PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyskryminacja kobiet ...

  • 1. Data: 2004-02-07 14:06:29
    Temat: Dyskryminacja kobiet ...
    Od: "Paweł Kowalczyk" <p...@p...onet.pl>

    Tak się zastanawiam czy można coś w tej sytuacji zrobić...
    Piszę w imieniu mojej matki pracującej w duzym ,a nawet bardzo duzym jak na
    nasze warunki, zakładzie pracy (400 osób).Jest to zakład mięsny w którym
    pracuje już prawie 10 lat ,a na stanowisku brygadzistowskim ok 5 .Ma 45 lat
    .Kiedyś była cenionym pracownikiem o bardzo dużym doświadczeniu .I nadal jej
    doświadczenie procentuje w pracy ..bez fałszywej skromności ona jedynie
    potrafi jedynie bardzo dobrze obsługiwać specjalistyczne maszyny i tzw.
    'wyjechać' poprawnie różne kiełbasy.
    Sprawa jest taka że Ona jak i inne kobiety są pomijane przy podwyżkach lub
    te podwyżki sa minimalne ..sa osoby które pracują 7-8 lat ze stawką
    4zł/h.Kiedyś i ja tam pracowałem i były brygadzista mawiał "U mas nie ma
    pracowników sa tylko same baby!"(a stacił stanowisko na spanie na
    styropianie w czasie nocnej zmiany)ale uwaga on nadal pracuje ! ..co prawda
    na innym dziale !. Jego słowa oddają całą politykę firmy co do kobiet i
    'starych' pracowników ..45 lat bo stary,praca jest bardzo ciężka w
    zimnie,wodzie .Niedwano przyuczała młodego męzczyzne 28 lat (doskonale wie
    że na swoje stanowisko) .Pracuję On 0,5 roku i nie potrafi jeszcze tego co
    moja matka ,jest ciapowany - nie nadaje sie na brygadziste ,a zarabia juz o
    300 zł więcej. Niedawno wszyscy mężczyźni dostali podwyżki nawet o 1 zł (dla
    mnie to szok! - bo jak procawałem to sukces to 0,20gr) oczywiście kobiety z
    działu nie.Niech tylko któraś pójdzie 'na skargę' to usłyszy teksty ;"A skąd
    Pani wie o podwyżkach ? To tajemnica ile kto zarabia"
    Firma jest już od dawna spełnia normy UE w dzidzinie higieny i produkcji
    jednak w dzidzinie motywacji/nagradzania i ogólnego traktowania pracowników
    daleko odbiega od UE ,ale może się mylę i tak to ma wyglądać.
    Zastanawiam czy moge coś dla matki zrobic ,bo cięzko pracuje, a widzę jak
    robią na nią i na inne kobiety z dużym stażem pracy tzw 'nagonki'- chcą sie
    najzwyczaniej pozbyć lub zminić umowy ze stałych na czasowe bo będą musieli
    takiej z dużym stażem wypłacić sporą 'wyprawkę' jak ją zwolnią.
    W tej firmie nie ma za bardzo znaczenie ile masz na godzinę bo moja mama
    4.80 i inna pracownica z 4zł/h zarobiła o 30 zł więcej niż moja mama!W grę
    wchodzą inne 'dodatki' bo wg. widzi mi się szefostwa wszyscy sa równi a
    stwaki godzinowe sa dla dobrego samopoczucia pracowników.

    Pozdrawiam Pablo

  • 2. Data: 2004-02-07 14:16:47
    Temat: Re: Dyskryminacja kobiet ...
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Jak jest rzeczywiscie bardzo dobra w tym co robi i jednoczesnie zle jej sie
    tam pracuje to niech zmieni firme.

    andrzej

  • 3. Data: 2004-02-07 14:22:40
    Od: "Paweł Kowalczyk" <p...@p...onet.pl>

    > Jak jest rzeczywiscie bardzo dobra w tym co robi i jednoczesnie zle jej
    sie
    > tam pracuje to niech zmieni firme.

    Spodziwiałem się takiej odpowiedzi :-/
    Miesszmy na małym misteczku na terenie o bardzo dyżym bezrobociu ...szanse
    znalezienia jakielkolwiek pracy ..i to w tym wieku są bliskie "zeru".

  • 4. Data: 2004-02-07 15:44:30
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak jest rzeczywiscie bardzo dobra w tym co robi i jednoczesnie zle jej sie
    > tam pracuje to niech zmieni firme.

