Środowisko pracy jak pole bitwy? Jak sobie radzić?
2015-10-27 09:29
![Środowisko pracy jak pole bitwy? Jak sobie radzić? [© Nomad_Soul - Fotolia.com] Środowisko pracy jak pole bitwy? Jak sobie radzić?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/srodowisko-pracy/Srodowisko-pracy-jak-pole-bitwy-Jak-sobie-radzic-165397-200x133crop.jpg)
Środowisko pracy jak pole bitwy? © Nomad_Soul - Fotolia.com
Gdy środowisko pracy przypomina pole bitwy, wcale nie musisz stać się jej częścią. Oto kilka sposobów, by zapewnić sobie komfortowe warunki w pracy i nie tracić czasu na niepotrzebne potyczki czy kłótnie.
Przeczytaj także: Co wywołuje konflikty w pracy?
Unikaj źródła problemu
Kiedy dostrzegasz, że w miejscu pracy znajduje się osoba będąca czynnikiem zapalnym wszystkich problemów, staraj się unikać jej towarzystwa. Obserwuj, a kiedy zauważysz, że spięcie czy problem narastają, dyskretnie wycofaj się, by nie brać w tym udziału. Zachowaj neutralność – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.
Zachowaj kontrolę
Jeśli czujesz, że mimowolnie zostałeś wciągnięty w rozmowę, która stała się przyczynkiem do kłótni – postaraj się zachowywać spokój i nie trać kontroli nad sobą. Nie musisz stawać do walki na słowa z kimkolwiek. Ważne to zachować klasę i nie dać się sprowokować do mówienia czegoś, czego będziesz żałować.
Skup się
Koncentruj się na wydajnej pracy, nawet wtedy gdy inni są mniej zaangażowani w działanie i tracą czas na niepotrzebne dyskusje. Po prostu skup się na najważniejszych celach, a zapomnisz o środowisku pracy.
Odseparuj się
Jeśli umiesz odciąć się od codziennych zawirowań – jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Możesz zabierać ze sobą do biura słuchawki, jeśli towarzystwo niektórych osób jest dla Ciebie nie do zniesienia. Wyciszysz się i zapomnisz o problemach w miejscu pracy – proponuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl
fot. Nomad_Soul - Fotolia.com
Środowisko pracy jak pole bitwy?
Kiedy dostrzegasz, że w miejscu pracy znajduje się osoba będąca czynnikiem zapalnym wszystkich problemów, staraj się unikać jej towarzystwa.
Znajdź sojuszników
W Twoim miejscu pracy na pewno znajdzie się osoba, dla której nieprzyjazne środowisko także stanowi problem. Możecie zewrzeć szyki, by poradzić sobie z osobami, które utrudniają życie w pracy. Przebywanie z przyjaźnie nastawionymi ludźmi, których obdarzysz zaufaniem sprawia, że lepiej i sympatyczniej będziesz znosił każdy dzień.
Odpuść
Nie musisz na siłę próbować zaprzyjaźniać się z kimś, za kim nie przepadasz. Po prostu zostaw sprawy takie jakie są, jeśli masz wrażenie że już nic nie da się zrobić czy zmienić. Twój komfort psychiczny jest najważniejszy i nie musisz zmuszać się do niczego.
Przeczytaj także:
Konflikt w pracy nie jest zły. Dlaczego?
![Konflikt w pracy nie jest zły. Dlaczego? [© Freepik] Konflikt w pracy nie jest zły. Dlaczego?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/konflikt-w-pracy/Konflikt-w-pracy-nie-jest-zly-Dlaczego-263678-150x100crop.jpg)
oprac. : Monster Polska
Więcej na ten temat:
środowisko pracy, konflikty w pracy, jak unikać konfliktów, konflikt w miejscu pracy, atmosfera w firmie
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)