7 porad, jak zadbać o profil zawodowy w sieci
2017-07-05 14:10
Jak zadbać o swój wizerunek w sieci? © Picture-Factory - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zawodowy portal społecznościowy. Czy warto założyć konto na LinkedIn?
Opracowany przez GoldenLine raport „Co czeka branżę HR w 2017 roku?” dowodzi, że w minionym roku niemal 8 na 10 rekruterów weryfikowało profil zawodowy kandydata w social mediach. To wystarczy, aby stwierdzić, że o swój wizerunek w sieci warto dbać. Jak się do tego zabrać? Oto 7 praktycznych wskazówek.Wskazówka nr 1: Liczy się pierwsze wrażenie
Profil zawodowy w sieci to swoistego rodzaju wizytówka kandydata i jego cyfrowe CV. Dlatego też warto załączyć do niego aktualne i profesjonalne zdjęcie oraz przygotować informację podsumowującą dotychczasowe osiągnięcia zawodowe.
“Dla czytającego ważne są kluczowe umiejętności kandydata. Liczą się przede wszystkim kompetencje twarde, (np. znajomość języków programowania, narzędzi analitycznych czy systemy wsparcia sprzedaży), ale nie można zapominać również o umiejętnościach miękkich, w tym m.in. o sprawny zarządzaniu zespołem, umiejętnościach negocjacyjnych czy zdolności do budowaniatrwałych relacji z klientami” - mówi Agnieszka Napora, HR Business Partner w GoldenLine.
Wskazówka nr 2: Pochwal się swoim doświadczeniem zawodowym
Profil zawodowy powinien informować o twoim obecnym i poprzednich miejscach pracy. Nie ograniczaj się do samych nazw stanowisk, warto również hasłowo opisać zakres obowiązków. Najlepiej zacząć od zadań, które wykonywaliśmy najczęściej. Jak wynika z analiz GoldenLine, to właśnie doświadczenie zawodowe jest dla rekruterów najbardziej kluczowe.
Przydatne linki:
- Wyszukiwarka ofert pracy
- Znajdź urząd pracy
Wskazówka nr 3: Dodaj odpowiednią specjalizację
Kandydaci, których profil zawodowy zawiera informacje o doświadczeniu i umiejętnościach z wielu dziedzin, mogą wybrać kilka specjalizacji. Przykładowo możesz pracować w IT, ale jest to ogólna nazwa całej specjalizacji. Dlatego warto wybrać konkretne specjalizacje np. programista PHP czy programista JAVA. Na tej podstawie rekruterzy bardzo często wyszukują kandydatów, warto więc upewnić się, czy na profilu mamy aktualne informacje.
fot. Picture-Factory - Fotolia.com
Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?
Wskazówka nr 4: Opisz swoje wykształcenie oraz określ poziom znajomości języków obcych
Jest to znaczący element na profilu zawodowym, ponieważ rekruterzy w ogłoszeniach o pracę zazwyczaj wymagają od kandydatów określenia ich wykształcenia oraz poziomu znajomości języków obcych. Uczciwie oceń swoją biegłość językową – wcześniej czy później zostanie ona zweryfikowana przez rekrutera, np. podczas testów lub rozmowy kwalifikacyjnej.
“Odpowiednio opisane wykształcenie zawodowe oraz znajomość języków obcych to informacje, na które szczególnie powinny zwrócić uwagę osoby, które dopiero zaczynają swoją karierę zawodową i nie mają jeszcze bogatego doświadczenia zawodowego” - podkreśla Agnieszka Napora, HR Business Partner w GoldenLine.
Wskazówka nr 5: Buduj zawodową sieć kontaktów
Zapraszaj znajomych i współpracowników. Poproś o referencje i stwórz zawodową sieć kontaktów. Zwróć uwagę, kto oglądał Twój profil zawodowy - być może warto dodać te osoby do znajomych i nawiązać z nimi kontakt w ramach budowania sieci kontaktów.
Wskazówka nr 6: Regularnie uzupełniaj profil zawodowy
Raz wypełniony profil zawodowy warto na bieżąco uzupełniać o najnowsze informacje związane z karierą zawodową oraz dodatkowymi aktywnościami. Przy okazji zwróć szczególną uwagę na zakres obowiązków, umiejętności i specjalizacje. To do tych sekcji w pierwszej kolejności zaglądają rekruterzy i to one decydują, czy kandydat zostanie zakwalifikowany do kolejnych etapów rekrutacji.
Wskazówka nr 7: Pamiętaj o prywatnych kanałach komunikacji
Na swoich kontach w mediach społecznościowych służących do prywatnej komunikacji warto zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności. Kandydaci są często zaskoczeni, z jaką łatwością znajduje się w sieci informacje o ich życiu prywatnym, w tym również te niesprzyjające.
“Pamiętajmy, aby w kanałach społecznościowych przeznaczonych do kontaktów prywatnych ograniczyć widoczność profilu do najbliższych znajomych i nie upubliczniać treści, które mogłyby wywoływać kontrowersje i podawać w wątpliwość naszą kandydaturę na wybrane stanowisko” - radzi Agnieszka Napora, HR Business Partner w GoldenLine.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)