PracaGrupypl.praca.dyskusjeByc moze NTG - wspolpraca

  • 1. Data: 2002-06-04 14:16:24
    Temat: Byc moze NTG - wspolpraca
    Od: Bartek <b...@N...artcom.pl>

    Witam!
    Kilka dni temu uczestniczylem w prezentacji firmy informatycznej.
    Firma ta starala sie przedstawic swoja dzialalnosc tzn. to czym sie zajmuje
    teraz jak i to czym bedzie sie zajmowac w przyszlosci. Prezentacja miala
    miejsce na uczelni informatycznej i firma chciala chyba 'pokazac sie'
    przyszlym informatykom. Lecz ja nie o tym.

    Problem moj polega na tym iz posiadam wlasny pomysl na rozwoj takowej
    firmy, mniej wiecej zbieram informacje na ten temat od okolo pol roku,
    jednak nie stac mnie na rozpoczecie takiej dzialanosci. Firma o ktorej
    pisalem wyzej nic nie mowila o tego typu dzialanosci na ktora mam pomysl,
    wiec mysle ze byliby otwarci na moja propozycje. Jednak czy moge im zaufac
    i pojsc do nich i przedstawic moj biznes plan oraz porozmawiac na temat
    wspolpracy, przeciez rownie dobrze firma moze odmowic mi wspolpracy a za 3
    miesiace sama wprowadzic na rynek to co chcialem zrobic ja.

    Czy moge sie zabezpieczyc prawnie przed tego typu sytuacja? Czy nie mam
    takiej mozliwosci? Gdzie moge znalezc cos na ten temat w internecie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-04 14:23:34
    Temat: Re: Byc moze NTG - wspolpraca
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy moge sie zabezpieczyc prawnie przed tego typu sytuacja? Czy nie mam
    > takiej mozliwosci? Gdzie moge znalezc cos na ten temat w internecie?

    Watpie. Jesli pomysl jest pomyslem , nie czyms, co mozna opatentowac i
    ewentualnie (kosztownie), dojsc praw w drodze sadowej, to nie masz szans.

    Jesli to jest pewniak to bezpieczniej moze byc zainteresowac nim kogos jeszcze
    nie bedacego w tej branzy a majacego plany mgliste, wejscia w rynek..(co jest
    watpliwe...malo kapitalu)
    Jesli pomysl jest super, a teraz nie ma ani kasy ani mozliwosci, a moze
    poczekac...to pozostaje ci sie mozolnie wspinac sie w strukturach jakiejs
    firmy, az przyjdzie czas na ciebie (byly takie kariery, ludzie latami czekali
    na moment)...z tym, ze w branzy informatycznej.....

    Wg mnie masz najwyzej szanse na zainteresowanie kogos, aby raczyl cie
    zatrudnic...w celu objecia tej dzialki...mala....

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-04 15:29:12
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    "Bartek" <b...@N...artcom.pl> wrote in message
> [...]
    > firmy, mniej wiecej zbieram informacje na ten temat od okolo pol roku,
    > jednak nie stac mnie na rozpoczecie takiej dzialanosci.

    wyssaja cie jak cukierka a pozniej wyrzuca,lepiej znajdz osoby o podobnych
    zainteresowaniach i umiejtnosciach i zalozcie spolke,przynajmniej bedziesz
    mial w niej udzialy

    pozdrawiam

    Rafal Neumann

  • 4. Data: 2002-06-04 15:31:22
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > wspolpracy, przeciez rownie dobrze firma moze odmowic mi wspolpracy a za 3
    > miesiace sama wprowadzic na rynek to co chcialem zrobic ja.

    Musisz zebrac jak najwiecej atutow przemawiajacych na twoja korzysc:
    1)- wiedza dotyczaca danego rynku: jakie produkty/uslugi na rynku stanowia
    dopelnienie
    twojego pomyslu jakie sa jego substytutem - czyli kto moze byc konkurentem,
    kto partnerem, rodzaje zawieranych umow, ew. formy wspolpracy, czy istniej cos
    co
    w momencie startu takiej dzialalnosci nabiera wartosci handlowej: "domena"?,
    "znak graficzny"?,
    - sprobuj wykonac symulacje dzialania przedsiewiziecia - popytaj klientow,
    dostawcow - im wiecej
    tym lepiej - to kapital
    2)-media: jesli masz oryginalny pomysl mozesz sprobowac zainteresowac nim media
    -
    to one cie uwierzytelnia jako pomyslodawce.

    Pozdr
    D.

  • 5. Data: 2002-06-04 15:31:30
    Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl>

    aaaaaaaaaaaa jeszcze jedno.....jak pomysl jest dobry i masz jakis biznesplan
    to poszukaj tzw "inkubatorow" to takie firmy ktore w zamian za udzialy
    wspieraja cie finasowo i pomagaja w realizacji projektu,mozesz tez uderzac
    do roznych funduszy przedsiebierczosci o kredyt

    Rafal Neumann

  • 6. Data: 2002-06-04 18:22:53
    Od: DToczynski <DToczynski@WON!.poczta.onet.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002 17:29:12 +0200, "Rafal Neumann"
    <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    >wyssaja cie jak cukierka a pozniej wyrzuca,lepiej znajdz osoby o podobnych
    >zainteresowaniach i umiejtnosciach i zalozcie spolke,przynajmniej bedziesz
    >mial w niej udzialy

    Nie, najlepiej schowaj do szuflady, zamknij na klucz i nikomu nie
    pokazuj - przecież zanim wejdą z Tobą w spółkę to będą chcieli
    wiedzieć, o co chodzi, a jak się już dowiedzą to też Cie wyssają !
    ;-)

    --
    P.S. - Bardzo proszę o ew. odpowiedź także mailem - grupy czytuję nieregularnie.
    (Przy odpowiadaniu wytnij to, co znajdziesz pomiędzy "@", a pierwszą kropką włącznie

    Pozdrawiam

    Dariusz Toczynski, Intra-Net
    ul. Jasna 1, 00-013 Warszawa
    Tel: (+48-22) 8501650, fax: (+48-22) 8501640
    Mailto: DToczynski@WON!.poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2002-06-04 18:22:56
    Od: DToczynski <DToczynski@WON!.poczta.onet.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002 17:31:30 +0200, "Rafal Neumann"
    <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    >wspieraja cie finasowo i pomagaja w realizacji projektu,mozesz tez uderzac
    >do roznych funduszy przedsiebierczosci o kredyt

    A to już sensowniejsza odpowiedź - poprzednia tego samego autora
    poniżej krytyki. A z konkretów zajrzyj na http://www.e-katalyst.pl/
    lub wzuć hasło "Venture Capital" w dowolną wyszukiwarkę. Tylko zanim
    gdziekolwiek uderzysz BARDZO MOCNO PRZYGOTUJ SIĘ MERYTORYCZNIE.