-
1. Data: 2004-01-21 23:04:59
Temat: Assessment Center
Od: "Bianka" <b...@w...pl>
:)
dostalam zaproszenie na AC stad moja prosba do grupowiczow : prosze
podajcie KONKRETNE przyklady zadan wchodzacych w sklad tego badania /prosze
o troche szczegolow z waszego doswiadczenia, a nie tylko wymienienie np.
in-basket, prezentacja, dyskusja itd./
wiem ze to naiwne pytanie, ale czy znacie jakies metody przygotowania sie do
tego w kilka dni??? :)
dzieki i pozdrawiam
Bianka
-
2. Data: 2004-01-22 01:15:55
Temat: Re: Assessment Center
Od: Catbert <v...@w...pl>
On 1/22/2004 12:04 AM, Bianka wrote:
> :)
>
> dostalam zaproszenie na AC stad moja prosba do grupowiczow : prosze
> podajcie KONKRETNE przyklady zadan wchodzacych w sklad tego badania /prosze
> o troche szczegolow z waszego doswiadczenia, a nie tylko wymienienie np.
> in-basket, prezentacja, dyskusja itd./
>
> wiem ze to naiwne pytanie, ale czy znacie jakies metody przygotowania sie do
> tego w kilka dni??? :)
AC może być na konkretne stanowisko, albo może być na nieopisane
wcześniej (tzn. dowiesz się na chwile przed na jakie).
Celem jest sprawdzenie, czy posiadasz własciwe umiejetności - jeżeli ich
nie posiadasz, to możesz próbować zachować się tak jakbyś posiadała -
tzn. powinnaś wiedzieć, jak na danym stanowisku się "robi".
Np. dyrektor zarządzający, gdy dostanie pakiet zadań, powinien większość
rozdzielić - błędem jest samodzielne wykonanie wszystkiego lub
większości - świadczy nie o pracowitości, a o braku umiejetności.
ważne są:
- umiejętnośc kojarzenia faktów
- widzenie związków przyczynowo-skutkowych
- właściwa ocena kto za co odpowiada
- otwartośc i szacunek dla innych
- kierowanie się dobrem firmy, a nie przyjaźnią, sympatią etc.
- kierowanie się racjami, nie emocjami
- zapewnienie bezpieczeństwa emocjonalnego partnerom/podwładnym/przełożonym;
może też byc ważne:
- sumienność
- umiejętnośc podjęcia decyzji
Spróbuj wyobrazić siebie w roli osoby, która masz być w pracy - i
rozważyć hipotetyczne sytuacje, "co by było gdyby".
Wyśpij się , idż na spacer, bo AC jest zwykle męczące i bardziej wymaga
otwartego umysłu niż "wiedzy". Możesz wiedzieć, jak powinno się
postąpić, a zrobisz tak, jaka jesteś - zwykle trudno ukryć to, kim się
jest, dobrze jedynie kombinatorzy to potrafią.
Może najlepiej być po prostu takim, jakim się jest?
Pzdr: Catbert EHRM
-
3. Data: 2004-01-22 10:08:54
Temat: Re: Assessment Center
Od: Mateusz Wójcik <b...@R...student.uci.agh.edu.pl>
Użytkownik Catbert napisał:
>> dostalam zaproszenie na AC stad moja prosba do grupowiczow : prosze
>> podajcie KONKRETNE przyklady zadan wchodzacych w sklad tego badania
>> /prosze
>> o troche szczegolow z waszego doswiadczenia, a nie tylko wymienienie np.
>> in-basket, prezentacja, dyskusja itd./
>
> AC może być na konkretne stanowisko, albo może być na nieopisane
> wcześniej (tzn. dowiesz się na chwile przed na jakie).
> Celem jest sprawdzenie, czy posiadasz własciwe umiejetności - jeżeli ich
> nie posiadasz, to możesz próbować zachować się tak jakbyś posiadała -
> tzn. powinnaś wiedzieć, jak na danym stanowisku się "robi".
>
> Np. dyrektor zarządzający, gdy dostanie pakiet zadań, powinien większość
> rozdzielić - błędem jest samodzielne wykonanie wszystkiego lub
> większości - świadczy nie o pracowitości, a o braku umiejetności.
