PracaGrupypl.praca.dyskusjeProkom - wasze doswiadczenia

  • 71. Data: 2002-05-29 13:21:59
    Temat: Re: Prokom - wasze doswiadczenia
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Pewnie tak! Ale wtedy nie pracowałem jeszcze w PROKOMie.
    Ale drobna uwaga. Kajkowski napisał rewelacyjnego FKX-a,
    jak na tamte czasy.
    Jest genialny! Pewnie bardziej niż Kopernik.
    Ale nie ma bladego pojęcia o marketingu.
    Pewnie dziś tworzy w zaciszu domowym 'polskiego EXCELa',
    'polskiego WORDa' i może jakiś system operacyjny.
    I może ktoś mu powie, że w międzyczasie pojawił się Pan Bill i niestety
    czy to nam się podoba czy nie edytor 'TAG" nie ma szans z "WORD",
    polski arkusz kalkulacyjny nie ma szans z EXCELem itd. itp.

    Acha. Pan Ryszard K. to wie napewno. Chyba w wywiadzie dla NEWSWEEKa
    mówił o tym.

  • 72. Data: 2002-05-29 13:23:38
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    W międzyczasie dodałem trochę uwag krytycznych.
    Ale to prawda. Nie jestem całkiem obiektywny.
    Pracując w PROKOMie byłem młody i dzis tamte czasy wspominam z
    rozrzewnieniem.

    Użytkownik "Limfo" <spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a> napisał w
    wiadomości news:3ced1eed.6063752@news.dialog.net.pl...

    > Opinia na powaznie bo takiego ladunku bezkrytycznych opinii slyszalem
    > wlasnie od przedstawicieli MS

    K.

  • 73. Data: 2002-05-29 13:24:44
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Bo HP nie zakończył sukcesem.
    A PROKOM jest na dobrej drodze.

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    IACS.

  • 74. Data: 2002-05-29 13:28:04
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    Przykro mi. "Life is brutal" jak śpiewał "Lady Pank".
    Poczytaj DILBERTa. To niestety prawda zarówno w Polsce jak i ... na
    Zachodzie.
    A widziałeś dowcip - jak wyglada zamówienie - a jak realizacja?
    Niestety takie jest życie. Użytkownicy nie wiedzą, czego chcą.
    Informatycy nie umieją rozmawiać z użytkownikami.
    Prawo się zmienia. i ... i ... i... tysiące innych czynników.

    Użytkownik ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> napisał w
    wiadomości news:acob2k$mr0$1@news.tpi.pl...

  • 75. Data: 2002-05-29 13:29:01
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    System jest w trakcie wdrażania. docelowo będzie lepiej.

  • 76. Data: 2002-05-29 13:31:14
    Od: "Andrzej K." <k...@2...pl>

    II filar nie oznacza nic złego dla potencjalnych emerytów.
    Po prostu ZUS dopłaci Funduszom Emerytalnym z opóźnieniem.
    Pierwsi emeryci będą pobierać nowe emerytury za 8 lat.
    Don't worry!

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrnaf7pdd.b0.ziembor.news@bluesky.domek.ziembo
    r.waw.pl...

  • 77. Data: 2002-05-29 13:43:40
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej K. napisał:
    (...)
    > 4. Pozwolić wdrożyć jedynej polskiej firmie, która (od początku było
    > wiadomo, że
    > z kłopotami) jest w stanie wdrożyć ten system.
    >
    > WYBRANO OPCJE 4. I słusznie! Innej realnej alternatywy nie było!!!

    Skoro firma była jedyna, to znaczy, że w swoim zakresie jest
    monopilistą. Wynika z tego, że będzie drogo. Ponieważ to my, podatnicy
    za to płacimy, możemy sobie pogrymasić.

    Dogbert

  • 78. Data: 2002-05-29 13:45:39
    Temat: Duże wdrożenia w Polsce
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > I znowu muszę wypunktować Szanownego Adwersarza.
    > Ja podaje konkretne fakty, liczby, nazwy firm, nazwiska.

    Napisałeś - cytuję:

    " d) PROKOM jest jedyną firmą informatyczną w Polsce, która UDANIE
    wdrożyła duże projekty. "

    Zapytałem Cię o definicję - nie doczekałem się (przeoczyłem?)
    odpowiedzi.

    Zapewniam Cię, że istnieją w Polsce zakończone sukcesem duże wdrożenia.
    Być może do Prokomu należy puchar najbardziej intratnego wdrożenia w
    Polsce.
    Pewnie tak, bo informatyzacja ZUS kosztowała więcej niż wyprawa
    Pathfindera
    na Marsa (ok 250mln USD) i szeroko na ten temat rozpisywała się prasa,
    mniejsza
    o detale.

    Dla mnie dużym wdrożeniem jest już takie, przy którym pracuje 100
    konsultantów,
    trwa 2 lata i usprawnia biznes firmy w takim zakresie, że opłaca się jej
    inwestować
    w tego typu rozwiązanie.

    Zastrzegam - Nie faworyzuję i nie pracuję dla SAPa
    Jednym z ciekawszych dla mnie dużych, złożonych wdrożeń, było wdrożenie
    w Polkomtelu.

    Inne - PKN Orlen, KGHM itd.
    Szczegóły - Success Stories na stronach SAPa.

    Dodatkowo cała grupa innych firm posiadających referencje z wdrożeń:
    JDE, IFS, ROSS, QAD, SCALA i pozostałe.
    Dochodzą firmy, które nie rzucają się w oczy, wdrażają np. Controlling
    w sieci banków - wdrożenia za kwoty pow. 40 mln $

    Zakończone sukcesem :)

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 79. Data: 2002-05-29 14:00:04
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > Tak kiedyś było w PROKOMie. Był bardzo zależny od zleceń z TPSA.
    > Tak jest dzisiaj z wieloma firmami.

    Dane finansowe spółek giełdowych są jawne. (raporty kwartalne, roczne)
    Osobiście nie interesowałem się (nie moja półka) szczegółowo wynikami,
    jednak w pamięci utkwił mi komentarz analityka jednego z najbardziej
    renomowanych dzienników giełdowych.
    Stwierdził, na podstawie analizy kosztów, mniej więcej to o czym
    napisałem.

    Oczywiście nierozsądnym byłoby twierdzenie, że wycofanie się jednego
    klienta
    spowoduje upadek całej firmy. Choć utrata klienta jakim jest ZUS, mogaby
    być
    opłakana w skutkach.

    Osobiście wierzę jednak w geniusz Pana Krauzego i zazdroszczę mu
    zdolności
    pomnażania pieniędzy :-)

    Nie mniej jednak twierdzenie, że nikt inny nie robi w Polsce dużych
    wdrożeń,
    uważam za nieprawdziwe.

    Chester EM

  • 80. Data: 2002-05-29 14:01:22
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > Następna kolejna firma miała ofertę o 300.000.000 PLN droższą.
    > Nawet uwzgłedniając, że PROKOM wziął już trochę więcej niż wynika
    > z przetargu - to i tak nie o 300.000.000 PLN !!!

    Podaj wiarygodne źródło i jakiś ślad tej transakcji.

    Chester EM