PracaGrupypl.praca.dyskusje › Administrator IT - wymagania (ciekawostka)

  • 1. Data: 2013-10-31 08:14:24
    Temat: Administrator IT - wymagania (ciekawostka)
    Od: "Janko" <p...@p...pl>

    Nie żebym się czepiał, ale chyba trochę przesadzili z wymaganiami. A może są
    takie omnibusy, które wszystko to potrafią?

    Administrator IT
    Miejsce pracy: Ustroń

    Zakres obowiązków:

    Zarządzanie, instalacja, konfiguracja systemów;
    Programowanie w Javie, Visual Basic i HTML;
    Zarządzanie sieciami bezprzewodowymi;
    DBA Administrator Microsoft SQL Server;
    Wymagania:

    Zarządzanie proxy Squid i Microsoft;
    Znajomość systemów: Linux; Windows 2008 server; Centos; Fedora; podstawy
    Unix;
    Konfiguracja Firewalla - hardware i software;
    Esx Server, Vsphere i systemy wirtualne z Vmware;
    Technologia VoiP - instalacja i konfiguracja centrali Asterisk oraz central
    Alcatel;
    Biegła znajomość sieci bezprzewodowych oraz sieci LAN;
    Znajomość systemu Apple;
    Znajomość urządzeń sieciowych HP, Netgear, Cisco, Zyxel, konfiguracja
    switch'ów i routerów;
    Instalacja systemów z PushMail, wymiany w trybie front-end i BES;
    Instalacja Blackberry express server i konfiguracja urządzeń mobilnych;
    Scripting;
    Biegła znajomość dostawców Hw ze wszystkich marek;
    Dobra znajomość Hw na serwerach IBM i HP;
    Umiejętność programowania w Javie, Visual Basic i HTML;
    Biegła znajomość języka angielskiego lub włoskiego;
    Znajomość dodatkowego języka obcego będzie atutem;
    Dyspozycyjność do częstych wyjazdów służbowych.

  • 2. Data: 2013-10-31 08:37:21
    Temat: Re: Administrator IT - wymagania (ciekawostka)
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-31, Janko <p...@p...pl> wrote:

    > Nie żebym się czepiał, ale chyba trochę przesadzili z wymaganiami. A może są
    > takie omnibusy, które wszystko to potrafią?

    A które umiejętności budzą w Tobie taki lęk?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2013-10-31 09:20:53
    Od: Moriture <m...@i...co.to>

    W dniu 31.10.2013 08:14, Janko pisze:
    > Administrator IT
    > Miejsce pracy: Ustron
    > Zakres obowi?zków:
    > Zarz?dzanie, instalacja, konfiguracja systemów;
    > Programowanie w Javie, Visual Basic i HTML;
    > Zarz?dzanie sieciami bezprzewodowymi;
    > DBA Administrator Microsoft SQL Server;
    > Wymagania:

    Oferowane wynagrodzenie - 3000 brutto :))))

    Moriture.

  • 4. Data: 2013-10-31 22:14:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wojciech Bancer pisze tak:

    > A które umiejętności budzą w Tobie taki lęk?

    Dyspozycyjność do częstych wyjazdów służbowych.

    :)

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-10-31 22:19:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Janko pisze tak:

    > Nie żebym się czepiał, ale chyba trochę przesadzili z wymaganiami.
    > A może są takie omnibusy, które wszystko to potrafią?

    Niech sobie piszą. Papier wszystko przyjmie.
    Wystarczy zostać hydraulikiem i 4tyś netto się ma.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2013-11-01 06:44:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-31, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    [...]

    > Dyspozycyjność do częstych wyjazdów służbowych.

    No to rozbierając (zaznaczam, że nie jestem związany z tamtym ogłoszeniem, ale
    po prostu zajmuję się administrowaniem) - audyty bezpieczeństwa to b. istotna rzecz,
    sam wyjeźdzam często służbowo do różnych miast i czasem różnych krajów w tym celu.

