PracaGrupypl.praca.dyskusje › Byla sobie praca...

  • 1. Data: 2002-09-30 15:42:52
    Temat: Byla sobie praca...
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Byla sobie praca- pisanie faktur, wypisywanie zwrotow opakowan,
    wydawanie dokumentow KP, KW, WZ itd... taka papierkowa robota - w duzej
    hurtowni napojow. Zalatwil mi ja znajomy ze szkolnej lawki po tym jak
    uslyszal, ze zbieram na studia zaoczne... Byl sierpien, ludzie
    powyjezdzali, duzo zamowien, roboty mnostwo ale nawet jak polowy ludzi
    nie bylo to spokojnie dawalem sobie rade. Komputery sie psuly, siec
    siadala - naprawialem, systemy instalowalem, "nadwornego" informatyka
    uczylem jak software'owy modem w Windowsie sie instaluje i rozpoznaje
    powody nieprawidlowosci w dzialaniu komputerow. Robilem im druki
    zamowien, oferty, szefa uczylem "obslugi" internetu i Windowsa...
    Skonczyl sie wrzesien, zimno sie zrobilo, mniej zamowien, trzeci dzien z
    rzedu otrzymalem z firmy telefon "Panie Piotrze prosze dzis nie
    przyjezdzac, nie ma co robic" - no i pocalujta sie w kuper... Szkoda, ze
    nikt tam nie zauwaza, ze ktos pracuje 2x szybciej niz cala reszta i zna
    sie przy okazji na czyms wiecej (nawet na czyms wiecej niz "informatyk"
    firmowy) niz tylko pisanie faktur... ale tak to jest jak zatrudnieni sa
    ciocia, matka, dziewczyna, dziewczyna brata, znajomy dziewczyny itd...
    Jutro znow uslysze w sluchawce "prosze nie przyjezdzac". Rok sie
    zaczyna, na 1 sem. w ciagu 2 miesiecy udalo sie uzbierac 2/3 pieniedzy,
    reszte rodzice doplaca a tym czasem trzeba szukac nowej pracy :-/ A
    szkoda bo troche juz sie ludzi poznalo, wszyscy bardzo fajni, mili no
    ale co zrobic...

    Musialem komus pomarudzic, na razie nie mam za bardzo komu...
    --
    Neo[EZN]
    http://wroclaw.dolny.slask.pl - Wroclaw na starej fotografii

  • 2. Data: 2002-09-30 16:05:35
    Temat: Re: Byla sobie praca...
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uczylem jak software'owy modem w Windowsie sie instaluje i rozpoznaje
    > powody nieprawidlowosci w dzialaniu komputerow. Robilem im druki

    Jak ze sam jestem "nadwornym informatykiem" w paru firmach to mam pytanie,
    na czym polega specyfika instalowania winmodemów?
    (dotychczas wydawało mi sie, ze instaluje sie to tak samo jak kazde inne
    urzadzenie, wkladam plytke, instaluje sterowniki ...)
    Pytanie ma oczywiscie taki podtekst, ze skoro pouczales, pracowales za
    dwoch, wymadrzales sie itp. to moze zniecheciles ludzi do siebie a szef
    polega na ich zdaniu z kim chca pracowac? A moze rzeczywiscie byla to praca
    sezonowa i za te dodatkowe czynnosci mozna bylo wziac troche kasy gdybyc to
    robil mniej ambitnie?

  • 3. Data: 2002-09-30 18:27:31
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    praca
    > sezonowa i za te dodatkowe czynnosci mozna bylo wziac troche kasy gdybyc

    Chyba źle zrozumiałeś autora tekstu. Napewno nikogo do siebie nie zraził
    takową postawą, będąc od "wszystkiego". Dał pokazac że wiele potrafi, bo
    dziś trzeba z inicjatywą wychodzić i pracować za 2 albo i 3. Dobrze go
    rozumiem i jego rozczarowanie bo mnie traka sytuacja spotkała kilka razy.
    A może jednak nie była to praca sezonowa tylko pracują tam ciotka, wujek,
    kuzynka, itp... nie przyszło Ci to do głowy ! Bo ja widząc w wielu firmach
    jak to funkcjonuje, to powiem Ci można być dobrym nawet w dwóch dziedzinach
    a i tak Ci podziękują aby ciotka dlaej pracowała !!! Więc nie pisz że on się
    wymadrzał lub coś w tym stylu !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 4. Data: 2002-09-30 18:42:05
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Ludzik zwany Wrangler, w wiadomosci news:ana4ur$mqj$1@news2.tpi.pl
    napisal:

> [...]
    > zraził takową postawą, będąc od "wszystkiego". Dał pokazac że wiele
    > potrafi, bo dziś trzeba z inicjatywą wychodzić i pracować za 2 albo i