To sie wogole odnosi praktycznie do wszystkich stanowisk - zwykle szuka
sie osob do zespolu a nie "samotnych mscicieli" :) wiec jesli bedziesz
sciagac cala uwage na siebie, mozesz zostac znacznie gorzej oceniony/na
niz by sie wydawalo. Ogolnie wydaje mi sie, ze w takich AC chodzi
bardziej o umiejetnosc wspolpracy niz jakies konkretne umiejetnosci
zwiazane ze stanowiskiem.
Pozdrawiam
Matt
-
4. Data: 2004-01-22 11:22:43
Temat: Re: Assessment Center
Od: "gebbeth" <j...@o...pl>
Prezentacja - kandydat prezentuje rozwiązanie fikcyjnego (lub rzeczywistego)
problemu, jaki mu przedstawiono, wobec grona asesorów. Ma do dyspozycji
podstawowe pomoce prezentacyjne: arkusze papieru, flamastry, folię, rzutnik,
itp. Oceniana jest zarówno forma, jak i treść prezentacji: sposób zachowania
się w warunkach stresu, umiejętność porządkowania i przedstawiania
informacji, logika wywodu, komunikatywność i pewność siebie. Pod uwagę można
wziąć również dyscyplinę czasową - sposób wykorzystania czasu przeznaczonego
na prezentację.
Analiza problemu (case studies) - w tym przypadku ocenie podlegają
predyspozycje analityczne, kreatywność, wiedza merytoryczna i orientacja
biznesowa kandydata. Ma on (indywidualnie lub w niewielkich zespołach) za
zadanie zanalizować rzeczywisty problem, który wystąpił na stanowisku w
przeszłości. Dostaje do dyspozycji różnorodne informacje dotyczące tej
sytuacji, m.in.: raporty sprzedaży, informacje o rynku i konkurencji,
zgrubną analizę personalną swojego zespołu, itp. Elementem tego zadania jest
również przygotowanie strategii dalszego działania ale nie jest to
ujawniane podczas wprowadzenia, lecz wysoko punktowane w przypadku
przygotowania takiego rozwiązania przez dany zespól (lub osobę).
Koszyk zadań (in-basket) podczas tego zadania następuje ocena umiejętności
ustalania priorytetów, zdolności organizacyjnych, zarządzania czasem.
Kandydat otrzymuje plik dokumentów jaki znalazł się na jego biurku, podczas
nieobecności w firmie.
Wśród papierów znajdują się zarówno rzeczy zupełnie nieistotne: np.
reklamówki nowo otwartej restauracji, zaproszenie na wystawę, oferty
różnorodnych szkoleń, itp., jak również raporty i zestawienia zawierające
kluczowe informacje dotyczące realizowanych obecnie projektów,
korespondencję z klientami (w tym w formie wydruku e-maila), faktury i
notatki odręczne (w tym od swojego przełożonego). Ponieważ za kilka godzin
wyjeżdża ponownie, w krótkim czasie ma za zadanie zapoznać się z
dokumentacją oraz przygotować plan działania dla swojego zespołu (lub
zastępcy).
Zadanie to można rozbudować o zaplanowanie obiegu dokumentów w firmie - na
podstawie dostarczonego schematu organizacyjnego należy zdecydować, do kogo
powinny być skierowane poszczególne pisma.
Na postawie wyników oceniana są umiejętności analityczne (porządkowania i
wartościowania informacji), logika procesu postępowania, wiedza merytoryczna
oraz niezwykle istotne dla menedżera - umiejętności delegowania zadań.
Rozwiązanie problemu jest to zadnie grupowe, w czasie którego ocenie
poddawane są predyspozycje interpersonalne, inicjatywa, umiejętności
negocjacyjne oraz zdolności przywódcze kandydatów. Uczestnikom przydzielane
są role reprezentujące odmienne interesy np. głównego księgowego, szefa
produkcji, sprzedaży itp., a następnie przedstawiony zostaje fikcyjny
problem do rozwiązania (np. sporządzenie budżetu na przyszły rok). Niektórym
postaciom można narzucić indywidualne - czasem sprzeczne ze sobą lub
interesem firmy - cele. Cała grupa poproszona jest o przedyskutowanie
przedstawionej kwestii i podjęcie wspólnych decyzji.
