PracaGrupypl.praca.dyskusjeInfobroker

  • 1. Data: 2004-01-30 10:34:32
    Temat: Infobroker
    Od: gabriel <z...@p...fm>

    Ogladalem ostatnio program - ponoc rewelacyjny - Przystanek praca
    Poruszany był temat stanowiska pracy - INFBROKER.
    Co o tym sadzicie? Ponoc zawod ma przyszlosc.
    Tylko jest jedno pytanie? Gdzie tego zatrudnienia w takim zawodzie
    szukac?

    gg#44568
    icq#147054686

  • 2. Data: 2004-01-30 10:47:55
    Temat: Re: Infobroker
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik gabriel napisał:
> [...]
    > Co o tym sadzicie? Ponoc zawod ma przyszlosc.
    > Tylko jest jedno pytanie? Gdzie tego zatrudnienia w takim zawodzie

    Sam musisz sobie stworzyc takie stanowisko. Na grupach jeden czy wiecej
    osob o takim nicku poleca swoje uslugi.
    google, onet, poszukaj ich stron to od razu sprawdzisz swoje predyspozycje.

  • 3. Data: 2004-01-30 10:48:43
    Od: gabriel <z...@p...fm>

    Czyli mowisz ze jest to zawod, ktorym trudnia sie pojedyncze osoby, male
    firmy.
    Duze firmy takim czyms sie nie zajmuja? Rozumiem z tego ze polska
    telewizja po raz kolejny nabila telewidzow w butelke?

  • 4. Data: 2004-01-30 11:13:10
    Od: "Payk" <s...@N...icpnet.pl>

    Uzytkownik "gabriel" <z...@p...fm> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Duze firmy takim czyms sie nie zajmuja? Rozumiem z tego ze polska
    > telewizja po raz kolejny nabila telewidzow w butelke?

    Hej wtrace sie do dyskusji

    Poszukiwaniem informacji zajmuja sie równiez duze firmy Przykladem jest np
    Press - Service Monitoring Mediów. Na rynku dziala kilka agencji tworzacych
    raporty medialne podsumowujace i oceniajace wizerunek w mediach
    poszczególnych firm czy nawet calych branz. Jedna z takich firm na rynku
    poznanskim jest firma Media Navigator, która wspólpracujac z Press-service
    przygotowuje opracowania m.in. dla agencji PR, firm i instytucji takich jak:
    Coca-Cola, MENiS, Pekao, PGNiG i wiele innych.

    To jest "infobroker" troche w innym znaczeniu, ale na zyczenie klienta
    przygotowujemy standardowe projekty i zwykle poszukiwania.

    A wiec jak widzisz samodzielny infobrokera, który tworzy stanowisko pracy
    wylaczenie dal siebie ma ograniczone pole dzialania chyba ze jest b. szybki
    i obrotny no i nie spi J

    Firma taka jak Media Navigator zatrudnia kilkanascie osób i jej klienci to
    naprawde duze i dochodowe firmy i instytucje. Pojedynczy broker informacji
    wydaje mi sie bardziej "przydatny" do szczególowych mniejszych projektów.
    Jest jeszcze kwestia specjalizacji takiego brokera , ale o tym mozna pisac i
    pisac..

    Pozdrawiam

    Payk

  • 5. Data: 2004-01-30 11:31:51
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik gabriel napisał:
    > Czyli mowisz ze jest to zawod, ktorym trudnia sie pojedyncze osoby, male
    > firmy.
    > Duze firmy takim czyms sie nie zajmuja?

    Sadze, ze zajmuja sie, ale raczej przy agencjach pracowych, duze firmy
    marketingowe(?), wykonujace DROGIE zlecenia dla duzych firm. Nie sadze,
    zeby mozna bylo bazowac na nadziei, ze raptem zwieksza zatrudnienie,
    poniewaz raczej moga powiekszac swoje bazy i ulepszac narzedzia zeby
    polepszyc przeplywy informacji, zamiast przyjmowac kolejnych pracownikow.
    Widzialem kiedys ogloszenia od firm szukajacych ludzi w roznychj
    miastach do codziennego skanowania prasy lokalnej- pewno cos tego typu.
    Jeszcze raz doradzam posiedzenie pare godzin na wyszukiwarkach, zeby
    glebiej rozpoznac temat i zbadac wlasne predyspozycje do takich poszukiwan.

    Rozumiem z tego ze polska
    > telewizja po raz kolejny nabila telewidzow w butelke?

    Nie widzialem programu. Informacja to potega i ktos sprytny moze zbijac
    na niej pieniadze. Jestes pewien, ze zapewniali ze "sciezka kariery" w
    tym zawodzie polega na zalapaniu sie na etat do duzej firmy robiacej cos
    takiego, a nie na znalezieniu wlasnej niszy i dotarcie do klientow
    ktorzy np sa gotowi zaplacic duze pieniadze za aktualne listy firm
    importujacych ich produkty lub wykazy gruntow do sprzedazy w
    atrakcyjnych niejscowosciach czy co akurat jest potrzebne?

    Wydaje mi sie, ze duza firma niechetnie bedzie inwestowac w pracownika
    takiej specjalnosci szukajacego informacji poza wewnatrzfirmowymi bazami
    danych, poniewaz jesli gosc bedzie dobry (a innego nie oplaca sie
    zatrudniac) to po jakims czasie sam dojdzie do wniosku, ze lepiej
    przejsc na wlasne i wykonywac te same zlecenia za nizsza cene dla klienta.
    Krzysztof

  • 6. Data: 2004-01-30 11:34:36
    Od: "Payk" <s...@N...icpnet.pl>

> [...]
    > Jeszcze raz doradzam posiedzenie pare godzin na wyszukiwarkach, zeby
    > glebiej rozpoznac temat i zbadac wlasne predyspozycje do takich

    a to zapewne była oferta do jednej z firm monitorujacej media (press -
    service >>zum beispiel)
    wlasnie takie firmy dostarczajace monitoring pradsy bardzo czesto sa
    podstawowa forma dzialanosci bf

    popieram przedmowce :)

  • 7. Data: 2004-01-30 11:36:47
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Payk napisał:

> [...]
    > Jest jeszcze kwestia specjalizacji takiego brokera , ale o tym mozna pisac i

    W kontekscie "infobrokera" jako zawodu na przyszlosc dla wielu ludzi.
    Duzo planujecie przyjec w tym miesiacu?
    Inwestujecie w zwieksznie liczebnosci personelu czy zwiekszacie
    wydajnosc polepszajac technologie?

    Pzdr
    Krzysztof

  • 8. Data: 2004-01-30 11:38:09
    Od: "Payk" <s...@N...icpnet.pl>

    > W kontekscie "infobrokera" jako zawodu na przyszlosc dla wielu ludzi.
    > Duzo planujecie przyjec w tym miesiacu?
    > Inwestujecie w zwieksznie liczebnosci personelu czy zwiekszacie
    > wydajnosc polepszajac technologie?

    w odpowiedzi na Twojego posta
    pisze:) - w tym momencie dzialanosci nasze moce przerobowe maja spory zapas
    a to wynika m.in. (nie chwalac sie) z naprawde b.dobrej organizacji pracy
    czasu oraz pewnego rodzaju rodzinnej atmosfery jaka u nas panuje:)
    jednak horyzont jaki sie rozposciera przed Media Navigator jest naprawde
    szeroki i obiecujacy, wiec oferty na pracownikow predzej czy pozniej sie
    pokaza
    pzdr payk