PracaGrupypl.praca.dyskusjeKsiazeczka ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2006-02-12 13:58:12
    Temat: Ksiazeczka ubezpieczeniowa
    Od: Rosanna <rosanna@REpocztaMOVonet..pl>

    Wiatam,

    Od ponad trzech tygodni pracuje, jest to moja pierwsza praca, wiec nie
    posiadam ksiazeczki ubezpieczeniowej. Niestety przeziebienie mnie rozlozylo
    i prawdopodobnie jutro bedzie konieczna wizyta w przychodni i zwolnienie
    lekarske. Czy w przypadku braku ksiazeczki ubezpieczeniowej, lekarz wyda mi
    zwolnienie, ewentualnie jakich dokumentow moze zazadac? W jaki sposob
    wyrobic ksiazeczke ubezpieczeniowa, jaki druk nalezy zlozyc w ZUS-ie i czy
    nalezy to zrobic za posrednictwem pracodawcy?
    Z gory dziekuje Grupowiczom za odpowiedzi.

    Pozdrawiam, Rosanna

  • 2. Data: 2006-02-12 15:06:05
    Temat: Re: Ksiazeczka ubezpieczeniowa
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Rosanna" <rosanna@REpocztaMOVonet..pl> napisał w wiadomości
    > Wiatam,
    >
    > Czy w przypadku braku ksiazeczki ubezpieczeniowej, lekarz wyda mi
    > zwolnienie, ewentualnie jakich dokumentow moze zazadac?

    Nie musisz posiadac ksiazeczki, wystarczy RMUA z ostatniego miesiaca.
    Ksiazeczka w ogole do niczego nie jest potrzebna, szczegolnie, ze jej
    "utrzymanie" jest upierdliwe, bo co miesiac nalezy ja stemplowac w kadrach.

    .

  • 3. Data: 2006-02-12 15:20:48
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Ksiazeczka w ogole do niczego nie jest potrzebna, szczegolnie, ze jej
    > "utrzymanie" jest upierdliwe, bo co miesiac nalezy ja stemplowac w kadrach.

    A nie co pół roku ... ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2006-02-12 15:26:43
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości

    > A nie co pół roku ... ?

    Tak bylo, teraz wymagane sa stemple co miesiac. Oczywiscie mozesz
    przychodzic co pol roku i wbic stemple za ten okres na raz (jesli masz mila
    kadrowa), ale np. w takiej wlasnie sytuacji, gdy nie wiesz kiedy cie trafi,
    a nie masz wszystkich stempli to lepiej jest poprostu trzymac RMUA.

    .

  • 5. Data: 2006-02-12 15:44:44
    Od: Rosanna <rosanna@REpocztaMOVonet..pl>

> [...]
    > Ksiazeczka w ogole do niczego nie jest potrzebna, szczegolnie, ze jej
    > "utrzymanie" jest upierdliwe, bo co miesiac nalezy ja stemplowac w

    Problem w tym, ze nie posiadam RMUA. Stad moje kolejne pytanie, do ilu dni
    pracodawca ma obowiazek dostarczyc RMUA pracownikowi? Czy bez ksiazeczki i
    RMUA z ostatniego miesiaca, ale podajac NIP i nazwe pracodawcy lekarz
    wypisze zwolnienie, oczywiscie uwzgledniajac fakt iz pracuje od trzech
    tygodni i moge nie posiadac ww. dokumentow? Ktos moze z Grupowiczow byl w
    podobnej sytuacji.

    Rosanna

  • 6. Data: 2006-02-12 17:40:35
    Od: "@nn" <a...@p...pl>

    bublik napisal(a):

    > Tak bylo, teraz wymagane sa stemple co miesiac.

    Jeśli jesteś bezrobotnym i podbijasz w UP.
    Ania
    --
    ******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
    *************************www.madej.master.pl ************************

  • 7. Data: 2006-02-12 18:13:45
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli jesteś bezrobotnym i podbijasz w UP.

    Jesli pracujesz to tez, w przypadku ksiazeczki zdrowia to nie ma znaczenia
    czy jestes pracujacy czy bezrobotny.

    .

  • 8. Data: 2006-02-12 18:25:21
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    > Problem w tym, ze nie posiadam RMUA. Stad moje kolejne pytanie, do ilu dni
    > pracodawca ma obowiazek dostarczyc RMUA pracownikowi?

    RMUA powinnas otrzymac razem z wynagrodzeniem pod koniec okresu
    rozliczeniowego. Jesli nie masz (w malych firmach czesto sie o tym
    "zapomina") to pracodawca ma obowiazek ci wydac taki dokument na zadanie.

> [...]
    > wypisze zwolnienie, oczywiscie uwzgledniajac fakt iz pracuje od trzech
    > tygodni i moge nie posiadac ww. dokumentow? Ktos moze z Grupowiczow byl w

    Z samym NIPem i nazwa raczej watpie. Lekarz musi miec jakis dokument
    stwierdzajacy oplacanie skladek US na ciebie. Oprocz ksiazeczki, RMUA moze
    byc wazna legitymacja studencka (jesli jeszcze ja masz), kopia zgloszenia do
    ZUS wysylanego przez pracodawce (nie probowalem nigdy z tym). Proponuje
    dowiedziec sie bezposrednio u lekarza, bo bez RMUA albo ksiazeczki to tak
    naprawde nie ma innych dokumentow stwierdzajacych, ze masz oplacone US.

    .

  • 9. Data: 2006-02-12 18:51:08
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    Jeżeli nie masz legitymacji ubepieczeniowej (do wyrobienia konieczne
    jest zdjęcie), a pracujesz dopiero od 3 tygodni, to możesz okazać w
    przychodni deklarację ZUS ZUA (zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i
    ubezpieczenia zdrowotnego) z podpisami i pieczątką pracodawcy (ale czy
    pracodawca dał Ci 1 egz.??) lub poprosić pracodawcę o szybkie
    wystawienie legitymacji ubezpieczeniowej lub wydanie zaświadczenia o
    Twoim zatrudnieniu i zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego (z NIP
    pracodawcy).
    Zaświadczenia ZUS RMUA (o wpłaconych składkach do ZUS) jeszcze nie
    możesz mieć, bo jest sporządzane co miesiąc, do 15 dnia miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym zostało wypłacone wynagrodzenie.

    wa

  • 10. Data: 2006-02-14 18:27:54
    Od: "Yam Uasica" <y...@B...gazeta.pl>

    Użytkownik "bublik" <b...@f...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli pracujesz to tez, w przypadku ksiazeczki zdrowia to nie ma
    > znaczenia czy jestes pracujacy czy bezrobotny.
    > .
    wpis w książeczce kiedyś był ważny przez pół roku, a teraz jest ważny przez
    3 miesiące.
    Taką odpowiedź dostałem z kadr w swojej firmie.

    Pozdrawiam i witam po dluższej nieobecności
    Yam Uasica