04:34
    Temat: Re: Nieuczciwa konkurencja?
    Od: "Jack's Smirking Revenge" <m...@h...com>

    "val" <v...@p...fm> wrote [cut]

    Czesc,
    jestem calkowitym laikiem, ale wydaje mi sie, ze nikt nie jest w stanie Ci
    zabronic odejscia z firmy, zalozenia swojej i ... wykorzystania swoich
    kontaktow.

    To tak, jakbym odszedl ze swojej pracy i mial zakaz programowania, zeby nie
    tworzyc konkurencji. Twoj pracodawca musi sie z tym liczyc, ze Ty to nie
    tylko Twoje umiejetnosci ale i mi.in. kontakty i doswiadczenie ktore
    nabyles.

    Zupelnie inaczej jest, gdy w umowie o prace masz zapis ze po odejsciu z
    firmy nie bedziesz prowadzil dzialalnosci konkurencyjnej przez okreslony
    czas. W takim przypadku to nie mam pojecia. Renegocjacja umowy ??? ....

    pzdrw
    JSR

  • 3. Data: 2002-07-19 14:22:42
    Od: "s" <c...@i...pl>

    witam

    jesli nie podpisywales zadnej umowy zwiazanej z tym, ze przez jakis czas od
    zakonczenia wspolpracy nie bedziesz pracowal u konkurencji lub nie stwarzal
    konkurencji to nikt Tobie nie moze tego zabronic

    co innego klienci, wydaje mi sie, ze nie mozesz pozwolic sobie udowodnic, ze
    poznales ich podczas pracy w danej firmie, ale dopiero po zalozeniu wlasnej
    dzialalnosci, zlozyles oferte handlowa/uslugowa i zostala ona zaakceptowana.

  • 4. Data: 2002-07-19 15:09:46
    Od: Tyrmand <b...@k...net.pl>

    val napisal:

> [...]
    > klientow co moja poprzednia firma.
    > Pytanie jest krotkie- jak to sie ma do ustawy o zakazie konkurencji.

    Te sprawe reguluje KP. Nie pamietam par. - poszukaj.
    --
    Tyrmand

  • 5. Data: 2002-07-19 15:58:05
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Zupelnie inaczej jest, gdy w umowie o prace masz zapis ze po odejsciu z
    > firmy nie bedziesz prowadzil dzialalnosci konkurencyjnej przez okreslony
    > czas. W takim przypadku to nie mam pojecia. Renegocjacja umowy ??? ....

    taka umowa jest wazna tylko jesli przecz czas jaki jestes wylaczony
    z pracy w konkurencji pracodawca Ci placi (chyba co najmniej 25% ostatniej
    pensji) wiec osobiscie nie wierze, za masz takie zapisy w umowie o prace.

    slowem - rejstrujesz dzialalnosc, konczysz prace na etacie,
    nestepnego dnia po wygasnieciu umowy o prace spokojnie oferujesz
    swoje uslugi klientom. jest to legalne i moralne.

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2002-07-19 16:33:45
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    val <v...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > Pytanie jest krotkie- jak to sie ma do ustawy o zakazie konkurencji.
    > Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi, sugestie i linki do odpowiednich

    Jeśli nie masz w umowie o pracę wpisanej klauzuli o zakazie działalności
    konkurencyjnej po ustaniu stosunku pracy (taką możliwość przewiduje kodeks
    pracy), to po wygasnięciu umowy o pracę jesteś wolny ptaszek.

    Wątpliwości można mieć tylko, jeśli będziesz przechwytywał klientów, gdyż
    można podejrzewać, że wyniosłeś z pracy bazę adresową. Jedynym wyjściem jest
    to, żebyś nie wysyłał (przynajmniej na początku) do nich pisemych ofert.
    Dzwoń do nich telefoniczne i proś, żeby jako pierwsi przysłali do ciebie
    jakieś zamówienie lub zapytanie ofertowe. Dzięki temi wyjdzie na to, ze
    inicjatywa wyszła od strony klientów i nikt się do ciebie nie przyczepi.
    Klient nasz pan.