Rozmowa z podwładnym - kandydat ma do odbycia rozmowę z osobą odgrywającą
rolę niesubordynowanego podwładnego, który lekceważy swoje obowiązki a
jednocześnie jest cennym (z punktu widzenia firmy) fachowcem. Zadaniem w tym
przypadku jest próba zmiany stosunku podwładnego do pracy. Tu można
obserwować zastosowanie umiejętności negocjacyjnych, perswazyjnych,
kreatywnego myślenia i radzenia sobie ze stresem.
Powodzenia
gebbeth
-
5. Data: 2004-01-22 13:37:20
Temat: Re: Assessment Center
Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>
> dostalam zaproszenie na AC stad moja prosba do grupowiczow : prosze
> podajcie KONKRETNE przyklady zadan wchodzacych w sklad tego badania /prosze
> o troche szczegolow z waszego doswiadczenia, a nie tylko wymienienie np.
> in-basket, prezentacja, dyskusja itd./
Bylem kiedys na takim AC. Grupa dostała zadanie: jesteście w domku w puszczy,
jes pożar lasu i trzeba uciekać. Macie jakieś-tam narzędzia, jak je wykorzystacie.
Dokładnie nie pamiętam treści, ale coś w tym rodzaju.
> wiem ze to naiwne pytanie, ale czy znacie jakies metody przygotowania sie do
> tego w kilka dni??? :)
Jeśli jest szansa, że będzie do wykorzystania wiedza merytoryczna, to można
po prostu się jej douczyć. No a do takiego AC jak opisałem to wątpię,
czy jest sens jest się jakoś specjalnie przygotowywać. Ważne tylko, żeby już lepiej
siedzieć cicho niż walić głupoty.
T.
-
6. Data: 2004-01-23 12:35:26
Temat: Re: Assessment Center
Od: "Krociech" <k...@w...poczta.onet.pl>
Witam:
Zadanie 1: Poustawiać domki na planszy, 10 domków, 7 miejsc, ustalić co
ważniejsze,
hotel, czy bank, siedzą panie po kątach i obserwują jak negocjujesz.
Zadanie 2: Prezentacja. Treść nieważna, padają pytania: jak się pan
przygotowywał? Z jakich
źródeł pan korzystał? Kto panu pomagał i dlaczego?
Zadanie 3: cośtam z księgowością, przebieg jak w pkcie 1.
Generalnie w trakcie AC w ogóle nie chodzi o to, CO robisz, tylko JAK to
robisz:
możesz z kolegą dostać zadanie poustawiania piramidek z kart do gry, a
obserwujące Cię
Panie będą patrzeć, czy nie przeklinasz i czy masz dobry kontakt z
partnerem.
Pozdrawiam,
Krociech
-
7. Data: 2004-01-23 17:41:31
Temat: Re: Assessment Center
Od: "Dominik" <d...@p...onet.pl>
Dobry Assessment Center to taki do którego nie da się przygotować. Nie
sprawdzają wiedzy merytorycznej tylko zachowanie, nawyki, charakter,
umiejętności. Jedyne co można Ci poradzić to silna koncentracja, panowanie nad
emocjami i zachowaniem. I zapomnij że w każdej chwili obserwuje Cię conajmniej
2 osoby :) (w tym 1 pan psycholog)
powodzenia
> :)
>
> dostalam zaproszenie na AC stad moja prosba do grupowiczow : prosze
> podajcie KONKRETNE przyklady zadan wchodzacych w sklad tego badania /prosze
> o troche szczegolow z waszego doswiadczenia, a nie tylko wymienienie np.
> in-basket, prezentacja, dyskusja itd./
>
> wiem ze to naiwne pytanie, ale czy znacie jakies metody przygotowania sie do
> tego w kilka dni??? :)
>
> dzieki i pozdrawiam
> Bianka
>
>
>
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl