PracaGrupypl.praca.dyskusjeKsięgowość

  • 1. Data: 2003-09-15 14:21:19
    Temat: Księgowość
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Jaki jest najlepszy sposób prowadzenia księgowości? Pełna księgowość nie
    wchodzi w grę bo nie spełniam wymogów ustawy o rachunkowości (obroty 800 tyś
    euro). Pytam o kartę podatkową, ryczałt i jeszcze coś chyba było.Gdzie mogę
    o tym poczytać?
    Dizekuję za ewentualną pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-15 15:10:09
    Temat: Re: Księgowość
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Pelna ksiegowosc mozesz prowadzic zawsze, ale jest to kosztowne a
    ponadto wszystko zalezy od rodzaju dzialalnosci jaka chcesz prowadzic
    .
    Wiecej szczegolow
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-09-15 16:29:26
    Od: "Semmix " <s...@N...gazeta.pl>

    Prowadzisz normalną pełna ksiegowść - tak się to nazywa. Używasz do tego:
    1. Ksiązki Przychodów i Rozchodów.
    2. Ewidenacja VATu - ewid. przychodów tylko objetych VATem i wydatków też
    tylko objetych VATem, - tzn. nie robisz tu np. wpisów o prowizjach w banku
    itp.
    I to wszystko.
    Odprowadzasz podatek dochodowy i VAT i są jeszcze składki ZUS co należy
    pamiętać. ZUS kosztuje tak mniej więcej ok 600 zł/mies. I gdy nie ma dochodów
    to podatków nie płacisz ale ZUS płacisz. Sam musisz poczytaj przepisy albo
    zlecić wszystko firmie księgowej

  • 4. Data: 2003-09-15 16:42:08
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Bardzo przepraszam, ale pelna ksiegowosc to nie ksiazka przychodow i
    rozchodow1111
    O tym juz wiekszosc dzieci wie .

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2003-09-15 18:23:55
    Od: "Semmix " <s...@N...gazeta.pl>

    Pani Ewo bardzo przepraszam, trochę sie rozpędziłem. W US nazywa sie to "na
    ogólnych zasadach". Oczywiście są jeszcze inne czynności, które trzeba
    wykonywać. np. ewidencja środków trwałych, niematerialnych, spisy z natury i
    jeszcze parę innych rzeczy. Ale gdy dochody są niewielkie to nie płaci się
    podatku dochodowego - oczywiście w granicach przewidzianych ustawą.