PracaGrupypl.praca.dyskusje › 50,000,- i otwarcie dzialanosci

  • 1. Data: 2005-06-04 10:09:37
    Temat: 50,000,- i otwarcie dzialanosci
    Od: "Pstry" <p...@W...onet.pl>

    Witam

    Zwracam sie do Was z takim problem. Otóż moj tato przepracowal polowe
    swojego zycia w pewnej firmie. Teraz chca robic redukcje, przeprowadzac
    testy. Istnieje mozliwosc ze jesli sam ktos sie zwolni to dostaje na czysto
    50.000 na odchodne. Co mozna zrobic z takimi pieniedzmi, co otworzyc w 45tys
    miescie? Bardzo prosze o rady.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-04 11:09:06
    Temat: Re: 50,000,- i otwarcie dzialanosci
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Pstry napisał(a):

> [...]
    > 50.000 na odchodne. Co mozna zrobic z takimi pieniedzmi, co otworzyc w 45tys

    Otworzyć:

    1. To na czym się bardzo dobrze zna.
    2. To na co jest zapotrzebowanie.
    3. To co ma małą konkurencję na danym obszarze działalności.
    4. To co wymaga małych nakładów finansowych na start (50.000 zł to nie
    jest dużo na DG).
    5. To co zapewni największy zysk przy najmniejszych kosztach.

    I jeszcze dodam jedno. Nie radzę otwierać firmy w branży, której się nie
    zna. Już lepiej od razu te pieniądze oddać Domowi Dziecka.

    Napisz w jakim sektorze Twój tata jest fachowcem, to pogadamy.

    Pitt

  • 3. Data: 2005-06-04 11:20:35
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Piotr Przewłocki napisał(a):

> [...]
    > jest dużo na DG).
    > 5. To co zapewni największy zysk przy najmniejszych kosztach.

    Sądząc po kwocie to górnik który przepracował całe życie jako szeregowy
    pracownik. Moim zdaniem nie jest w stanie cokolwiek zrobić z
    jakimikolwiek pieniędzmi. Jedyne to do otrzymanej kwoty dorabiać aby
    starczyło na jak najdłużej. Działalność gospodarcza sprawdza się gdy
    ktoś ma na nią pomysł i jest rzutki.
    Wwa

  • 4. Data: 2005-06-04 11:57:59
    Od: "Pstry" <p...@W...onet.pl>

    > Napisz w jakim sektorze Twój tata jest fachowcem, to pogadamy.

    pracowal w Orlenie.... jako kontroler, przeprowadzal inwentaryzacje.

  • 5. Data: 2005-06-04 11:59:30
    Od: "Pstry" <p...@W...onet.pl>

> [...]
    > pieniędzmi. Jedyne to do otrzymanej kwoty dorabiać aby starczyło na jak
    > najdłużej. Działalność gospodarcza sprawdza się gdy ktoś ma na nią pomysł

    gornikiem nie byl, to jest w sumie 85.000 (14 pensji + cos tam jeszcze) po
    odliczeniu podatku zostaje z 50.000,-

  • 6. Data: 2005-06-04 12:09:10
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    > gornikiem nie byl, to jest w sumie 85.000 (14 pensji + cos tam jeszcze) po
    > odliczeniu podatku zostaje z 50.000,-

    -> kontroler, przeprowadzal inwentaryzacje
    Spokojna wymagająca dokładności praca.

    Mnie najbardziej pasuje jednoosobowa działalność gospodarcza:
    prowadzenie księgowości dla małych firm. Napisz czy ojciec
    na tym się zna.
    Wwa

  • 7. Data: 2005-06-04 12:15:10
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Wwa napisał(a):

    > Mnie najbardziej pasuje jednoosobowa działalność gospodarcza:
    > prowadzenie księgowości dla małych firm. Napisz czy ojciec
    > na tym się zna.

    O tym samym pomyślałem.
    Zrobić oprócz tego intensywny kurs księgowości i firmę otworzyć w domu.
    Sporo rzeczy (vat) będzie można sobie odliczyć od podatku.

    Pitt

  • 8. Data: 2005-06-04 12:16:44
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    Pstry napisał(a):

    > nie bardzo :( wlasnie ma miec w orlenie test z ksiegowosci..?!?!?!? no i nie
    > radzi sobie z tym

    To może coś go interesuje?
    Coś jak: majsterkowanie, uprawianie roślin..........

  • 9. Data: 2005-06-04 12:19:12
    Od: "Pstry" <p...@W...onet.pl>

  • 10. Data: 2005-06-04 12:33:15
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Piotr Przewłocki napisał(a):

    > O tym samym pomyślałem.
    > Zrobić oprócz tego intensywny kurs księgowości i firmę otworzyć w domu.
    > Sporo rzeczy (vat) będzie można sobie odliczyć od podatku.

    Ty - z tym kursem w internecie - jako podstawą do usługowego prowadzenia
    ksiąg handlowych - serio tak?
    <http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=75&id=1
    1306>

    pozdrawiam