Nie znasz życia, jeśli nie pracowałeś w call center
2016-03-29 11:55
Praca w call center © Unicall
Przeczytaj także: Praca w call center - czy warto?
Dla kogo praca w Call Center?
W Call Center może pracować praktycznie każdy, kto dysponuje dobrą dykcją i głosem. Idealny profil kandydata to osoba kontaktowa, otwarta, posiadająca łatwość nawiązywania relacji z innymi ludźmi, jednak są to umiejętności, które można nabyć już po kilku tygodniach pracy. Ponadto firmy Call Center zapewniają swoim pracownikom cykle szkoleń, zarówno produktowych jak i sprzedażowych oraz tych, z umiejętności miękkich. Przyjęło się, że praca konsultanta to domena ludzi młodych, którzy stawiają pierwsze kroki na rynku pracy. Tymczasem w Call Center doskonale odnajdują się również osoby dojrzałe i starsze. Znajomość języków obcych nie jest warunkiem koniecznym, jednak ma niebagatelne znaczenie dla wysokości wynagrodzenia. Według danych Fundacji Pro Progressio polskie centra operacyjne świadczą usługi w blisko 40 językach, nawet tak egzotycznych jak chiński, czy turecki. Oczywiście stawkę podbijają najbardziej języki rzadkie. Coraz częściej pożądana jest przy tym umiejętność płynnego komunikowania się językiem obcym.
Nie tylko kieszonkowe
Praca w Call Center postrzegana jest często wyłącznie jako sposób na „dorobienie do kieszonkowego”. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że może być to także ogromna inwestycja w zawodowy start.
Już po kilku tygodniach pracy na przysłowiowej "słuchawce" rośnie pewność siebie, komfort komunikacji, swoboda argumentowania i negocjowania, w obsłudze pomaga zdobywana świadomość biznesowa. Podczas szkoleń i warsztatów Doradcy uczą się nowoczesnych technik sprzedaży, zbijania obiekcji czy diagnozowania potrzeb. Oprócz tego praca w zespole, zorientowanie na cele i sposoby ich osiągania, ustalanie wagi i priorytetów zadań, korzystanie z know-how i najlepszych praktyk organizacji, która stawia na ludzi, procesy i technologie - to wszystko kwalifikacje i kompetencje, które będą procentować na każdym etapie drogi zawodowej, bez względu na stanowisko i branżę – mówi Magdalena Grzelak, Chief Marketing Officer w Call Center Inter Galactica.Praca w Call Center ułatwia komunikację w codziennym życiu na wielu płaszczyznach, nie tylko zawodowej. Poza tym, daje wiele praktycznych umiejętności i wiedzy bezpośrednio powiązanych z daną usługą. Może to być na przykład wiedza na temat kredytów, ubezpieczeń, motoryzacji i wielu innych.
fot. Unicall
Strefa relaksu
W naszym środowisku krąży nawet powiedzenie, które doczekało się własnej strony na jednym z popularnych serwisów społecznościowych „nie znasz życia, jeśli nie pracowałeś w Call Center”- mówi Katarzyna Cebulska-Bajera, Prezes Mellon Polska.
Ścieżka kariery
Kolejny mit na temat pracy w Call Center głosi, że jest to zajęcie nierozwojowe. Tymczasem większość centrów operacyjnych rekrutację na wyższe stanowiska managerskie rozpoczyna od poszukiwań wśród własnych pracowników. Zdecydowana większość kadry zarządzającej znalazła się na swoich stanowiskach w ramach konkursów i rekrutacji wewnętrznych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)