    Jak masz na imię Andrzej i właśnie odpisałeś głupkowato i dziecinnie
    na post Pawła to następnym razem nie rób tego.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 5. Data: 2004-02-07 18:27:32
    Od: "Nya" <n...@g...pl>

    Powiem ci tak. Pracuje w przedsiebiorstwie jeszcze wiekszym. Moze krocej bo 5
    lat. Praca troche inna..Robie rozne analizy, za zastepce szefa jak go nie ma,
    jako help - desk komputerowy w calym budynku , po ostatniej reorganizacji mojej
    firmy pracuje praktycznie za dwie osoby (jedno stanowisko zostalo
    zlikwidowane...przejelam to ja). Jestem po studiach (w firmie osoby z wyzszym
    to jakies 5% wszystkich). Moj zarobek to 1000 netto. Niedawno dostalam drugi
    juz awans..i drugi bez zadnej podwyzki (!!) Tlumaczenie trudno
    sytuacja..itd..bla bla..Wiekszosc cicho siedzi bojac sie o prace..i pracowali
    by podejrzewam nawet gdyby im biurka wyniesc za brame. Wlasciwie to sie nie
    dziwie..Sa to osoby z b. dlugim stazem, wiekszosc spedzila tu 20 i wiecej lat.
    Sa glosy nawet o obnizeniu stawek (dobieraja sie juz do premii czy innych), a
    jednoczesnie wiem ze sa osoby ktore wyzsze stawki dostaja.
    Ta firma i ta praca bylaby chyba moja totalna zalamka bez perspektyw tu zadnych
    (wyzej podane traktowanie), gdyby nie moja druga praca, ktora nie tylko daje
    dodatkowy (istotny) zarobek..ale i satysfakcje (pracuje jako grafik komputerowy
    w domu). Jedyny bol z tym zwiazany to taki ze spedzam przy komputerze po
    16h/dobe plus weekendy.
    Niestety sa firmy frustrujace pracownikow. Moja do takich nalezy. I wiem ze
    niewiele zwalcze w samych ukladach i sposobie traktowania ludzi. Mam juz
    serdecznie dosc sluchania ze mamy sie w ogole cieszyc ze mamy robote:(((((

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-02-07 21:04:02
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Jak masz na imię Andrzej i właśnie odpisałeś głupkowato i dziecinnie
    > na post Pawła to następnym razem nie rób tego.

    Jakie pytanie taka odpowiedz. Kto ma wiedziec poza ta osoba czy chce tam
    robic czy nie.
    Wyjscia sa tylko dwa. Robi i nie marudzi, albo zmienia prace. Jezeli znasz
    jakies inne rozwiazanie to poradz.

    andrzej

  • 7. Data: 2004-02-07 23:55:49
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > robic czy nie.
    > Wyjscia sa tylko dwa. Robi i nie marudzi, albo zmienia prace. Jezeli znasz

    Art. 32 Konstytucji RP:
    "2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny."

    Art. 33 Konstytucji RP
    "1. Kobieta i mężczyzna w Rzeczypospolitej Polskiej mają równe prawa w życiu
    rodzinnym, politycznym, społecznym i gospodarczym.
    2. Kobieta i mężczyzna mają w szczególności równe prawo do kształcenia,
    zatrudnienia i awansów, do jednakowego wynagradzania za pracę jednakowej
    wartości, do zabezpieczenia społecznego oraz do zajmowania stanowisk,
    pełnienia funkcji oraz uzyskiwania godności publicznych i odznaczeń."

    Znowu bronimy przestępców?
    Gratulacje.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 8. Data: 2004-02-08 06:38:10
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Art. 32 Konstytucji RP:
    > Art. 33 Konstytucji RP

    Masz duże piwo jak udowodnisz, że jest dyskryminowana.
    Ja poza tym nie chcialbym pracowac w firmie, w której musialbym przy pomocy
    konstytucji udowadniac, ze powinni sie ze mna liczyc.

    andrzej

  • 9. Data: 2004-02-08 08:18:20
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    andrzej <b...@o...pl) zapodał (-a):

    > Masz duże piwo jak udowodnisz, że jest dyskryminowana.
    > Ja poza tym nie chcialbym pracowac w firmie, w której musialbym przy
    > pomocy konstytucji udowadniac, ze powinni sie ze mna liczyc.

    Andrzeju! Żyjemy w Polsce! Nic Ci nie daje do myślenia,
    że ta Pani ma 45lat a bezrobocie jest ogromne??

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 10. Data: 2004-02-08 14:07:57
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Andrzeju! Żyjemy w Polsce! Nic Ci nie daje do myślenia,
    > że ta Pani ma 45lat a bezrobocie jest ogromne??

    Szczególnie w malym miasteczku Jeziorany 50 km od Olsztyna....

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Winietu jest poPOLdolony