PracaGrupypl.praca.dyskusje › Headhunterzy się wreszcie odczepili :)

  • 1. Data: 2008-11-02 12:59:57
    Temat: Headhunterzy się wreszcie odczepili :)
    Od: M <m...@o...pl>

    Od roku miałem telefony z 2 firm headhunterskich, jedna oferowała pracę
    w innym mieście, pojechałem , obgadałem, dostałem ofertę za 9tys.zł
    brutto. Odmówiłem bo to dla mnie za mało żeby wyprowadzać się ze swojego
    miasta. Dzwonili do mnie później oferując pracę w innym mieście (z
    atrakcyjną stawką...) ale powiedziałem im wprost: kwota pięciocyfrowa
    brutto i to nie najniższa pięciocyfrowa. No i od tej chwili mam spokój.
    I tu pytanie: co mają firmy headhunterskie ze mnie? Dostają kase od
    usługodawcy (pracodawcy szukającego pracownika) za samo szukanie i
    podsylanie kandydata, czy też dostają kasę za podpisana umowę o pracę?
    Jak to jest?
    Druga firma headhunterska pytała mnie ostatnio tylko o oczekiwania
    finansowe, po mojej odpowiedzi uspokoili się również:)

  • 2. Data: 2008-11-02 15:23:51
    Temat: Re: Headhunterzy się wreszcie odczepili :)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Druga firma headhunterska pytała mnie ostatnio tylko o oczekiwania
    > finansowe, po mojej odpowiedzi uspokoili się również:)

    I to, i to. O ile to nie jakies firmy kogucik, to na dzien dobry dostaja
    okrelona dzialke, a po sukcesie (ale z gwarancja) juz konkretniejsza kwote,
    zwykle wynikajaca z tego ile sam dostaniesz - w ich interesie zatem jest bys
    dostal jak najwiecej.

  • 3. Data: 2008-11-02 18:07:38
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

> [...]
    > okrelona dzialke, a po sukcesie (ale z gwarancja) juz konkretniejsza
    > kwote, zwykle wynikajaca z tego ile sam dostaniesz - w ich interesie

    Chyba firma H.. nie jest firmą kogucik:)

  • 4. Data: 2008-11-03 11:12:36
    Od: Mario <b...@p...onet.pl>

    M pisze:
> [...]
    > Druga firma headhunterska pytała mnie ostatnio tylko o oczekiwania
    > finansowe, po mojej odpowiedzi uspokoili się również:)

    To nawet trochę zabawne, ale dokładnie to samo zauważyłem u siebie :)

    Pozdro

  • 5. Data: 2008-11-05 17:57:06
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    M wrote:

    > I tu pytanie: co mają firmy headhunterskie ze mnie? Dostają kase od
    > usługodawcy (pracodawcy szukającego pracownika) za samo szukanie i
    > podsylanie kandydata, czy też dostają kasę za podpisana umowę o pracę?

    Z tego co słyszałem 3 twoje pensje, a różne firmy podnajmujące ludzi -
    3 lata 10% pensji (na to samo wychodzi).

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 6. Data: 2008-11-09 02:36:26
    Od: Marek <m...@f...org>

    > Druga firma headhunterska pytała mnie ostatnio tylko o oczekiwania
    > finansowe, po mojej odpowiedzi uspokoili się również:)

    Mnie nękali z jednej firmy, tylko chyba dlatego że podałem małą stawkę.
    A dzwonili, żeby poinformować mnie o ofertach, które już dostałem dawno od
    nich samych - jakieś newslettery.

    Kobitki na tych liniach nie potrafią myśleć, bo jedna się mnie pytała nawet
    co to jest ten Aktiv Detory czy jakoś tak. Nie mają nawet podstawowej
    wiedzy nt. IT, a jest to serwis który rekrutuje wyłącznie do IT. Boże
    ratuj!

    Nie wiem po co one tam siedzą ! Od nich się nic nie dowiem, natomiast co
    chwilę (czasem równo miesiąc z zegarkiem w ręku :) dostaję telefon i pytają
    się mnie ile chce, ile, ile, ile, ile, ile.....
    K...wa jak nie znam żadnych szczegółów nt. stanowiska to jak mogę określić
    konkretnie stawkę ?
    Dziękuję, postoję. Wypisałem się z ich serwisu.

  • 7. Data: 2008-11-09 09:13:52
    Od: leszek <s...@g...pl>

    Kiedyś do mnie wydzwaniali z jakiejś firmy rekrutacyjnej. Miałem
    bodaj 5 czy 6 telefonów w odstępie 2-3 miesięcznym z ofertą odczytaną
    na Jobpilot (w większości był to Samsung w Warszawie poszukujący
    deweloperów). Smieszność polegała na tym, że za każdym razem
    przedstawiała się inna osoba, co świadczy o dość dużej rotacji w tego
    typu firmach. Naprawdę miałem ochote w końcu powiedzieć "lekarzu,
    najpierw wylecz się sam".

  • 8. Data: 2008-11-10 21:01:59
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > konkretnie stawkę ?
    > Dziękuję, postoję. Wypisałem się z ich serwisu.

    No ostatnio powiedzialem jednej firmie ze moze za 9tys.zl brutto w moim
    mieście mógłbym zmienić pracę. Cisza. Chyba się przestraszyli hehe...

  • 9. Data: 2008-11-11 16:55:48
    Od: "Pioter" <z...@p...pl>

    > No ostatnio powiedzialem jednej firmie ze moze za 9tys.zl brutto w
    > moim mieście mógłbym zmienić pracę. Cisza. Chyba się przestraszyli
    > hehe...

    nie...
    stwierdzili, ze nie jestes wart tej kwoty... nie rozumiem, z czego sie
    cieszysz...

    ja kiedys rzucilem kwote na odczepnego, 50% ponad moje dotychczasowe
    zarobki, ktore uwazalem za rynkowe... nastepnego dnia byl telefon i
    informacja, ze warunki zostaly zaakceptowane... zaskoczony bylem...

    pozdr
    p.

  • 10. Data: 2008-11-11 19:35:07
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik Pioter napisał:
> [...]
    > zarobki, ktore uwazalem za rynkowe... nastepnego dnia byl telefon i
    > informacja, ze warunki zostaly zaakceptowane... zaskoczony bylem...

    Moze i nie bylem wart tej kwoty;) ale rok temu proponowali mi 9brutto w
    innym miescie. A to dokladnie 50% wiecej:)