    A firma (zwłaszcza starsza) też może mieć serwerownie, czy sieci zlokalizowane w
    różnych
    miastach kraju. Tego indywidualnego przypadku nie znam, ale umiem sobie wyobrazić
    konieczność czegoś takiego. A dyspozycyjność? No sorry, jak się usługa jebnie,
    to jednak wypada być przygotowanym na taką sytuację i móc to zdiagnozować i podnieść.

    Takich rzeczy ja np. od siebie jako od administratora właśnie m.in. oczekuję.
    Oczywiście pracuję na własny rachunek (działalność gosp.) i tego rodzaju usługi
    odpowiednio kosztują, ale nie o tym była mowa w tym wątku.

    Oczywiście może to być ogłoszenie napisane przez niefachową osobę, która dostała
    wykaz punktów "fajnie było by" od znudzonych technicznych i musiała coś z tego
    sklecić. Może to być też mniejsza firma, gdzie "zakres" obowiązków wydaje się
    duży, ale w żadnym nie ma potrzeby znajomości na poziomie eksperckim. Nie każda
    firma jest na tyle duża, że jest w stanie zatrudnić pracownika do każdej
    czynności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2013-11-03 14:29:04
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    W dniu .10.2013 o 08:14 Janko <p...@p...pl> pisze:

    > Nie ?ebym sie czepia?, ale chyba troche przesadzili z wymaganiami. A
    > mo?e s?
    > takie omnibusy, które wszystko to potrafi??
    >

    > Administrator IT
    > Miejsce pracy: Ustron
    >
    > Zakres obowi?zków:

    Nie znaczy to, że pracodawca nie pozwoli się danych technologii nauczyć.
    Nie zawsze trzeba wszystko umieć. Wystarczy mieć dobrą znajomość
    technologii i ... google. Poza tym, w przedsiębiorstwach powinna być
    dokumentacja stworzona przez poprzedników, więc nawet jak czegoś na szybko
    nie można wyszukać w googlu, to zaglądasz do dokumentacji. W ostateczności
    rzeźbisz w sposób podobny do znajomych Ci już rozwiązań, pomagając sobie
    helpem. Nie widzę w tym ogłoszeniu niczego niezwykłego.

    Do tego dochodzi wysokość wynagrodzenia. J/w - jeśli nie będzie ono
    wygórowane, acz kandydat będzie chętny do nauki, pracodawca zazwyczaj
    gotowy jest na pewien okres wdrożenia, jak i nawet płatnych kursów. Jeśli
    wołasz "jak najwięcej", no to wówczas trzeba już znać przynajmniej 80% z
    powyższego.

    Czasem też pomocni są poprzednicy. Bywa tak, że pracodawca z poprzednikiem
    zawiera cichą umowę za jakąś tak określoną sumę, iż na powiedzmy 2-3 m-ce
    będzie pod telefonem, by następcy pomóc...

  • 8. Data: 2013-11-03 16:00:35
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    dobre dobre, właśnie tak powskie elity załatwiają pisowskich frajerów...
    niby dlaczego po może się nauczyć, a pis musi już wszystko umieć?

  • 9. Data: 2013-11-03 16:46:13
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...peel>

    W dniu .11.2013 o 16:00 inny punkt siedzenia... <N...@g...pl>
    pisze:

    > dobre dobre, właśnie tak powskie elity załatwiają pisowskich frajerów...
    > niby dlaczego po może się nauczyć, a pis musi już wszystko umieć?

    Rozróżniasz kolory bądź barwy, czy dla ciebie wszystko jest czarno-białe?

  • 10. Data: 2013-11-03 17:02:55
    Od: ktos <k...@n...pl>

    W dniu 2013-11-03 16:46, Jaskiniowiec pisze:

    > Rozróżniasz kolory bądź barwy, czy dla ciebie wszystko jest czarno-białe?

    To znany troll, jemu wszystko kojarzy się z Tuskiem i PO, nawet na
    technicznych forach.