PracaGrupypl.praca.dyskusjeLojlka - Rozliczenie kosztów szkolenia - VAT i inne

  • 1. Data: 2006-07-24 19:54:10
    Temat: Lojlka - Rozliczenie kosztów szkolenia - VAT i inne
    Od: "yngad" <y...@o...pl>

    Otóz mój pracodawca dał mi do podpisania cyrograf na 3 lata za
    szkolenie odbyte za granicą. Podana przez pracodawcę kwota jest wg
    procedur na granicy 2 i 3 lat do odpracowania. Gdy zaczelam dopytywać
    się o składniki horrendalnej sumy pracodawca na zachete doliczyl do
    wszytkiego VAT, zeby mi dac do zrozumienia ze jednak było ono warte 3
    lat.
    Po pierwsze czy jesli progi były ustalane 3 lata temu, nie powinien
    on zaktualizować ich o wskażniki inflacji?
    Po drugie - Czy do kosztów szkolenia może on doliczyć VAT?
    Po trzecie Szkolenie jest 2 stopniowe, zakończone zdobyciem
    ceryfikatu. Jak dobrze pojdzie certyfikat przy tym nawale pracy zdobede
    za 2 lata. Od kiedy powinna obowiazywac lojalka? Od zakonczenia
    szkolenia czy od otrzymania ceryfikatu?
    Po czwarte - Czy jesli ukonczylam szkolenie, mam prawo żądać
    zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.

    Lojalke chetnie podpisze bo szkolenei bylo ciekawe , ale chyba mam
    prawo prosić o uzasadnienie poniesionych przez pracodace kosztow oraz
    zaswiadczenie o odbyciu szkolenia.

    Bede wdzieczna zapomoc
    Yngad

  • 2. Data: 2006-07-24 20:06:17
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Otóz mój pracodawca dał mi do podpisania cyrograf na 3 lata za
    > szkolenie odbyte za granicą. Podana przez pracodawcę kwota jest wg

    Jesli jest juz po szkoleniu, to zwroc z usmiechem papier i powiedz, ze
    nie bedziesz podpisywac.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-07-25 06:33:55
    Od: "diego" <e...@p...onet.pl>

    3 lata za szkolenie .... rany boskie ...
    zafundowal panu licencje lotniczą czy co ??? ;)

    pozdro

  • 4. Data: 2006-07-25 07:15:02
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    yngad napisał(a):
> [...]
    > się o składniki horrendalnej sumy pracodawca na zachete doliczyl do
    > wszytkiego VAT, zeby mi dac do zrozumienia ze jednak było ono warte 3

    Powiem tak - jesli jestes juz po szkoleniu - to raczej pracodawca musi
    sie naglowic jak "zmusic" Ciebie do podpisania lojalki. I musi uwazac
    zeby to juz pod mobbing nie podpadalo.
    Co do kosztow szkolenia itd - napisz jakie to bylo szkolenie, jaka
    branza - to moze pomoc przy stwierdzeniu na jakich zasadach lojalka
    winna byc podpisana.

    pzdr
    robbi

  • 5. Data: 2006-07-25 08:28:08
    Od: "diego" <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Chyba najistotniejsze jest to ile to szkolenie jest warte ... mój znajomy miał
    dwa lata lojalnosci w zamian za finansowanie podyplomowych studiów przez
    pracodawce ... wartych myśle kilkadziesiąt tysięcy ... a lojalność była na
    zasadzie dopuki tu pracujesz płace za twoje studia , i tyle .

    pzdr

  • 6. Data: 2006-07-26 03:51:15
    Od: "yngad" <y...@o...pl>

    Czesc,
    To bylo szkolenie komercyjne z zakresu zarzadzania łańcuchem dostaw.
    A propos zaświadczenia - to pracodawca robił z tego problem -
    uzyskałam je w 15 minut od firmy szkoleniowej.
    Zostaje teraz tylko kwestia VAT. Prosze pomózcie. Czy pracodawca ma
    prawo do uwzglednieniu VAT jako części kosztu szkolenia?
    Pozdrawiam
    Yngad

  • 7. Data: 2006-07-28 14:25:32
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    yngad napisał(a):
    > Czesc,
    > To bylo szkolenie komercyjne z zakresu zarzadzania łańcuchem dostaw.

    Czy fakture wystawiala firma zagraniczna czy tez jej polskie
    przedstawicielstwo?

    > A propos zaświadczenia - to pracodawca robił z tego problem -
    > uzyskałam je w 15 minut od firmy szkoleniowej.

    No to ten pracodawca juz zaczyna mi sie niepodobac. To nie fair z jego
    strony.

    > Zostaje teraz tylko kwestia VAT. Prosze pomózcie. Czy pracodawca ma
    > prawo do uwzglednieniu VAT jako części kosztu szkolenia?

    Moim skromnym zdanie - mozliwe tylko wtedy jesli ten vat jest
    nieodliczalny.
    Bowiem wtedy nie ulega watpliwosci ze jest to koszt w calosci poniesiony
    przez pracodawce.
    Natomiast jesli vat podlega odliczeniu - to pracodawca nie ma o co
    zwiekszac poniesionych kosztow - przeciez vat naliczony bedzie mu
    zwrocny, badz zbilansuje sie z vatem należnym.
    A sadze ze pracodawca skwapliwie sobie ten vat odliczy.

    Pytanie do specow od vat - jak wyglada kwestia odliczenia vatu z faktury
    wystawionej poza granicami RP ?

    Pomijam juz to co napisalem i ja i kilka osob - jesli jestes _po_
    szkoleniu to pracodawca moze tobie machac lojalka - ale ty nie masz
    najmniejszego obowiazku jej podpisac.

    Lojalke daje sie do podpisania przed a nie po szkoleniu ;> Moze dlatego
    nie chcieli wydac zaswiadczenia - zebys im nie czmychnal ?

    --
    pzdr
    robbi

  • 8. Data: 2006-07-31 11:26:17
    Od: "Robert Kaczmarski - Katowice" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    Użytkownik "robbi" <r...@n...frompoznan.com> napisał w wiadomości
> [...]
    Nie mam dostępu do poprzednich części wątku, więc może napiszę nie na temat.
    Szkolenia są zwolnione z VAT.

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2006-07-31 12:41:33
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Robert Kaczmarski - Katowice napisał(a):

    > Nie mam dostępu do poprzednich części wątku, więc może napiszę nie na
    > temat.
    > Szkolenia są zwolnione z VAT.

    W Polsce tak.
    Ale to szkolenie odbylo sie w UK.
    Pytanie teraz jak faktura za to szkolenie zostala wystawiona.

    p.s.
    Tnij inaczej cytaty bo zacytowales Yngada jako mnie ;)
    --
    pzdr
    robbi

  • 10. Data: 2006-07-31 13:38:38
    Od: "Irving Washington" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl>

    > Tnij inaczej cytaty bo zacytowales Yngada jako mnie ;)
    Sorry, jakiś taki nerwowo rozkojarzający dzisiaj dzień. W ogóle napisałem z
    nicka utworzonego doraźnie na jednego spamera. :)

    pozdr.
    m.