    Dziekuje za zrozumienie. Wlasnie to mialem na mysli. Na poczatku szef
    spytal sie czy chce pracowac na stale - powiedzialem, ze miesiac
    popracuje "na probe" a pozniej jesli mi tu bedzie odpowiadac i jemu ja
    bede odpowiadal, oraz gdy bedzie co robic - to podpisze umowe o prace na
    stale. A instalowanie winmodemow (moze nie wszystkich) w Windowsach
    polega na podmianie sterownika od "nieznanego urzadzenia" zwanego zwykle
    PCI Communication Device na sterownik modemu ("aktualizuj sterownik").
    Informatyk o tym nie wiedzial i mowil, ze "modem jest zepsuty".
    Szef nie kontroluje wszystkich i nie widzi jak kto szybko pracuje
    (rzadko kiedy bywa w pokoju, w ktorym wszyscy siedza)- inni maja
    wysiedziec 8 godzin i koniec, dlatego nikomu sie specjalnie nie spieszy.
    Czesto mowili, zebym wolniej pracowal bo nie beda mieli co robic (tez
    prawda...).

> [...]
    > głowy ! Bo ja widząc w wielu firmach jak to funkcjonuje, to powiem Ci
    > można być dobrym nawet w dwóch dziedzinach a i tak Ci podziękują aby

    Tak, mozna byc bardziej "wydajnym" ale na "przebicie" sie i tak mozna
    miec niewielkie szanse... Mialem nadzieje, ze ktos doceni to, ze jakas
    osoba sie bardzo stara i zalezy jej na pracy, no ale na mysleniu sie
    skonczylo... Jeszcze nic nie jest przekreslone no ale watpie, zeby
    znalazla sie w firmie jakas praca dla mnie - koniec upalow (napoje),
    koniec urlopow, ale ciesze sie bardzo, ze nauczylem sie w ciagu 2
    miesiecy tak wiele. Wczesniej nie wiedzialem po co wypisuje sie faktury,
    co to sa noty, teraz wiem jak dziala cala hurtownia itd... Zawsze to
    jedno doswiadczenie wiecej :)) No i swietnych ludzi mialo sie okazje
    poznac.

  • 5. Data: 2002-09-30 18:59:25
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > popracuje "na probe" a pozniej jesli mi tu bedzie odpowiadac i jemu ja
    > bede odpowiadal, oraz gdy bedzie co robic - to podpisze umowe o prace na

    Wiele osób tu na grupie przedstawia takie osoby jak Ty w złym świetle. Nie
    przejmuj się tym ... liczy się że byłeś w porządku wobec pracodawcy i siebie
    a że inni tego nie zauważają to świadczy tylko o nich w pewien sposób !
    Można się domyślić ...

> [...]
    > miec niewielkie szanse... Mialem nadzieje, ze ktos doceni to, ze jakas
    > osoba sie bardzo stara i zalezy jej na pracy, no ale na mysleniu sie

    Niestety wielu pracodawców tego nie docenia i nie wiedzą co to kapitał
    ludzki !!!
    Pokręcone czasy gdzie ludzie którzy chcą pracować, mają kwalifikacje i
    wiedzę nie mogą tego wykorzystać !!!
    This World is totally Fugazi .. jak to kiedyś w jednej piosence było !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 6. Data: 2002-09-30 21:37:59
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

    po prostu - samo życie

    to jest kraj układów i układzików

    idiotyczne ale trzeba zaakceptować

    twój szef może być debilem --- ale masz pracę

    --
    pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2002-10-01 04:36:18
    Od: "wizzart" <t...@w...gpe.pl>

    > This World is totally Fugazi .. jak to kiedyś w jednej piosence było !

    Yeah, łza w oku...
    Where are the poet, where are the visioners...

    wizzart

  • 8. Data: 2002-10-01 08:53:45
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Ludzik zwany Wrangler, w wiadomosci news:ana6r7$ma0$1@news.tpi.pl
    napisal:

    > Niestety wielu pracodawców tego nie docenia i nie wiedzą co to kapitał
    > ludzki !!!
    > Pokręcone czasy gdzie ludzie którzy chcą pracować, mają kwalifikacje i
    > wiedzę nie mogą tego wykorzystać !!!

    ... a w dodatku nie mialem wysokich wymagan finansowych - 6zl/godz. mi
    wystarczylo. (inni dostawali oczywiscie wiecej ale nie mozna marudzic :)

  • 9. Data: 2002-10-01 09:21:38
    Od: l...@p...onet.pl

    nie marudź - bedzie dobrze :))

    pozdrawiam