PracaGrupypl.praca.dyskusje › Borówki w Szwecji

  • 1. Data: 2002-04-24 22:05:43
    Temat: Borówki w Szwecji
    Od: "Tomek Grabowski" <t...@p...onet.pl>

    Na czym polega problem posrednikow ? Dlaczego, jezeli jest posrednik to
    nieda sie dobrze zarobic ?
    Slyszalem,ze glownie mozna tam spotkac Polakow i sasiadow zza wsch. granicy.
    Chcialbym wyjechac z dziewczyna do Skandynawii na wakacje (jestesmy
    studentami) w celu
    poznania kraju i kultury a na wyjazd zupelnie turystyczny, nie mamy
    pieniedzy. Chcialbym wiec popracowac tam przez miesiac a pozniej przez
    miesiac poogladac kraj. Nie weim czy zbieranie borowek w takim wypadku ma
    sens i jak takie zbieranie wyglada. :)

  • 2. Data: 2002-04-26 13:34:42
    Temat: Re: Borówki w Szwecji
    Od: "Maciek" <m...@g...pl>

    Jak masz własny nocleg i wyżywienie - a borówki są , to możesz Bardzo Ciężko
    Pracując nieźle dorobić do kosztów pobytu.
    Wielu Szwedów tak sobie dorabia. Daleko na północy w każdym miasteczku jest
    skup.
    Praca cholernie ciężka-zbierasz specjalnym narzędziem ( na miejscu kupisz za
    grosze). Ja Byłem tam kilka lat temu-akurat był
    urodzaj, 50 kilo dziennie (12h) nie było problemem. Ale musiałem mieć
    skrzynki w lesie a tym samym transport do lasu-najlepszy samochód. Skupy
    czyne były tylko bodajże do 17,00 -z poprzedniego dnia niezbyt chcieli
    kupować. Cena w zależności od roku - 6-9 koron/kg.
    I jeszcze jedno- wystrzegaj się Polskich grup zorganizowanych( nie wszyscy
    ale większośc tych którzy jadą na zarobek psują Nam opinię(zachowanie
    straszne, kradzieże, itp).
    A kraj ( północne rejony) przepiękny, wart zobaczenia i zwiedzenie(nawet
    spotkania w lesie z łosiami czy niedźwiedziami).
    Powodzenia ;-))))))))